poniedziałek, 6 listopada 2017

Smaki jesieni - Tagliatelle z dynią



Kiedy zajadać się dynią, jeśli nie teraz ?
Uwielbiam to warzywo i zawsze czekam na czas, kiedy można szaleć kulinarnie
z tą pyszną i zdrową olbrzymką :D
Dynia ma to do siebie, że świetnie nadaje się zarówno do słodkich potraw, jak i wytrawnych. Można robić z niej zupy, sosy, placuszki, kluseczki, ciasta, drzemy, tarty, kremy itd, itd..

Dziś podzielę się przepisem na pyszny makaron, z dodatkiem tego wartościowego warzywa <3
Robi się go bardzo łatwo i szybko, a smak super :) 



Dynia jest warzywem bardzo bogatym w składniki odżywcze. Posiada mnóstwo mikroelementów - potas, wapń, fosfor, magnez, żelazo, selen, miedź, mangan, cynk, dużo karotenów, im bardziej pomarańczowa dynia, tym więcej. Całą masę witamin - A, B1, B2, B6, C, E, K, PP.
A przy tych wszystkich dobrodziejstwach jest niezwykle niskokaloryczna,




Dynię obieramy ze skóry ( hokkaido pozostawiamy w skórce, ona pięknie mięknie ) wydrążamy i kroimy w kostkę. Posypujemy ulubionymi przyprawami ( u mnie to oregano, bazylia, tymianek, kurkuma, sól, pieprz, słodka i ostra papryka, domowa jarzynka) polewamy olejem, dokładnie mieszamy. Cebulę kroimy w kostkę, podsmażamy, dodajemy kilka ząbków posiekanego czosnku, do tego wrzucamy przyprawioną dynię, podlewamy szklanką wody i dusimy, do momentu, kiedy dynia będzie miękka i częściowo rozpadnięta. Na drugiej patelni smażymy pokrojoną w kostkę pierś kurczaka, dodajemy do dyniowej masy. Chwilę razem smażymy, dodajemy śmietankę 30 %, doprawiamy do smaku i po kilku minutach gotowe. Podajemy z makaronem, ja najlepiej lubię z tagliatelle lub pappardelle, po wierzchu posypujemy posiekanymi świeżymi ziołami i ostrą papryczką.




A czy w Waszych kuchniach dynia jest obecna ?
Zdradźcie, proszę, Wasze pomysły na potrawy z tym pysznym warzywem <3 
 
 
 
 
Dziś wreszcie mamy piękną, słoneczną jesień, tak, że  pędzę do ogrodu rozsypywać korę na rabaty, 
a Was zostawiam z pysznym i zdrowym makaronem :)))

Pozdrawiam serdecznie, Agness <3 


37 komentarzy:

  1. hej :)
    dodaję dynię do sera na sernik, lubię dyniowe naleśniki, ciasteczka kruche... bardziej na słodko a to dlatego, że nigdy mnie nikt nie częstował i nie jadłam dyni na ostro
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu, i ja uwielbiam dyniowy sernik, ale ani naleśników, ani kruchych ciasteczek nigdy nie jadłam. Koniecznie muszę poszperać w tym temacie :D A może Ty w wolnej chwilce podzieliłabyś sie przepisem ? :*
      Również serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  2. Pyszności !!! Z przyjemnością bym spróbowała :)) Jak zawsze piękne zdjęcia Moja Droga !!!
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, bardzo dziękuję <3 Makaron naprawdę polecam, jest pyszny i szybciutko się go robi :D
      Również serdecznie pozdrawiam <3

      Usuń
  3. Kochamy dynię. Serwuję na słodko i wytrawnie. Piekę chleb i ciasto drożdżowe z dodatkiem puree z dyni.Gotuję kluseczki. Ostatnio króluje sok z dodatkiem dyni, ciasto dyniowe. Robię też racuszki i podaję podobnie jak Ty z makaronem. Zdjęci przepiękne jak zwykle:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję <3
      Chleba z dynią nie robiłam, tu mnie zaskoczyłaś :D To niesamowite warzywo, można z nim zrobić prawie wszystko :D

      Usuń
  4. Wygląda smakowicie, :-) napewno pyszne... U nas też dziś makaron ale ze szpinakiem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, makaron ze szpinakiem też pycha :D Bardzo lubię :D

      Usuń
  5. Ależ to apetycznie wygląda :)
    Już zapisuję przepis.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę jest smakowite, bardzo polecam :D
      Również serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  6. W mojej kuchni w ogóle nie jest obecna, bo nie lubię jej obierać :( Twoja propozycja wygląda przepięknie i z pewnością jest pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwia, jest świetny patent na to, żeby nie obierać dyni na surowo, bo to jest naprawdę trudne. Trzeba ją po prostu przekroić na kilka części, wydrążyć środek i upiec :)Wtedy bardzo łatwo wyjąć mięciutki miąższ łyżką, i mamy gotowy produkt do wielu potraw :D

      Usuń
    2. Dziękuję, wypróbuję <3

      Usuń
  7. U nas dyni raczej nie było, ale trzeba będzie to zmienić :)
    Pysznie wygląda to danie!

    Podrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu bardzo polecam, to potężna dawka zdrowia :D
      Również pozdrawiam ciepło :*

      Usuń
  8. Pysznie wygląda:)))pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam <3

      Usuń
  9. Przepis skopiuję, bo niewiele znam przepisów na dyniowe dania. Do tej pory nic z dynią nie gotowałam. W tamtym roku jadłam u znajomej zupę dyniową (uwierz, pierwszy raz:P) i przepadłam. Obiecałam sobie, że dynię jadalną posadzę i będę gotowała. Mam kilka, różnych rozmiarów i zero pomysłu na ich przetworzenie (oprócz tej zupki). Więc dziękuję za przepis i czekam tylko na odpowiednią chwilkę, by go wprowadzić w czyn:))) A może polecisz mi Aguś jakieś pyszne dyniowe dania lub przetwory.
    Ściskam mocno:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izuś, z dyni można zrobić naprawdę całą masę pysznych potraw :D Ja poza makaronem z sosem dyniowym, piekę muffinki, ciasto dyniowe, robię różne zupy i na słono i na słodko z zacierkami, piekę w piekarniku frytki, po wcześniejszym posypaniu ziołami i polaniu olejem, pokrojoną w dużą kostkę dodaję do warzyw z którymi piekę udka, dodaję do gulaszu, do słonych i słodkich tart, smażę placuszki, kluseczki ( coś w rodzaju dyniowych kopytek )robię dżem dyni z pomarańczą ... och mnóstwo jest tego :D Postaram się powrzucać na bloga trochę przepisów w miarę robienia, ok ?
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
    2. Aguś dziękuję:) Frytki dyniowe, dżem z dyni z pomarańczą? - nabrałam wielkiej ochoty na dyniowe przysmaki. Pa:)

      Usuń
    3. Izuś bardzo się cieszę, dynia naprawdę jest super :D A dżemik dyniowy z pomarańczą poezja :D
      <3 <3 <3

      Usuń
  10. Pysznie to u Ciebie wygląda. Ja niestety za dynią nie przepadam, ale Twoja propozycja przemawia nawet do mnie:-))
    Pozdrawiam:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, cieszę się, że mimo niechęci do dyni mój makaronik spodobał Ci się <3
      Ściskam Cię serdecznie :*

      Usuń
  11. Wygląda pysznie. Ja z dyni to tylko robiła sernik. Ale makaron muszę zrobić. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, sernik jest pyszny... i taki żółciutki :D
      Również serdecznie Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Ojej wygląda obłędnie!Teraz nie będę mogła zasnąć;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że makaron przypadł Ci do gustu, bardzo polecam , jest pyszny :D

      Usuń
  13. Bardzo lubię dynię :)ostatnio rozsmakowałam się w frytkach i w paście z pieczonej dyni z suszonymi pomidorami:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko frytki i ja bardzo lubię :D Ale pasty z dyni nie robiłam nigdy, zdradzisz jak ją robisz ?

      Usuń
  14. U ciebie dania zawsze na bogato :-) Szczerze, to jadłam tylko zupę i to w restauracji, troszkę mnie zniechęca jej wygrzebywanie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Holly powiem Ci szczerze, że ja nie wygrzebuję :D Kroję dynię na części i dopiero nożykiem wycinam środek, bez dotykania do miąższu :D Szybciutko, czyściutko i sprawnie :D

      Usuń
  15. Muito bom aspecto, deve ser delicioso. Felicidades.Abraço.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sandra, bardzo dziękuję <3 I bardzo pozdrawiam :D

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Łukasz, miło mi, bardzo dziękuję :D

      Usuń