niedziela, 21 lutego 2016

Niedzielne śniadania - placki ziemniaczane


Witam w deszczową niedzielę :)






Kochani lubicie placki ziemniaczane ? Ja uwielbiam ;)))
Miałam już na nie ochotę od dłuższego czasu i wreszcie zrobiłam na dzisiejsze śniadanie :))
Wiele osób uznaje je za danie obiadowe, jednak ja uważam, że świetnie nadają się na każdy posiłek w ciągu dnia, podobnie jak i każde inne placuszki, słodkie, czy słone :))


Kilka chwil, ziemniaczki obrane, starte w robocie kuchennym, 



dodane jajko, troszkę soli i pieprzu ( można dodać odrobinę mąki ) i...




...można smażyć :)





i pozostaje  tylko się delektować :)))




Placki można robić z przeróżnymi dodatkami, z dynią, cukinią, pokrojoną w paseczki wędliną, pieczarkami, itp, jednak ja najbardziej lubię klasyczne, z samych ziemniaczków .





Mój eM wcina placuszki z kleksem śmietany, mnie najbardziej smakują posypane odrobiną cukru .

A jak Wam najbardziej smakują  ?






Koniec zimy i wiosna to u mnie czas tulipanów.
Uwielbiam te kwiaty i w wazonach i na rabatach. Na te drugie przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, ale w wazonach królują u mnie już od połowy lutego, od momentu,
 gdy zimowe dekoracje lądują w pudłach :)
Od czasu do czasu pojawiają się i hiacynty i narcyzy i szafirki. Jednak to tulipany 
wiodą zdecydowany prym :))
Dziś jeszcze w wazonie stoją bielutkie, te, które pokazałam w poprzednim poście, jednak już zaczynają opadać i jutro ich miejsce zajmie kolejny tulipanowy bukiet.
Wczoraj jednak, gościnnie , przez jeden dzień, miałam przyjemność cieszyć  się wspaniałym bukietem, w cudnym wiśniowym  kolorze.
Są tak piękne, że nie mogłam się oprzeć i musiałam zrobić im malutką sesję ;)))
Oto owe piękności :)))

















Nie można się im oprzeć, prawda ? :)))

Kochani, życzę Wam wspaniałej niedzieli , Agness:)




90 komentarzy:

  1. Uwielbiamy placuszki ziemniaczane i ze śmietaną i cukrem :) narobilas mi apetytu:) Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko trudno się im oprzeć, prawda ? :))
      Tobie też miłego dnia, buziaki <3

      Usuń
  2. Oooooooooo... Mogłabym je jeść i rano ,i w obiad i na wieczór! Uwielbiam!
    Smakują mi same i posypane cukrem. To jest właśnie to jedzonko, któremu NIGDY się nie oprę. Moja Mama wie o tym, dlatego najczęściej jak ją odwiedzam w PL, właśnie placki serwowane są jako pierwsze! ;)))
    Latem często smażę je na powietrzu w ogrodzie, możesz sobie wyobrazić sąsiadów, ślinka im leci i najczęściej przylatują na sępa... ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko, to mamy z plackami podobnie :))) A Mamy zawsze chcą podarować gwiazdkę z nieba swoim dzieciom, niezależnie od wieku :))
      Wyobrażam sobie, jak bardzo zapachy smażonych na powietrzu placków nęcą sąsiadów :)))
      Buziaki :*

      Usuń
  3. Przepyszne! U nas w domu też wszyscy uwielbiamy placki ziemniaczane! Danie proste i smaczne ktore nigdy się nie znudzi. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, o tak, plackożercom, placki chyba nie mają szans się znudzić :))

      Usuń
  4. My także lubimy placki ziemniaczane, ale u nas to obiadowe danie, na śniadanie zdecydowanie za ciężkie ;) Lubię ze śmietaną, albo jakimś sosem, np. grzybowym lub mięsnym :) Miłej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu taki placuszek z dodatkiem gulaszu, lub innego sosu, to sytne obiadowe danie :) W takiej postaci też bardzo lubimy i czasami robię. Smażę wtedy duży placek na całą patelnię :)
      Tobie również miłej niedzieli, pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  5. Agusia a kto nie lubi placków ziemniaczanych?Dużo nasmażyłaś to może wpadnę?
    Piękne tulipany.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadziu, po placuszkach, niestety nie ma już śladu, ale właśnie wyjęłam z piekarnika pyszne ciacho, z cynamonem, orzechami i jabłkami. Jeszcze gorące :) Wpadaj kochana, bardzo zapraszam. Mówię poważnie, wpadaj , czekam na telefon, jeśli się zdecydujesz :)
      Buziaki serdeczne :)

