niedziela, 4 października 2020

Leśny spacer

 

Kochani, zabiorę dziś Was na spacer do lasu. Chciałam napisać - do  jesiennego lasu, ale nie zgadza się tu nic, poza porą roku :) Wprawdzie mamy już październik, ale przyroda nic sobie z tego nie robi, panują klimaty typowo letnie. Na dworze cieplutko 23*C, słonecznie i pięknie. Liście na drzewach i krzewach zielone, trzeba długo szukać, żeby znaleźć jakiś przebarwiony liść :)) 

















I przepiękna biżuteria lasu, którą są grzyby. Wprawdzie słabiutko jest teraz z grzybami jadalnymi, jest zastój, pewnie za kilka dni się pojawią, bo popadało, jest ciepło i była pełnia. Ale teraz można spotkać tylko te niejadalne...ale takie piękne <3 























Grzyby są takie śliczne i jest tak niesamowicie dużo przeróżnych rodzajów,  że mogłabym fotografować je bez końca :)) 

Kochani, a jak Wy spędziliście dzisiejsza piękną, ciepłą niedzielę ?

Udało się wyskoczyć na jakiś spacerek :) ?



91 komentarzy:

  1. Bardzo lubimy spacery po lesie... Niestety i u nas na ten jesienny musimy troszku jeszcze poczekac... Jest jesień ale zdecydowanie ta kalendarzowa... A spacer taki zaliczyliśmy ale w piątek.i w końcu pokazały się grzyby, ale tych trujących więcej .. Dzisiaj jesteśmy już po małej imprezce... Ciacho zajadamy o tak późnej porze a co tam... Przy kominku z ciepła herbatka... Bo jakoś tak zimno się zrobiło w czterech ścianach... Buziaki i pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, a u mnie dziś ciasto na poniedziałkowe śniadanie :))Wczoraj wieczorem upiekłam kruche ze śliwkami i od razu rano musiałam spróbować :))
      Kochana, życzę Ci pięknej pogody i możliwości spacerowania do woli :))Buziaki <3

      Usuń
  2. Droga Agness!
    Odbyłam dziś z rodzinką równie piękny i długi spacer po janowskich lasach. Tych najszlachetniejszych grzybów - jak na lekarstwo, ale trujących - zatrzęsienie! Przyroda wokół wciąż jeszcze bardziej letnia, niż jesienna. Na te cudownie wybarwiające się liście musimy troszkę poczekać oraz na kolejny wysyp grzybów - tych jadalnych rzecz jasna :-))
    Ślę uściski i moc serdecznych pozdrowień.
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, czyli mamy podobną pogodę i leśne widoki. Pewnie już niedługo jesień pokaże swoje piękne oblicze i drzewa zaczną się złocić :)
      Ja czekam na wysyp grzybków, marzy mi się jeszcze wypadzik na grzybobranie :D
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  3. Wspaniały spacer:))u nas dzisiaj nawet wyjść z domu nie było jak:))halny już drugi dzień szaleje:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, te silne wiatry są prawdziwym utrapieniem. U nas też mocno wiało, gdyby nie to, pogoda byłaby wręcz lipcowa, tak było cieplutko :)
      Pozdrawiam Cię gorąco <3

      Usuń
  4. Dziękuję za cudowny spacerek !
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, a ja dziękuję że miałaś ochotę pospacerować razem ze mną i że spacer sprawił Ci przyjemność <3
      Ściskam Cię serdecznie :)

      Usuń
  5. Dzisiaj też zaliczyłam spacer ale nad jeziorem :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu, spacer nad wodą, ogromna przyjemność <3
      I ja serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  6. Nigdzie nie byłam. Lało cały dzień!
    Wrrr!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz... a u nas było przepięknie, ale dziś już szarówka, nie pada, ale jest szaro. Liczę na deszczyk, bo u nas wciąż jeszcze sucho, pada bardzo mało.

      Usuń
  7. Przepiękne "owoce" leśnego spaceru. Zdjęcia wspaniałe mam na myśli... Klimatyczne, pokazujące piekno natury...
    Jak ja to lubię!

    A u mnie przeplatanka deszczowo-pochmurna dziś była.
    Gości miałam, więc z konieczności w domu zamiast w ogrodzie. Cóż...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polu, bardzo mi miło, że zdjęcia przypadły Ci do gustu <3 Cieszę się, że udało nam się wyskoczyć na leśny spacer i wykorzystać piękną pogodę, bo dziś już szaro i bez słoneczka.
      Życzę Ci pięknej pogody, idealnej do plenerowych wędrówek <3

      Usuń
  8. Świetne fotki. Uwielbiam spacery po lecie :) Dzis planowałam się wybrać ale cały dzień padało ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, u nas wczoraj przepiękna pogoda, dziś dla odmiany już szarówka, brak słońca, choć nie pada.

      Usuń
  9. Wspaniały spacer po lesie . Super fotografie. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucynko, bardzo Ci dziękuję i serdecznie pozdrawiam <3

      Usuń
  10. Też byliśmy w lesie, ale u nas duże wietrzysko było :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana i u nas też wiało, gdyby nie ten silny wiatr, to pogoda byłaby wręcz lipcowa :))

      Usuń
  11. U mnie też pogoda była piękna i wykorzystaliśmy ją na spacery. Byliśmy też w lesie, jednak u nas grzybów brak, ale samo spacerowanie w ciszy i pięknie przyrody było super :) Piękne zdjęcia zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak fajnie, że i Was pogoda dopisała :)) Grzybki teraz zrobiły sobie przerwę, u nas podobnie. Ale liczę na to, że za kilka dni będzie kolejny wysyp, bo marzy mi się jeszcze grzybobranie w tym roku :)))
      Dziękuję za miłe słowa o zdjęciach i pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  12. Uwielbiam spacery do lasu, u mnie wczoraj była deszczowa pogoda, a na dodatek zaczął się sezon na polowania( biedne zwierzątka).
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nina, u nas dziś też spore ochłodzenie, wprawdzie nie pada ale jest szaro. Liczę, że trochę popada, bo deszczu jednak mało na naszych terenach.
      Polowania... cóż :(((
      I ja serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  13. Oj tak, są niesamowite. Natura jest cudem :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. Oj tak, można naprawdę zresetować się i odpocząć od wszystkich stresów <3 :D

      Usuń
  15. Cudowne spacery a ja uziemniona :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, bardzo Ci współczuję, mam nadzieję, że niedługo znów będziesz mogła wędrować tam, gdzie dusza zapragnie <3

      Usuń
  16. Byłam niedawno na spacerze w lesie, niewiele jesieni jeszcze🌲🌳🍀
    Pora iść ponownie i jej poszukać🍁🍂🤗
    Serdeczności zostawiam na udany cały nowy tydzień🌞🌻🍩🤗☕🍩

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz z każdym dniem będzie widać coraz więcej jesiennych zwiastunów. Niech jak najdłużej będzie ciepło i pięknie :))
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  17. Aguś wspaniały spacer i piękne zdjęcia. Grzyby są niezwykle fotogeniczne :). My teraz też dużo po lesie chodzimy, zaczęło się na dobre grzybobranie :)). Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko, to prawda, grzyby pięknie wychodzą na zdjęciach :D U nas na razie zastój z tymi jadalnymi, ale ostatnio ładnie popadało, więc myślę, że znów będzie kolejny wysyp :)
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  18. U nas szuflada zamrażarki pełna grzybów-maślaków, bo prawdziwki suszymy.
    W niedzielę był u nas pogodowy kalejdoskop, a czas spędziliśmy w ogrodzie z wnukami.
    Pozdrawiam Cię cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celu, takie grzybki zimą to prawdziwy rarytas, fajnie mieć takie zapasy :))
      Widzę, że niedziela spędzona w miłym towarzystwie i w przyjemny sposób :))
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  19. Świetne zdjęcia. Uwielbiam spacery po lesie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko bardzo dziękuję <3
      Takie spacery to prawdziwa przyjemność i relaks :)

      Usuń
  20. Spacerowania nie było, natomiast calkiem udane zwiedzanie pałacu.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ladna taka ciepła jesień, jeszcze malo kolorowa, ale te grzybki są urocze, tutaj nie ciagnie mnie wcale do lasu, wolę morze, ale też dawno już nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, dla mnie morze nieosiągalne niestety, bardzo daleko, ale mam mnóstwo jezior wokół, wprawdzie to nie to samo co morze, ale też uwielbiam te spacery nad wodą :))

      Usuń
    2. Ach, nad jeziorami jest przepięknie, ważne że masz wodę w pobliżu,można obserwować rozne piękne ptaki, tataraki, trzciny.

      Usuń
    3. Tak kochana, mieszkam na pojezierzu, więc jezior do wyboru :)) Jeziora, rzeki, lasy i łąki :))) W pięknym miejscu przyszło mi żyć <3

      Usuń
  22. Odpowiedzi
    1. I ja kocham las, to oaza spokoju, wyciszenia i relaksu <3

      Usuń
  23. Piękny spacer, fantastyczne zdjęcia ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalko, bardzo dziękuję <3 Uwielbiam wypady do lasu :))

      Usuń
  24. Dzięki za miły spacer :)
    U nas niestety zimno i deszczowo :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, cieszę się bardzo, że spacer sprawił Ci przyjemność. U nas dziś też już zupełnie inna pogoda, szaro, ale cieplutko. Właśnie przed chwilą przeszła burza z ulewą :)

      Usuń
  25. Aga wspaniały spacer :) Jeszcze taki jesienny będzie nie raz ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, to prawda, uwielbiam jesienne spacery, oby tylko pogoda jak najdłużej dopisała :))
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  26. Muchomorów wszędzie pełno:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, na każdym kroku widać było kolorowe grzybki :))

      Usuń
  27. Pięknie napisałaś - "biżuteria lasu"!
    U nas lało, więc niedziela - poza wyjazdem do kościoła - mocno domowa:)
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami i w domku fajnie posiedzieć, tak na luzaczku, bez pośpiechu, poleniuchować :)) Jesień zapewnia nam sporo takich domowych dni :))
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  28. Piękne zdjęcia z cudnego lasu. Kocham spacery po lesie. Wychowałam się niemalże w lesie. Niestety teraz musimy na te spacery jechać samochodem. Bardzo mi ich brakuje. Tydzień temu byliśmy a naszym ukochanym lesie. Jednak grzybów niestety nie znaleźliśmy. Pozdrawiam🌻🌻😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ to cudowne mieszkać obok lasu, tylko pozazdrościć <3 U nas mnóstwo lasów wokół, ale do każdego z nich trzeba podjechać około 7 km.
      Tu na razie też grzybów malutko, po pierwszym bardzo obfitym wysypie jest lekki zastój.
      I ja serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  29. Piękna wycieczka:-))) My niedzielę spędziliśmy z futrzakiem nad jeziorem. Trudno uwierzyć, że mamy już październik:-)
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, czas pędzi jak szalony, wydaje się że przed chwilą czekaliśmy na wiosnę i pierwsze kwiaty, a tu już jesień. Na szczęście na razie piękna i ciepła... oby jak najdłużej taka była :D
      Cudna Wasza niedziela nad jeziorem <3
      Ściskam Cię serdecznie :)

      Usuń
  30. taka pogoda coraz bardziej mi się podoba, piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, bardzo dziękuję <3 W lesie tyle skarbów, że na każdym kroku można coś fotografować :) Po chwilowym załamaniu pogody, dziś znów słonecznie, ciepło i pięknie :))
      Ściskam Cię <3

      Usuń
  31. Cudowny spacer z niezwykle urokliwą przyrodą.
    Z wielka przyjemnością oglądam Twoje przepiękne zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo dziękuję <3 Bardzo się cieszę, że leśny spacer sprawił Ci przyjemność :)
      Pozdrawiam Cię serdecznie, pięknego tygodnia <3

      Usuń
  32. Lubię spacery po lesie, ciszę i spokój. To jedno z tych miejsc, w którym można się wyciszyć i zrelaksować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, to prawda, natura to najlepszy antydepresant jaki tylko istnieje :))

      Usuń
  33. Dla miłośniczki wypraw leśnych takie zdjęcia zawsze mile widziane.

    OdpowiedzUsuń
  34. Cudnie mieć dostęp do takiego lasu, jesienny, wiosenny, letni, a nawet zimowy - lasy są cudne, ale czasami zbyt daleko. U mnie niestety brak możliwości, choć u ciebie sobie popatrzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, cieszę się, że sprawiłam Ci przyjemność leśnymi obrazami. Ja mam o tyle dobrze, że moje miasteczko otoczone jest z każdej strony lasami, rzekami i jeziorami, wszędzie ,,rzut beretem,, :) Więc korzystam, kiedy tylko czas pozwoli, choć nie pozwala zbyt często ;))

      Usuń
  35. Przepiękny spacer Aguś, cudowne kadry - z dziką rozkoszą pospacerowałam z Tobą po lesie :) mam blisko, a dawno nie byłam - wstyd - wiem, ale ostatnio jakoś nie ogarniam rzeczywistości :) natchnęłaś mnie - jutro idę na spacer, mam nadzieję, że pogoda mi na to pozwoli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko w takim razie trzymam kciuki za pogodę i mam nadzieję, że uda Ci się wypad do lasu. Ja uwielbiam takie spacery, jednak też niezbyt często mam możliwość tam się wybrać. Ale ważne, że w ogóle, raz na jakiś czas, udaje się :)))

      Usuń
  36. Wspaniały spacer. Uwielbiam las, jego ścieżki, tajemnice...Zawsze inaczej postrzegam świat po taim leśnym detoxie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, to prawda, las to najlepszy antydepresant. Cisza, spokój i wspaniały kontakt z naturą :) To wszystko działa na nas niesamowicie :)

      Usuń
  37. Przepiękne ujęcia grzybów. Magiczne miejsce

    OdpowiedzUsuń
  38. Dziękuję za miły spacer,kocham naturę i zawsze bardziej ciągnie mnie do lasu niż na uliczki miejskie. Faktycznie las jeszcze świętuje późne lato,właściwie to u mnie w UK tak było do zeszłego tygodnia a pozniej przyszly zimne wiatry,deszcz i drzewa nagle zaczęły zmieniać się jak kameleony. Oby jak najwięcej było dla nas pięknych i słonecznych dni. Pewnie już niedługo będziesz podziwiać i kolory jesieni. A na grzybki to z pewnością popędziłby od razu mój tata,zapalony grzybiarz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Violu, u nas po kilku dniach pochmurnych, znów świeci piękne słońce, aż uśmiech ciśnie się na buzię :)) Oby tak jak najdłużej :)) Uwielbiam złotą jesień, to chyba najpiękniejszy dla mnie moment w przyrodzie :))
      Twój tata miałby u nas co zbierać, bo znów, po chwilowym przestoju, zaczął się wysyp grzybów :))

      Usuń
  39. przecudowne zdjęcia wow:) aż mam chrapkę na takie miejsce do tuptania...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, przyjeżdżaj do mnie, tu wokół same piękne, ogromne lasy, jeziora, rzeki... sama natura :))

      Usuń
  40. Lubię spacery, szwędać się lubię....kocham las!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, mam tak samo :))) Takie leśne wędrowanie to najlepszy antydepresant pod słońcem :)))

      Usuń
  41. Witaj Aguś <3
    Twój spacer po lesie sprawił, że sama zatęskniłam.
    W tak smaczny sposób opowiadasz malując słowami, że błogi uśmiech zagościł na mojej twarzy.
    Romantyczna duszo... ileż w Tobie wrażliwości i delikatności...
    Biżuteria lasu, jak pięknie powiedziane
    Uściski wirtualne i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, dziękuję kochana, nawet nie wiesz jak wielką przyjemność sprawił mi Twój komentarz <3 <3 <3
      Ściskam Cię serdecznie :)

      Usuń
  42. Cudowne kadry, uwielbiam las o tej porze roku.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, las jest zachwycający i ja go uwielbiam, liczę na to, że znów pojawi się kolejny wysyp grzybów jadalnych :))
      Również serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  43. Ale wysyp grzybów! Czasami warto wybrać się na jesienny spacer, aby znaleźć takie skarby lasu :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Na początku września udało nam się troszkę a może nawet sporo pochodzić po lesie. Piękna pogoda i jeszcze do tego grzyby.Było cudownie. Kochamy las i to co w lesie. Teraz od tygodnia leje i ziąb. Może nawet dobrze bo jestem stale w pracy to przynajmniej nie jest mi żal,że nie mogę skorzystać ze spaceru. Wciąż czekam na tę kolorową jesień.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo zdrowia 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, u nas pogoda podobna, bardzo zimno i nieprzyjemnie. Ale ja cały czas mam nadzieję, na piękną złotą jesień i jestem pewna, że taka właśnie będzie :D Dzięki deszczom grzyby szaleją, kanie tak ogromne, że nie mieszczą się na dużej patelni, muszę kroić na kawałki :)))
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie i życzę słońca <3

      Usuń
  45. Wspaniały spacer, magiczny las

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem że często robisz wypady do lasu, to po prostu magia :D

      Usuń