środa, 18 lipca 2018

Ogród floksami malowany...


Kolejna odsłona ogrodu, tym razem królują floksy :D
Cudne, kolorowe, pachnące, wabiące do siebie całe roje Furczaka gołąbka ( polski koliber) 
motyli i pszczół :D 
Kwiaty dawnych, babcinych ogrodów, nostalgiczne, przywołujące wspomnienia i tęsknotę do dawno minionych lat i beztroskiego dzieciństwa :D




Bardzo długo trwała susza, ogród na szczęście nie odczuł tego za bardzo, ponieważ cały czas był podlewany. Jest zielono, rośliny rosną w bujne, wielkie krzaczory. Jednak ostatnio odetchnęłam z ulgą,  bo wreszcie pogoda się zmieniła i doczekaliśmy się deszczu.
Nie ma go zbyt wiele, pada po trochę, ale rośliny wreszcie napojone tak jak trzeba.




Dziś znów przez jakieś 20 minut pogrzmiało i popadało.
Wcześniej było bardzo duszno i powietrze cudnie się odświeżyło  :D


























Zostawiam Was w ogrodzie pełnym floksów, mam nadzieję, że i Wam te kwiaty kojarzą się z beztroskimi latami dzieciństwa, że przywołują miłe wspomnienia :D

Życzę dobrych, radosnych dni, Agness <3


61 komentarzy:

  1. pięknie, cudowny masz ogród, lubię takie. Cisza i spokój

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję <3 Faktycznie kocham ogrody, które są sielskie, pełne roślin i takie skłaniające do relaksu i odreagowania stresów :D

      Usuń
  2. Widać jak o niego dbasz. Jest dla mnie wzorem. I kiedyś, gdy będę miała swój przydomowy na pewno będzie dla mnie inspiracją :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za takie ciepłe słowa, nawet nie wiesz jak bardzo jest mi miło <3 Dziękuje <3

      Usuń
  3. Twój ogród jest wspaniały. U mnie już floksy przekwitły, a hortensje z powodu suszy mają mniej kwiatów i są drobniejsze. U mnie wczoraj padało cały dzień, a dziś już było znowu upalnie. Podziwiam też Twoje liliowce, ostatnio "zachorowałam" na te kwiaty i mam nadzieję, że uda mi się zgromadzić jak najwięcej odmian. Pozdrowionka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że zaprosiłaś do swojego ogrodu liliowce, to naprawdę przepiękne i bezobsługowe kwiaty :D
      A floksy będą powtarzały kwitnienie, jeśli przytnie się to co przekwitnięte :D
      Pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń
  4. cudny spacerek wzdłóż hortensji i floksów odbyłam.Pięknie Aguś u Was.Pokazałaś tajemnicze zakątki ogrody,lubie tak fotografować ogród,ale jednak na żywo,napewno jest o wwiele ,wwiele piękniej ;-)
    piękna kolekcja flokssów i nie tylko ;-)

    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, bardzo dziękuję <3 Teraz przyszedł czas floksów i hortensji, liliowce i lilie wcześniej w tym roku przekwitają, ale jeszcze są, jeszcze cieszą zmysły :D
      I ja uwielbiam gdy ogród ma mnóstwo zaułków, tajemniczych zakątków :D
      Również pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  5. Piękny busz masz w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo <3 Faktycznie busz jest niezły ;)

      Usuń
  6. Masz piękny ogród. Pochodziłabym chętnie jego alejkami. Podziwiam Ja w tej chwili odbudowuję kwiatony. Z czasem rozrostu krzewów kwiaty zaczęły znikać. Marzę o ogrodzie pełnym kwiatów takim w stylu wiejskim.
    Pozdrawiam serdecznie gratuluję takiego kwiatowego dorobku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika, to prawda, krzaczory rozrastając się potrafią zagłuszyć rosnące w pobliżu kwiaty. Ja ciągle biegam i przesadzam w wolniejsze miejsca :D
      Bardzo dziękuję i również serdecznie pozdrawiam <3

      Usuń
  7. Cudownie!!! Uwielbiam floksy i też staram się gromadzić ich odmiany. U Ciebie wyglądają pięknie a drugie zdjęcie z drzewem i widokiem zza niego na ogród mnie oczarował :)
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, to takie nostalgiczne romantyczne kwiaty, ja je tak odbieram :D
      Miło mi bardzo, że podoba Ci się, dziękuję <3
      Również pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Gosiu, bardzo dziękuję <3 Miło mi, że podoba Ci się <3

      Usuń
  9. mnie floksy kojarzą się z latem spędzanym na wsi u babci:))zrywałyśmy te małe kwiatuszki i wysączały z nich słodki nektar:))))a wokoło roznosił się słodki zapach:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, mamy podobne wspomnienia :D I tak robiłam z floksami... i jeszcze z nasturcją :)))

      Usuń
  10. śliczne muszę zdobyć z tymi kropeczkami ciemnymi w środku:)
    uwielbiam je wspominam babciny bukiet zawsze latem na stole

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, u mnie na razie obłędnie pachnąca lilia w bukiecie, ale gdy tylko przekwitnie, jej miejsce zajmą floksy :D

      Usuń
  11. Też mam floksy, lecz nie tyle odmian ile jest u Ciebie 😊 u mnie już przekwitły przez te deszcze. Masz uroczy i kolorowy ogródek. Pozdrawiam gorąco ❤ 💙 💚

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, floksy powtarzają kwitnienie, jeśli tylko przytnie im się przekwitłe końcówki :D I można się nimi cieszyć prawie do końca lata :D
      Dziękuję za miłe słowa i również pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń
  12. Masz rację, te kwiaty przypominają mi wakacje z dzieciństwa:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, cudne są takie wspomnienia :D
      Również pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  13. Twój ogród, Moniko, jest przepiękny. Ileż tam kwiatów! Floksy uwielbiam. Kocham ich zapach. Wielokrotnie sadziłam je w swoim ogrodzie, ale nie przyjęły się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam za pomyłkę, Agness:)

      Usuń
    2. Dorotko, nie ma spray kochana <3
      Bardzo szkoda, ze floksy nie chcą się zadomowić w Twoim ogródku, cóż może być przyczyną, to raczej takie bezproblemowe kwiatuszki ...