      Usuń
  6. Bardzo lubimy placki ziemniaczane, ale ja zazwyczaj łączę je z cukinią, marchewką, zieloną pietruszką. Dodaję mąkę kukurydzianą. Również takie nam smakują. Zwykle jest to danie na obiad.Tulipany urocze. Pozdrawiam:):):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że z mąką kukurydzianą nigdy nie robiłam ? Zmienia jakoś smak placka, czy raczej nie ?
      Ja przeważnie robię w ogóle bez mąki, chyba, że ziemniaczki jakieś wodniste, ale to rzadko się zdarza, jedynie w młodych :)
      Również serdecznie pozdrawiam <3

      Usuń
    2. Nie wiem czy to zasługa mąki, bo jej jest odrobina jak ziemniaczki są wodniste, a może zasługa innych składników, bo są po prostu trochę inne i delikatniejsze.:):):):)

      Usuń
    3. Muszę kiedyś spróbować :) Dzięki :*

      Usuń
  7. Ja też chcę już wiosnę.
    Placki też robię tylko z jajkiem i odrobiną mąki, na śniadanie raczej nie.
    Moi chłopcy uwielbiają, więc nie mogę za często podawać, ale kiedy jesteśmy wszyscy razem to danie obowiązkowe.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też wszyscy lubią :) I mam koleżankę, od której mam przykazane, że zawsze , gdy robię placuszki muszę po nią dzwonić ;)))
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  8. U Ciebie jak zwykle smacznie :-) Ja miałam bułki gryczane własnego wypieku. A placki ziemniaczane też uwielbiam z cukrem. Buziaki i miłej niedzieli :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bułki gryczane... nigdy takich nie jadłam, na pewno bardzo ciekawe w smaku :)
      Uściski serdeczne, pięknego wieczoru <3

      Usuń
  9. Ja placuszów nie lubię, ja je kocham. Uwielbiam ich smak, a do tego chrupkość. Tulipanki śliczniutkie. Widzę, że nie tylko ja wyglądam wiosny. Dużo słoneczka, Tobie przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu... no właśnie , ta chrupkość.... <3 :))
      Do wiosny tęskno, może nie byłoby aż tak bardzo, gdyby zima była zimą, piękną, mroźną i białą... a tu cały czas szara breja :(
      Tobie również pięknych słonecznych dni, uściski serdeczne <3

      Usuń
  10. i Ja lubię z owym kleksem...i cukrem
    ale bezwzględnie u mnie dieta zero cukru i soli o tłuszczu nie wspomnę...trzymaj kciuki/:)
    piękne tulipanki stylowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu trzymam kciuki kochana, powodzenia w diecie <3

      Usuń
  11. Uwielbiam tulipanki !
    Ale wole inne kolorki. Białe, fioletowe albo różowe :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam je wszystkie :))) A Twój różowy bukiet rzuca na kolana :))
      Buziaki gorące <3

      Usuń
  12. Placuszki ziemniaczane uwielbiam, posypane cukrem są boskie!Chyba zaraz pójdę obierać ziemniaki :-D Piękne tulipany.Ja właśnie zasadziłam białe i różowe na balkonie.Zobaczymy co z tego wyjdzie?U mnie nawet ładna pogoda, świeciło słoneczko, więc zabrałam się za prace balkonowe.Miłej i pogodnej niedzieli :-*****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marilyn, ciekawa jestem, czy skusiłaś się na zrobienie placuszków :)))
      Kochana, białe i różowe tulipanki będą pięknie wyglądały na balkonie :)
      U mnie od rana ulewa, a teraz szarówa , słoneczka nie uświadczysz :(
      Ściskam serdecznie, pięknego wieczoru :)

      Usuń
    2. Skończyło się na...chlebie maczanym w jajku, bo...zniknęła nam maszynka???Nie wiadomo gdzie ją posiało, szukaliśmy jej chyba z godzinę, chyba pomieszałam moje rzeczy z rzeczami własciciela i teraz muszę pogrzebać w kantorku, muszę przejrzeć każdy karton dokładnie.Maszynki nie podaruję ;-) Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  13. Placki mąż uwielbia, oczywiście ze śmietaną i odrobiną cukru, ja dodaję jeszcze marchewkę dzięki czemu są bardzo złociste. A tulipany kocham w każdym kolorze, to niewątpliwie zwiastuny wiosny! Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko, takie z marcheweczką też smakują wspaniale :))
      I ja uwielbiam każdy kolor tulipanków, to piękne kwiaty , już nie mogę się doczekać tych kolorowych łanów na rabatach :)))
      Buziaki serdeczne :)

      Usuń
  14. Dogodziłaś mi dziś bardo i śniadankiem i tulipanami:)
    Ściskam i ślę buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalko bardzo się cieszę :))
      Buziaki serdeczne kochana, dobrego wieczoru <3

      Usuń
  15. Piękne tulipany! Ja też często robię placuszki, jednak trę ziemniaki na grubych oczkach, wtedy są bardziej chrupiące. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że na grubych oczkach nigdy nie robiłam, następnym razem wypróbuję Twoją wersję :)
      Również pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  16. Wow, dostałam ślinotoku<3 Uwielbiam placki, te Twoje wyglądają przepięknie. Moja mama również takie robi, natomiast w rodzinie mojego chłopaka(i ogólnie w okolicach Słowacji) placki robi się wielkie na całą patelnie. Nie wiem jak oni to robią- ale są przepyszne. Próbowałam kilka razy zrobić podobne, ale to nie to samo, zawsze było coś nie tak:( Ale mi ochoty narobiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie duże placki, na całą patelnię smażę na obiadek do gulaszu, lub sosu grzybowego, czy pieczarkowego :) Faktycznie pycha :)

      Usuń
  17. Nie placuszków mi się zachciało, a kartoflaczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mysiu, a co to ten kartoflaczek ? Taka pieczona babka ziemniaczana ?

      Usuń
  18. Ślinka mi cieknie na sam widok. Uwielbiam placki! Mój mężuś tak samo. Tylko ja jem je z cukrem, a Mąż z ketchupem ;)
    Tulipany bardzo fotogeniczne ;)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę... o dodatku keczupu do placków jeszcze nie słyszałam. Pewnie w tej wersji i mojemu eMowi by smakowały , bo uwielbia keczup :))
      A wiesz, że niektórzy jedzą placki z musem jabłkowym ??? :)
      Również cieplutko pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Dziś mąż nasmażył placuszków, bo z niego wielki wielbiciel tego przysmaku, tak więc często je smakujemy, najlepiej lubię w sosie z grzybami :-)
    A tulipki przepiękne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko z sosem grzybowym są faktycznie pyszne, też czasami tak robię na obiadek :))
      Również pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  20. Mniam ale pysznośći!!!! Ja bym sie na taki obiadek chętnie wbiła! i jeszcze ta śmietanka na górze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, po placuszkach już nie ma śladu, ale jest pyszne ciasto, zapraszam :))))

      Usuń
  21. Uwielbiam:) Dla rodzinki robię po węgiersku (z gulaszem) ale dla mnie zdecydowanie najlepsze są te posypane cukrem. Serdeczne pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też najbardziej lubię z cukrem :)))
      Buziaki serdeczne :*

      Usuń
  22. Ale smaka mi pod wieczór narobiłaś kochana:) Uwielbiam te placuchy i jem albo same tylko z solą albo z gulaszem mięsnym i jakąś surówka .U mnie na śląsku to się nazywa placek po Bytomsku:)

    OdpowiedzUsuń

  23. placuszki uwielbiam :) Popatrzyłam na Twoje zdjęcia i jutro zabiorę się za nie;) Z kwaśną śmietaną najlepiej mi smakują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu,to u mnie eM najchętniej wcina ze śmietaną :))

      Usuń
  24. Obłedzie wyglądają te tulipany! Nie dziwię się wcale, że tak je obfociłaś.
    Ja równiez uwielbiam placki ziemniaczane i prawie zawsze je jem z twarogiem na wierzchu zrobionym ze śmietaną na słono. Polecam, bo mnie tak smakują najbardziej, nie wliczając tych po węgiersku. Mąż wcześniej takich nie jadł a teraz tylko takie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu wersji z twarogiem nie znałam, ale mnie zaskoczyłaś :) Bardzo chętnie wypróbuję Twój sposób :)
      Tulipanki naprawdę mnie zauroczyły, mają niesamowity kolor :))

      Usuń
  25. Placki to u nas... chodliwy towar :) moje ulubione to te z cukrem, ale jadamy je również "po węgiersku" czyli z pikantnym sosem. A jadłaś placki tarte na grubej tarce jarzynowe? Fajne, ja czasami robię. Tulipany... nie wiem, dlaczego je sobie "przywłaszczyłaś"? Przecież yo MOJE ulubione kwiaty ;))) Na szczęście jest ich dużo:) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana u nas podobnie, placki z sosami serwuję na obiadek, a takie z cukrem, śmietaną, czy jak kto woli, to już o każdej porze dnia, kiedy przyjdzie ochota, czy na śniadanko, czy na obiad, czy na kolację :)))
      Takich na grubej tace nigdy nie robiłam, ale na pewno z chęcią spróbuję :))
      Tulipanki potrafią zauroczyć, prawda ? :)))
      Również cieplutko pozdrawiam :*

      Usuń
  26. Tulipany to moje ukochane kwiaty! Uwielbiam w każdym kolorze i ilości! :) A placki...nie znam nikogo, kto by ich nie uwielbiał! :) Mniam! Smacznego tygodnia, Agness! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu powiem Ci szczerze, że ja też nigdy nie spotkałam osoby, która nie lubi placków :)) Różni się tylko sposób w jaki je jedzą :))
      Z tulipanami mam tak samo :)) I już doczekać się nie mogę, kiedy zakwitną na rabatach, całymi łanami :))
      Buziaki serdeczne i pięknego tygodnia :*

      Usuń
  27. Narobiłaś smaka na placki a ja miałam zamówienie dzisiaj na naleśniki z serem.Miłego słonecznego dnia.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naleśniczki z serem...pychota :))
      Małgosiu ja również pozdrawiam serdecznie, dobrego tygodnia :))

      Usuń
  28. aaale mi narobiłaś ochoty na placki ziemniaczane! aż chyba jutro się skuszę i przed pracą upichcę :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Pycha! Bardzo lubię placki ziemniaczane- najlepiej z gulaszem lub z jogurtem :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, one w każdej z tych wersji są pyszne :))
      Również przesyłam buziaki serdeczne :)

      Usuń
  30. Ja również uwielbiam placki :) A bukiet tulipanów rzeczywiście urzekający :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, plackom ciężko się oprzeć, prawda ?
      Cieszę się, że tulipanki podobają Ci się , ten kolor mnie zauroczył :)
      Pozdrawiam Cię cieplutko :)

      Usuń
  31. Placki na śniadanie? :-) To ciekawa propozycja. Mi do tej pory kojarzyły się tylko i wyłącznie z obiadowym menu. Znów popełniłam ten błąd i zajrzałam do Ciebie na głodnego.. ;-) Pozdrawiam ciepło i zmykam na chwilę do kuchni :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga i co ,,złasuchowałaś,, w kuchni ??? ;))
      Kochana, ja często w weekendy robię placuszki na śniadanie... przeróżne :) I racuchy drożdżowe i na zsiadłym mleku i na sodzie i z różnymi owocami , sosami owocowymi, jogurtem, a czasami mamy ochotę właśnie na wytrawne, między innymi właśnie ziemniaczane :)
      Na obiadek też je robię....i na kolację również. Pasują mi o każdej porze dnia, podobnie jak i inne placki i naleśniki :))
      Ja również pozdrawiam Cię serdecznie, uściski <3

      Usuń
  32. Uwielbiam placki:)
    I czerwone tulipany, to sie zgralysmy w czasie)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu już biegnę oglądać Twoje tulipany :))
      Buziaki serdeczne :)

      Usuń
  33. Kompletnie mnie zaskoczyłaś plackami na śniadanie, robie racuszki, naleśniki, a nawet gofry.Uwielbiam je ale robię na obiad do tego gulasz choć wolę z cukrem ;-) piękne tulipany

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na śniadanka robię bardzo różne placuszki, ziemniaczane również :) Nie zawsze mam ochotę na słodkie, czasami wolę wytrawne śniadanko :) Zresztą tak je lubię, że pasują mi na każdy posiłek w ciągu dnia :))
      Buziaki <3

      Usuń
  34. Ja także uwielbiam placki ale z cukrem i ze śmietana,pychotka!!! Cudowne tulipany!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One chyba w każdej wersji są pyszne, u mnie z samym cukrem, ale czasami skubnę i ze śmietanką ;)))
      Również pozdrawiam cieplutko :*

      Usuń
  35. Na śniadanie chyba jeszcze nie smażyłam, ale uwielbiam i często robię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Placuchom to chyba mało kto potrafi się oprzeć :))

      Usuń
  36. sto lat ni jadłam placków ziemniaczanych - muszę koniecznie zrobić;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martusiu ja jadłam w niedzielę, a już znów mam ochotę :)) Chyba w piątek zrobię na obiadek, z sosem z suszonych grzybów :))

      Usuń
  37. Smaczna notka! Tulipany przepiękne! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tulipanki i mnie zauroczyły cudnym kolorem :))
      Również serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  38. Placki ziemniaczne polecają się na śniadanie, obiad i kolacje :D Są dobre o każdej porze dnia! I uwielbiane ;)

    OdpowiedzUsuń