niedziela, 18 lutego 2018

Eton Mess z domowymi bezami



Dziś znów kulinarnie, ale wyjątkowo nie niedzielne śniadanie, a niedzielny deser :D
Pyszny, niesamowicie łatwy i szybki do zrobienia, Eton Mess <3 




Na deser składa się ubita z odrobiną cukru śmietana kremówka, do tego grubo kruszymy kilka bezików, mieszamy, dodajemy pokrojone truskawki... i gotowe :D
Deser trzeba przyrządzić przed samym podaniem, żeby pokruszone kawałki bez pozostały chrupkie. 




 Bezy można użyć kupne, ale robi się je tak niesamowicie łatwo, że warto pokusić się o własne :D
Bezy -
* białka z 4 dużych, lub 5 małych jaj
* 1 szklanka drobnego cukru
* szczypta soli
Ubijamy białka ze szczyptą soli, jak już będą lekko spienione wsypujemy powoli cukier. Masę ubijamy aż będzie błyszcząca , ciągnąca i sztywna.
Szprycą, lub łyżką wykładamy kleksy na wyłożoną papierem do pieczenia blachę. Piec z termoobiegiem w 130 * przez około 1,5 godziny. Pozostawić do ostygnięcia w uchylonym piekarniku.
Bezy powinny być bielutkie, jeśli będą się rumienić, zmniejszyć temperaturę





Owoce z zasady kupuję zgodnie z sezonem, w którym dojrzewają. Zimą nie lubię truskawek, borówek, czy też malin.  Wybieram pomarańcze, mandarynki, granaty, banany itd...
Ale dziś gdy stanęłam przy stoisku z truskawkami, tak cudnie pachniały, że nie mogłam się im oprzeć :D I powiem Wam szczerze, że się nie rozczarowałam, są słodkie i smaczne i bajecznie pachną... Chociaż do tych czerwcowych, to im daleko ;) 



Bezy można przechowywać przez dłuższy czas, są fajnym rozwiązaniem w przypadku niespodziewanych gości, jako słodki dodatek do kawy, albo gdy sami mamy ogromną ochotę na  jakieś łakocie  :D 




Zostawiam Was z kawą i pysznościami i życzę słodkiego tygodnia <3

Agness 


25 komentarzy:

  1. O tej porze takie desery, sumienia nie masz Aga? :D
    Skąd ja teraz wezmę truskawki?? Ach!!

    OdpowiedzUsuń
  2. kusisz,kusisz:))za mną tak dziś chodziło coś słodkiego,że upiekłam dyżurne ciasteczka francuskie z jabłkami:)))...nawet wspomnienie nie zostało:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, ciasteczka francuskie to prawdziwy ratunek w wielu sytuacjach :D Czasami przy wielkiej ochocie na coś słodkiego, czasami przy odwiedzinach niespodziewanych gości :D Fajnie mieć taką paczuszkę w lodówce :D

      Usuń
  3. Uwielbiam ten deser i często go robię, ale w życiu nie wiedziałam, że się tak nazywa:-(
    Ja najbardziej lubię go w wersji z malinami i borówkami:-))) Zimą, gdy nie mam świeżych owoców, robię mus z zamrożonych owoców i też świetnie smakuje:-)
    Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, on chyba z każdymi owocami smakuje obłędnie :D Ja zimą uwielbiam go z pomarańczą, mango i granatem :D
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agatko <3 Jest pyszny, chociaż to bomba kaloryczna... ale raz na jakiś czas ;) :D

      Usuń
  5. Taki deser często robię latem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, na lato idealny :D Ja zimą często go robię z pomarańczą, mango i granatem, też cudnie smakuje :D

      Usuń
  6. Słyszałam o nim, ale jeszcze nie próbowałam :)
    Teraz czuję się zmotywowana.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba najłatwiejszy deser świata.... a jaki pyyyszny :D
      Również serdecznie pozdrawiam <3

      Usuń
  7. Zaglądam do Ciebie, a u Ciebie czerwiec w pucharku :)) Coś pysznego, czasem warto nie liczyć kalorii i zjeść coś tak pysznego :))
    Pozdrawiam ciepło:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, zdecydowanie tak :D Trzeba sprawiać sobie od czasu do czasu małe przyjemności :D
      Również pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  8. Wygląda pysznie i przywołuje na myśl lato:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, to te truskawki tak cudnie lato przywołują... i tak pięknie pachną <3
      I ja ciepło Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  9. Jak zawsze... smakowicie na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż ślinka cieknie na takie pyszności. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu deser jest naprawdę przepyszny :D Fakt, że kalorii cała masa, ale czasami można ;)
      Również pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  11. Mniam !!! Zapraszam do mnie na Candy :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. TAK!
    Dobrze że to na ekranie bo bym chyba z trzy szklany zjadła...

    OdpowiedzUsuń