      Usuń
  14. Rewelacyjnie piekny ogrod. Bardzo lubie floksy, to kwiaty z dzialki mojego taty :) A u babci byly biale z rozowymi srodkami. Cudowne kwiaty, kojarza mi sie z latem i bukietami z dzialkowych kwiatow, to byly beztroskie czasy wakacji :) pozdrawiam An.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, faktycznie te kwiaty przypominają beztroskie lata dzieciństwa, dzięki temu jeszcze bardziej cieszą :D
      Również pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  15. Twój ogród jest bajeczny i bajkowy, zachwyca bujność i kolorystyka, pięknie. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celu, bardzo się cieszę, ze podoba Ci się :D Kocham ten kolorowy busz :D

      Usuń
  16. Twój ogród Agness jest jak malowany, coś pięknego :))
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, bardzo dziękuję <3 Ciesze się, że spodobał Ci się :D
      Również pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  17. Twoje floksy są urodziwe. Oczywiście, że mam je w ogrodzie, nie wyobrażam sobie by mogło ich zabraknąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, to tak jak u mnie... one muszą być w ogrodzie, a razem z nimi roje cudnych kolorowych motyli, pszczół i koliberków :D

      Usuń
  18. Przepiękne floksy. Kojarzą mi się z dzieciństwem i ogrodem mojej babci. Udało mi się zdobyć biały i różowy, są u mnie drugi rok. Niestety w tym roku szybko przekwitły, deszcz je zniszczył. Pozdrawiam serdecznie!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lenka, jeśli przytniesz przekwitłe kwiatostany, to one zakwitną jeszcze raz i będą cieszyły aż do końca lata :D
      Takie kwiaty budzące miłe wspomnienia są wyjątkowo drogie sercu <3
      Również serdecznie Cię pozdrawiam :D

      Usuń
    2. Bardzo Ci dziękuję za podpowiedź.:)

      Usuń
    3. Bardzo proszę <3 Ja właśnie wczoraj część swoich podcinałam, bo przekwitały :D

      Usuń
  19. Cudny, kolorowy ogród :) Mój dopiero się tworzy, na zasadzie prób i błędów... muszę koniecznie zasadzić floksy u siebie :) Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, taki etap zakładania ogrodu jest najwspanialszy... to ogromne pole do popisu i spełniania swoich aranżacyjnych marzeń :D I cieszenie się, gdy roślinki zagęszczają się, rozrastają, tworzą cudowną całość :D
      Również serdecznie pozdrawiam <3

      Usuń
  20. Floksy to faktycznie kwiaty dawnych babcinych ogrodów. Pamiętam je doskonale :)
    Śliczny jest Twój ogród!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, bardzo dziękuję <3
      uwielbiam takie rośliny, które przywołują wspomnienia :D

      Usuń
  21. Twój ogród jest przepiękny!!!
    A ja zapraszam do polubienia mojego ogrodu - https://www.facebook.com/centrumogrodniczelimba/posts/1807237506036532
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, bardzo dziękuję, jak miło Cię widzieć <3 A do Twojego ogródka biegnę z radością :D
      Również serdecznie Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  22. Cudnie ...:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

  23. Jaki piękny ogród.
    Kochałem zdjęcia.
    Miło poznać Twojego bloga.
    janicce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za odwiedziny i miłe słowa i zapraszam serdecznie ponownie <3

      Usuń
  24. Bajeczne miejsca! Cudo ♥

    OdpowiedzUsuń
  25. Floksy różnokolorowe..... Mam ich wiele w moim ogrodzie
    Pozdrawiam jeszcze zapachem różnokolorowych floksów, które przywiewają wspomnienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudownie musi pachnieć w Twoim ogrodzie :D
      Również pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń
  26. Lubię floksy. Mają takie ładne kolory. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu faktycznie kolory śliczne... no i ten zapach :D
      Również ciepło Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  27. Piękny jest Twój ogród.Floksy bardzo lubię.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję <3 Te kwiaty potrafią zauroczyć :D
      Również pozdrawiam serdecznie :D

      Usuń
  28. Piękny ogród, jestem zauroczona :) Ja w swoim nie mam floksów, ale miejsce na rabacie mam, więc na pewno kiedyś się pojawią :) ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, w takim razie w te wolne miejsca koniecznie posadź floksy, oto urocze kwiaty, długo kwitną i tak pięknie pachną :D
      Również ściskam serdecznie <3

      Usuń
  29. Uwielbiam Twój ogród, jest idealny. <3 Fantastyczne zdjęcia, wszystko. Bardzo lubię spacerować wirtualnie po Twoim ogrodzie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agusiu, bardzo się ciesze że moje ogrodowe wędrówki sprawiają Ci przyjemność <3 Teraz jest taki upał, że nie jestem w stanie nic w nim robić i pojawiło się zielsko miejscami ;/ Ale jak tylko troszkę się ochłodzi od razu biorę się za robotę :D
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń