wtorek, 23 stycznia 2018

Sernik na murzynku


Za oknem wciąż słońca brak, spada nastrój. Trzeba go jakoś poprawić ;) 
Jak już w którymś z wcześniejszych postów pisałam, najlepszym  pomysłem na jego poprawę, jest słodkie łasuchowanie :D
Dziś, sernik na cieście czekoladowym <3 




Ciasto przepyszne, po prostu rozpływa się w ustach. Moim zdaniem, w ogóle jedno z lepszych ciast. A co najfajniejsze, jest niesamowicie łatwe i szybkie do zrobienia :D Po prostu błyskawiczne :D



Ciasto
* 2 szkl mąki
* 1 szkl cukru
* 3/4 szkl oleju
* 1 szkl mleka
* 2 jaja
* 2 łyżki dżemu
* 2 łyżki kakao
* czubata łyżeczka proszku do pieczenia
* łyżeczka sody oczyszczonej

Masa serowa
* 1 kg sera trzykrotnie mielonego ( może być również z wiaderka, ale dobrej jakości, np Krasnystaw)
* 1,5 - 2 szkl cukru
* 2 łyżki cukru z wanilią
* 2 łyżki mąki ziemniaczanej ( lub budyń )
* 2/3 kostki masła ( rozpuścić i schłodzić )
* 4 jaja ( żółtka do masy, a białka ubić ze szczyptą soli )
Wszystkie składniki zmiksować, niezbyt długo, tylko do połączenia składników, na koniec delikatnie wymieszać z pianą
Na blachę wylać ciasto, na nie wyłożyć ser. Ser z ciastem przemieszać, żeby powstały przenikające się fale. Piec około 60 min w 180 * Po ostudzeniu polać polewą czekoladową.
Przepis na dużą blachę, taką jak jest w wyposażeniu piekarnika, lub ok 28x35. Na mniejszą formę, odpowiednio zmniejszyć składniki





Polewa
* 3/4 szkl cukru
* 3/4 kostki masła
* 2 łyżki kakao
* 2 łyżki wody

Wszystkie składniki razem rozpuścić i podgrzewać na niewielkim ogniu, do momentu, kiedy wszystko się rozpuści i ładnie połączy. Uważać, żeby mocno się nie gotowało. Trochę podstudzić i ciepłe wylać na ciasto :D







Kochani, zostawiam Was ze słodkim łasuchowaniem i gorącą kawą <3

Pozdrawiam serdecznie, Agness :D


37 komentarzy:

  1. u ciebie jak zawsze same pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aguś, wygląda obłędnie!!! Juz się częstuje:-) Sciskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lussi, jest naprawdę przepyszne i niesamowicie szybkie i łatwe do zrobienia :D
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  3. Muszę koniecznie wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika, naprawdę polecam, ciasto jest przepyszne :D

      Usuń
  4. To ciasto zwane jest u nas Izaurą:))Uwielbiam:)Murzynek to pierwsze ciasto jakie nauczyłam się piec ....jakieś 30 lat temu:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, to nie do końca to samo ciasto, ale faktycznie bardzo podobna zasada, czekoladowo-serowe :D A murzynka uwielbiam, pod każdą postacią :D

      Usuń
  5. Oj Aguś ale nas rozpieszczasz, już niejeden przepis od ciebie skradlam i dupka rośnie hihi.jeszcze troche i wosna, porządki, ogródek i wózek, mam nadzieję że zgubie te kilogramy :-) :-) :-) bo lasuch ze mnie teraz ogromny, ograniczam, staram sie ograniczać słodkie bynajmniej ale pomarańcze i kiszona kapuche moglabym na okrągło :- :-) :-) :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, ale cudna nowina... gratuluję serdecznie :* :* :*
      Bardzo się cieszę, że korzystasz z przepisów, to dla mnie ogromna radość, że się przydają :D
      Ściskam Cię serdecznie i życzę dużo zdrówka, Agness <3

      Usuń
  6. Taki serniczek to same pyszności:))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, faktycznie jest przepyszny :D
      Ściskam Cię serdecznie :D

      Usuń
  7. Najlepsze możliwe połączenie to ser i murzynek:-))) Uwielbiam:-)))
    Pozdrawiam serdecznie:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, zgadzam się w całej rozciągłości :D
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  8. Ja Cię za to pichcenie po prostu podziwiam. Stanowczo nie moja bajka:) Wolę szlifować, malować, klecić:)
    pozdrawiam

    PS. Drugi raz próbuje napisać komentarz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu, ja kocham szaleć w kuchni :D W ogóle uwielbiam karmić swoją rodzinę i przyjaciół. Testować nowe przepisy, kombinować, łączyć smaki, poznawać nowe przyprawy, kuchnie innych narodów... no bardzo kocham po prostu.
      A te szlifowanie, itd, to mogę tylko podziwiać z daleka, nie mam do tego smykałki i niesaaaamowiecie podziwiam takie osoby jak Ty, które tworzą cuda i nadają nowe życie starym przedmiotom. To naprawdę ogromny talent <3
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  9. Wielką fanką sernika nie jestem. Ale za to murzynek jest ciastem mojego dzieciństwa:-) A połączenie jednego z drugim, to już dla mnie produkt idealny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Holly, ja przeciwnie, serniki to moje ulubione ciasta, zaraz za nimi szarlotki :D A murzynek jest u mnie bazą do przeróżnych ciast i owocowych i z serem i szarlotek i z kremami. To wspaniałe ciasto i naprawdę cudnie się komponuje w różnych smakach :D

      Usuń
  10. smaku mi tylko narobiłaś... a siedzę w pracy
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu, mam nadzieję, że udało Ci się zjeść coś pysznego :D
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  11. O tak, zjadłabym to...o ile nie pochłonęła. hehe Muszę spróbować. Wygląda mega apetycznie. Sfotografowane cudownie. :) <3

    Pozdrowionka. Życzę udanych dni i aby słonko zaświeciło. U mnie coś tam stara się przebić przez chmury. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, koniecznie zrób :D To ciasto jest niesamowicie łatwe i szybkie do zrobienia, a smak naprawdę obłędny. Po prostu niebo w buzi :D
      U mnie dziś też ładnie przebłyskiwało słoneczko, od razu przyjemniej :D
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  12. Pięknie wygląda i na pewno wyśmienicie smakuje :) Widać po nim że po prostu rozpływa się w ustach. Z przyjemnością wypróbuję przepis.
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, to prawda, ono naprawdę rozpływa się w ustach, jest przepyszne :D
      Ściskam Cię serdecznie :D

      Usuń
  13. Uwielbiam serniki :)
    W połączeniu z murzynkiem zapowiada się rewelacyjnie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mamy podobny gust :D Serniki to moje ukochane ciasta, uwielbiam je w każdej wersji... a zaraz za nimi plasują się szarlotki :D
      Ściskam serdecznie <3

      Usuń
  14. Zachęciłaś mnie ty,i cudnymi zdjęciami i na weekend upiekę :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo jestem ciekawa, czy piekłaś, a jeśli tak, to jak wrażenia :D
      Również serdecznie pozdrawiam <3

      Usuń
  15. ojejej, aż mi ślinka pociekła! :) Wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, naprawdę jest przepyszne :D I bardzo fajne jest to, że łatwe i szybkie do zrobienia :D

      Usuń
  16. Ależ to pysznie wygląda... a ja nie mam nic słodkiego na pocieszenie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, ciasto naprawdę jest pyszne :D Mam nadzieję, że coś pysznego znalazłaś na przekąskę :D

      Usuń
  17. Apetycznie wygląda,oj kusisz od rana.Serniki uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nina, to mamy podobny gust do ciast :D Serniki to moje ukochane ciasta... a zaraz za nimi plasują się szarlotki w przeróżnych wersjach :D

      Usuń
  18. upiekłam i ciasto jest przepyszne

    OdpowiedzUsuń