środa, 26 lutego 2020

Herbata z suszonymi owocami



Jak wiecie jestem miłośniczką herbat wszelakich. 
Bardzo lubię delektować się naparami o różnych smakach. Często kupuję gotowe mieszanki, ale najbardziej lubię herbatę, którą sama skomponuję z ulubionych dodatków.
Wiosną, latem i jesienią suszę różności - płatki kwiatów - różę, nagietka, bratki, fiołki, bez czarny, lilak, rumianek, pysznogłówkę, chabry, kwiat koniczyny, oraz owoce wszelakie - począwszy od truskawek, czereśni, poprzez maliny, borówkę, jagody, aronię, jabłka, gruszki, pigwę, a skończywszy na późnojesiennych śliwkach :) Tu poza moimi suszonymi owocami, jeszcze inne owoce, które dostałam od koleżanki. Jest tu naprawdę mnóstwo wszelkiego dobra :D





Robię różne mieszanki smakowe z zieloną i czarną herbatą. 
Wspaniale pachną i są naprawdę wyborne:)) W zimne jesienne i zimowe dni, taka pachnąca owocami, kwiatami i latem herbatka, to prawdziwa rozkosz <3 



















Susz świetnie przechowuje się w szklanych słojach.
 Można pić sam, jako owocowe napary, a można, tak jak najbardziej lubię, używać jako dodatek do prawdziwej herbaty :))
















Susz, poza tym, że pyszny i świetnie urozmaica i dopełnia smaku, jest również bardzo zdrowy.
Takie suszone owoce, kwiaty i zioła, to kopalnia witamin i makro i mikroelementów, za które nasz organizm będzie bardzo wdzięczny  :D 


Kochani, pozdrawiam serdecznie, życzę dużo słońca i do napisania <3


118 komentarzy:

  1. Bardzo lubię owocowe herbaty. A z takiego dużego suszu jest najlepsza.
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, to prawda, dzięki tym suszonym dodatkom jest niezwykle pachnąca i pyszna :D
      Tobie również miłego <3

      Usuń
  2. Kiedyś takie piłem, smakowały mi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łukasz, są pyszne :D Uwielbiam takie urozmaicone, wzbogacone smakami przeróżnymi herbaty :D

      Usuń
  3. Nie dość że Przepięknie wygląda to musi smakować rewelacyjnie ......jak suszysz sama owoce? Używasz suszarki czy suszysz na słońcu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, smakuje naprawdę świetnie, jestem zadeklarowaną herbatomaniaczką i uwielbiam takie różne wariacje na temat herbaty :))
      Wszystko suszę w suszarce do warzyw.

      Usuń
  4. Ależ ona musi być pyszna, uwielbiam takie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, smakuje naprawdę fajnie :D Uwielbiam też wersję z suszonymi skórkami pomarańczy, cytryny i trawą cytrynową... super :D Pachnie obłędnie :D

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Sylwia, tu można puścić wodze fantazji :D Suszę różne owoce, kwiaty i zioła, w czasie, gdy jest na nie sezon. A później komponuję różne wariacje smakowe, tak jak mi w duszy gra :D

      Usuń
    2. A jak suszysz te owoce, kwiaty i zioła ?

      Usuń
  6. Herbatki Twoje wyglądają cudnie . Pozdrawiam serdecznie 💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu, bardzo dziękuję kochana <3
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  7. Kiedyś nie lubiłam owocowych herbat, jakiś rok temu to się u mnie zmieniło i teraz uwielbiam odkrywać nowe smaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem herbaciarą od zawsze, ale koniecznie musi być z jakimś dodatkiem :D Albo suszem owocowym, albo sokiem malinowym, lub żurawinką <3

      Usuń
  8. jestem fanką takich herbat :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne słoiczki ze skarbami natury!
    Uwielbiam takie kompozycje smaków i zapachów. Magia po prostu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, uwielbiam ten zapach. I w czasie, gdy owoce się suszą i później, gdy pod wpływem wrzątku uwalniają swoje aromaty. Pachnie po prostu latem :))

      Usuń
  10. Fascynujące i pięknie wygląda, ale... jakoś nie przepadam za herbatami, kiedyś piłam po kilka, kilkanaście dziennie, a teraz mam jakąś blokadę herbacianą, no chyba, że jestem przeziębiona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, pewnie przesyciłaś się nimi :)) Często tak bywa. Może kiedyś jeszcze wróci Ci miłość do herbaty :)

      Usuń
  11. Kocham taką herbatkę z suszu owocowego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla wielbicieli herbat to chyba istny raj taka właśnie mieszanka, którą można stworzyć własnoręcznie. Na pewno smakuje cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I smak i zapach jest cudny :D Najfajniejsze jest to, że komponując samemu takie herbatki, możemy używać naszych ulubionych smaków i zapachów :D

      Usuń
  13. Aguś i ja jestem miłośniczką herbat... Różnego rodzaju... Susze najlepsze... Owoce czy ziółka... Hmmm... Idę sobie zaparzyć. Och Ty, taka herbatka na zimowe wieczory, prawda, sama rozkosz😍😍😍kocham takie chwile. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, masz rację, gdy lato daleko, taka herbatka przybliża je nam, jego smaki i zapachy :D I cudnie smakuje :)
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  14. A zdradzisz tajniki suszenia owoców i ziół? Czy to prosta sprawa:czy wystarczy piekarnik z funkcją suszenia w przedziale temperatury 30-50 zt, C;czy zwykła suszarka do grzybów i owoców;czy lepiej zainwestować w dehydrator?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilko, wsiększość suszę w zwykłej suszarce do warzyw i grzybów. Moja to już staruszka, ma ponad 10 lat (a chyba nawet i sporo ponad) ale świetnie jeszcze się sprawdza i działa jak ta lala ;) Ale jeśli tylko odmówi współpracy, to zdecyduję się na kwadratowy dehydrator, bo suszę naprawdę sporo wszystkiego i przyda mi się. Myślę, że w piekarniku, uchylonymi lekko drzwiczkami też jak najbardziej można, ja tak suszę grzyby, pomidorki i śliwki, bo tych mam zawsze sporo na raz i nie mieszczą się w suszarce.

      Usuń
  15. Jestem fanką herbat, najczęściej piję zieloną z różnymi dodatkami, takie mieszanki stworzone własnoręcznie bardzo mi się podobają :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, ja najbardziej lubię czarną, ewentualnie zieloną, z tymi suszonymi dodatkami :D
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  16. Najwięcej piję kawy - niestety :( Świetna alternatywa dla zwykłej herbaty. Nie wpadłam jeszcze na to, żeby tak robić, ale latem zbiorę to i owo i wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, bardzo polecam. Naprawdę każda herbata wzbogacona tymi dodatkami smakuje wspaniale. Fajnie jest to, że możemy komponować swoje ulubione smaki i dodawać to, co pasuje nam najbardziej :D

      Usuń
  17. No to teraz mnie zainspirowałaś :) mója córcia uwielbia owocowe herbatki i chyba muszę jej coś takiego naszykować :) kolory cudowne, taki susz może nawet służyć jako dekoracja :) pięknie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, że wygląda ślicznie, ja uwielbiam te moje kolorowe słoiczki. Mam całą dużą szafkę z kilkoma półkami, nimi zastawioną i poza tym, że się delektuję, to i podziwiam ;)))
      Myślę, córci zasmakowałaby taka herbatka :)

      Usuń
  18. Mmm... jak aromatycznie musi być u Ciebie Agnieszko. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lenka, to prawda, pachnie pięknie :D I przy suszeniu i później przy zaparzaniu :))
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  19. Cudowne aromaty tu się unoszą... a mi zostało kilka owoców cytronu i już wiem, co z nimi zrobię ;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Herbaty z suszonych owoców kojarzą mi się z zimowym chłodem i ciepłym kocem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, idealne skojarzenie :D Wtedy smakują najlepiej :D

      Usuń
  21. Ja już pisałam, że twoje zdjęcia powinny być w reklamach :)
    Uwielbiam herbatę ale czarną. Jakiś czas temu udało mi się przekonać do zielonej. Ogólnie trudno mi zmieniać upodobania. Serdeczności przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, dziękuję Ci bardzo za tak miłe słowa <3
      Ja też najbardziej lubię czarne herbaty, ale koniecznie muszą być z przeróżnymi dodatkami, same mi nie podchodzą :))
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  22. Ach jak to wygląda. Ja też robię podobne herbatki, ale nie mam tylu różności. Ja owoce suszę w suszarce do grzybów, a ziółka wiszą na poddaszu, a jak jest u Ciebie? Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie suszarka całe lato i jesień działa na najwyższych obrotach, prawie nie stygnie :)) Wprawdzie świetnie sobie jeszcze radzi, ale to już staruszka i gdy odmówi współpracy, wtedy kupię dehydrator. On pomieści dużo więcej :D
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  23. Uwielbiam wszelkie herbaty i herbatki, a mieszanki własnej roboty to najlepsze herbatki, ale ponieważ sama ich nie robię więc się wpraszam do Ciebie:-)))
    Pozdrawiam serdecznie:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, serdecznie Cię zapraszam, i to całkiem poważnie, w realu <3 :***
      Ściskam Cię serdecznie :D

      Usuń
  24. Przez długi czas piłam tylko herbaty ziołowe. Rumianek i szałwia wysuszyły mi śluzówkę, więc musiałam zmienić upodobania. Stanęło na czarnej herbacie z dodatkiem cytryny albo imbiru. Świetnym pomysłem jest samodzielne przygotowanie herbacianych suszonych dodatków. Nie pomyślałam, że można suszyć truskawki! W sezonie i ja zaszaleję!
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko, truskawki świetnie się suszą, i fajnie później wyglądają w mieszankach :D
      Nie wiedziałam, że ziółka aż tak mogą śluzówkę wysuszyć. To kłopot.
      I ja serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  25. Super to wygląda. Taki słoiczek świetnie nadaje się na prezent. A jak suszysz? Czy używasz suszarki do grzybów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, suszę w suszarce. Gdy mam dużo owoców, czy warzyw (grzyby, pomidorki, śliwki) to suszę w piekarniku, z lekko uchylonymi drzwiczkami.
      Masz rację, taki słoiczek z suszem to świetny prezent :))

      Usuń
  26. Chcę, chcę, chcę!!! Zaciekawiłaś mnie w jaki sposób suszysz to wszystko? W tym roku muszę zrobić jakieś suszonki. Herbatki to mój ulubiony napój. Nic tak nie rozgrzeje w zimowy wieczór...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, na zimowe wieczory takie herbatki są świetne. Tak cudnie pachną latem i słońcem :))
      Suszę je w suszarce do warzyw, a jeśli mam spore ilości, to w piekarniku z lekko uchylonymi drzwiczkami :)

      Usuń
  27. Domowe herbatki, własnoręcznie przygotowane są najlepsze. Też robimy co roku spory zapas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki swój susz jest wyjątkowy, możemy włożyć tam to co lubimy najbardziej i cieszyć się smakami lata przez okrągły rok :D

      Usuń
  28. Jejku jak to pięknie wygląda. Taka herbata musi smakować wyjątkowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest naprawdę pyszna, pachnie latem i słońcem :)))

      Usuń
  29. Droga Agness, ale wkręciłabym się do Ciebie na taką prawdziwie domową, pachnącą, owocową, naturalną herbatkę. Musi smakować przepysznie, bo tak też wygląda, a ja herbaty owocowe uwielbiam najbardziej i w każdej ilości.
    Uściski.
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, a ja bardzo Cię zapraszam, będzie i herbatka i coś pysznego do niej również się znajdzie :)))
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  30. Chętnie napiłabym się takiej owocowo - kwiatowej herbatki. Mieszanka wygląda bardzo imponująco. Zazdroszczę takich zbiorów ☺️ buziaki ☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko, mam ogromną frajdę przy zbieraniu, suszeniu i komponowaniu takich mieszanek :D Część owoców i kwiatków mam oddzielnie, z części robię mieszanki :D
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  31. Takie herbatki nie tylko dobrze smakują, ale i pięknie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jotko, o tak, są śliczne, kolorowe i pachnące :D

      Usuń
  32. Bardzo lubię takie herbatki. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, ja również, a i przygotowanie ich sprawia mi wielką frajdę :D

      Usuń
  33. Herbatki owocowe i ziołowe bardzo mi smakują, ale te z samodzielnie przygotowanego suszu są pełne witamin. Twoje są na pewno pyszne i bardzo aromatyczne.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nina, masz rację, mnóstwo w nich zdrowotnych właściwości, no i smakują cudnie... a jak pachną :)))
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  34. Uwielbiam takie herbatki. Ja ogólnie jestem herbaciara i dzień bez herbaty to dzień stracony :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, u mnie identycznie. Kawę bardzo lubię, ale herbata to podstawa :))

      Usuń
  35. Taka herbata sprawia,że wieczór staje się czarodziejski. Pięknie wyglądają słoje z suszonymi owocami i płatkami kwiatów. Romantycznie i zdrowo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucynko, jak cudnie to określiłaś, czarodziejski wieczór... o tak <3
      Buziaki serdeczne :)

      Usuń
  36. Uwielbiam takie herbaty! Najlepsze w tym wszystkim jest to, że takie herbaty są świetnym prezentem dla drugiej osoby ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, rzeczywiście świetnie nadają się na prezent :D Pięknie wyglądają w słoiczkach i to samo zdrówko :D

      Usuń
  37. Bardzo lubię owocowe i ziołowe herbaty. Kupuję jednak gotowe mieszanki ale Ty zainspirowałaś mnie do zrobienia własnych:-)
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, takie własnoręczne zbiory i suszenie, to prawdziwa frajda, tak, że bardzo namawiam :)))
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  38. Uwielbiam kompot z suszu. Do herbaty jeszcze nie dodawałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilona, naprawdę polecam. Świetnie wzbogacają i uatrakcyjniają smak herbaty, można komponować mieszanki z ulubionych smaków :D

      Usuń
  39. Takiej herbaty chętnie bym się z Toba napiła Kochana. Podziwiam Cię naprawdę. Czasem wybieram się do herbaciarni żeby spróbować różnych herbat. Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, ależ miło by było posiedzieć wspólnie przy herbatce <3 Takie mieszanki są naprawdę pyszne, można komponować przeróżne wersje smakowe :)
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  40. ja też uwielbiam taka pyszną owocową herbatę, miłośnikiem kawy tez jestem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa i ja bardzo lubię kawę, ale piję najwyżej 2 dziennie, a przeważnie jedną. Jednak herbaty znacznie więcej, uwielbiam ją :)))

      Usuń
  41. Ale pięknie wyglądają te suszone owoce :) ♥ Też uwielbiam wszelkiego rodzaju herbatki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Margaritess, herbatki są super :D A najfajniejsze, gdy możemy poszaleć ze smakami :))

      Usuń
  42. Wspaniała kompozycja, musi być pyszna! :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Taka kompozycja herbaciano-owocowa musi być na pewno pyszna! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, smakuje świetnie i cudnie pachnie latem :))

      Usuń
  44. Jakie apetyczne zdjęcia! Mmmmm!Ja też uwielbiam herbaty, ale moja główną to czysta zielona Yunnan. Ale mi smaka narobiłaś na owocową. Może choć konfitury z róży sobie do herbatki wrzucę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłeczko, konfitura do herbatki to marzenie, uwielbiam <3 Ja zielonej bez dodatków nie dam rady ;))) Muszę dorzucić jakiś smaczek :)

      Usuń
  45. Jakie to piękne... i pyszne zapewne. Też lubię, zapach takich herbacianych mieszanek jest uroczy i porywający zawsze. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zapach jest wspaniały, po prostu lato :D Bardzo lubię takie różnorodne herbaciane smaki :)
      I ja serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  46. Uwielbiam taką herbatkę:)

    OdpowiedzUsuń
  47. Herbatki na pewno pięknie pachną i smakują, a na dodatek są zdrowe. Ja również uwielbiam eksperymentować ze smakami. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, i smak i zapach jest cudny, a najfajniejsze jest to, że samodzielnie możemy komponować nasze ulubione smaki, nic nie mamy narzuconego z góry :))
      I ja pozdrawiam Cię serdeczne :)

      Usuń
  48. muszę się zmobilizować i też robić takie herbaty. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich presył Krysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu bardzo namawiam, to świetna zabawa z tym suszeniem i komponowaniem smaków :))
      I ja serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  49. Herbatki wyglądają smakowicie :))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusi, są faktycznie pyszne i cudnie pachną :D
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  50. Też jestem smakoszem herbaty. Twój pomysł bardzo mi przypadł do smaku. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu, cieszę się, że pomysł na urozmaicenie herbatek mieszankami przypadł Ci do gustu <3
      Uściski serdeczne :)

      Usuń
  51. Jak to smacznie wygląda! Też uwielbiam herbatki 😊 obserwuję bloga 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezapominajko, dziękuję bardzo że dołączyłaś do moich miłych gości, zapraszam serdecznie <3 Super, że również jesteś miłośniczką herbat :)

      Usuń
  52. Ale ususzyłaś wspaniałości i jak pięknie te mieszanki wyglądają w słoiczkach. Mnie w zeszłym roku udało się ususzyć trochę borówek, głogu i liści czarnej porzeczki. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, fajny pomysł z liśćmi czarnej porzeczki, o nich nie pomyślałam :D Ale w przyszłym roku na pewno zasuszę :D
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  53. wow, jestem ciekawa smaku , z chęcią bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klara, takie herbatki z dodatkami smakują świetnie i tak cudnie pachną :D Koniecznie wypróbuj :))

      Usuń
  54. Aga, cieszę się, że spodobały Ci się <3

    OdpowiedzUsuń
  55. Napewno pysznie smakują herbatki. Piękne zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie są pyszne, uwielbiam komponować różne smaki :D
      Dziękuję i również serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  56. ja też uwielbiam takie suszone owocowo-ziołowe herbaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetne jest to, że możemy sobie dowolnie komponować ulubione mieszanki, prawda ? :D

      Usuń
  57. Ależ to musi pachnieć i smakować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, pachnie naprawdę cudnie, gdy tylko wrzątkiem zostanie zalane :))

      Usuń
  58. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  59. Ogólnie jeśli chodzi o samą herbatę to ja również lubię czasami eksperymentować. Moim zdaniem doskonałe herbaty czy kawy za każdym razem możemy nabyć w https://www.coffeea7.pl/kategoria/herbata/ i jestem zdania, że jest to świetna sprawa. Tym bardziej, że tego rodzaju napoje warto aby były wysokiej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  60. A te małe, czerwone owoce na zdjęciu podobne do jarzębiny to cóż to jest?

    OdpowiedzUsuń