niedziela, 19 marca 2023

Wiosna w ogrodzie

 

Tak długo czekaliśmy na wiosnę i wreszcie jest, przyszła, przynosząc ze sobą wspaniałe kolory i brzęczące owady. Ledwo stopniał śnieg, od razu pojawiły się barwne kępki rozświetlające szarzyznę rabat. Pięknie kwitną krokusy, ciemierniki, przebiśniegi, miodunki, pojedyncze stokrotki i prymulki.

Dziś sesja zdjęciowa skupiona głównie na krokusach. Uwielbiam te drobniutkie zwiastuny wiosny, takie kruszynki, a z daleka przyciągają wzrok i dają radość :))

 


 





















I na koniec kilka zdjęć ciemierników, kolejnych moich wiosennych ulubieńców. Niestety, bardzo trudnych do uwiecznienia na fotografii. Mają zwieszone w kierunku ziemi główki, nie umiem pokazać ich niesamowitego piękna. Ciemierników mam naprawdę dużo, białe, białe w kropeczki, różowe, cieniowane i przeróżne odcienie fioletu i bordo, od jasnego do prawie czarnego. Większość to siewki, którym widocznie dobrze jest w moim ogrodzie, bo rozsiewają się jak szalone i szybko kwitną, tworząc obfite kępy.








Kochani, a jak Wasza wiosna, przyszła, czy każe jeszcze na siebie czekać ?

 

 



47 komentarzy:

  1. Wszelkie wiosenne prace ogrodowe to ulubione zajęcie mojej mamy. Zawsze powtarza, że przy nich mocno się wycisza i czuję się zrelaksowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój tata ma to samo! Też tak mówi, powtarza, że to czysta przyjemność.

      Do Krakowa to ciepełko dopiero dochodzi. Dziś było pięknie...

      Usuń
    2. Agnieszko, to jest prawda i mnie bardzo relaksuje przebywanie w ogrodzie i praca przy roślinkach :D

      Usuń
    3. Ewela, u nas też dopiero od 3 dni takie piękne słońce, a niedawno jeszcze śnieg sypał :))

      Usuń
  2. W moim przybiurowym ogródku kwitną mini-irysy . Jakimś cudem przetrwały nocne przymrozki , a pąki miały już żonkile i jakieś niebieskie dzwoneczki, których nazwy zapomniałam. Pewnie jutro będą już kwiaty, bo ostatnie dwa dni ciepłe mieliśmy. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam te mini-iryski, zawsze wiosną myślę o tym, żeby je koniecznie posadzić... a jesienią zapominam ;)))
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  3. Byliśmy dziś na wycieczce w poszukiwaniu wiosny, nawet owady już się wybudziły, a na polach żerują żurawie!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widok żurawi jest niesamowity, cudownie, że macie możliwość je podziwiać :)))

      Usuń
  4. U nas wiosna pojawia się i znika. Raz jest zimno, a raz ciepło. Ostatnie dwa tygodnie było zimno, temperatura około 0 st.C. Pogoda nas nie rozpieszczała. Cudnie wyglądają krokusy w kolorowych kępach ! Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu, u nas jeszcze przed kilku dniami sypał śnieg, dopiero od 3 dni jest tak pięknie, ale nocą mrozik trzyma, rano wszystko białe od szronu.
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  5. Piękna wiosna u Ciebie:)))u nas też nieśmiało zawitała:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, pomalutku i wiosna rozgości się na dłużej, już nie mogę się doczekać codziennych kawek na tarasie :)))
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  6. Od paru dni przelatują klucze dzikiego ptactwa. Moje przebiśniegi nareszcie otworzyły się na wszystkie strony. Na drzewach pąki aż się puszą aby się rozwinąć. Pachnie Wiosną!
    Wiosennego nastroju życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, pachnie wiosną :)))
      Moje przebiśniegi nie chciały współpracować z aparatem fotograficznym hahaha wszystkie zdjęcia musiałam wywalić, takie nieciekawe wyszły ;)
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  7. Och, cudne są Twoje krokusy tak wspaniale rozświetlające ogród!
    Nacieszyłam oczy, bo u mnie na rabatach wciąż szarzyzna ;-))
    Najważniejsze jednak, że słońca i ciepła coraz więcej!
    Zatem wielu pięknych chwil Agness na nadchodzący nowy tydzień!
    Uściski - Anita :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, u mnie już po słoneczku pozostało tylko wspomnienie, znów szarówka i chłód, ale na szczęście to przejściowe, już będzie coraz cieplej, najważniejsze że pierwsze kwiaty kwitną :))
      Uściski serdeczne kochana <3

      Usuń
  8. jak każdy tej wiosny spragniony:)))ja już nie mogłam się doczekać:)))nawet bratki już posadziłam:)))u Ciebie pięknie kwitna krokusy:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, moje bratki jeszcze w zaciszu domowym czekają, bo u nas znów zimno i szaro. Ale mam nadzieję, to chwilowe :D

      Usuń
  9. Ale cudna wiosna wspaniałe kwiatki masz u mnie to takie małe kępki - pozazdroszczę też ciemiernika :) pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, ciemierniki uwielbiam, szkoda tylko, że takie trudne do uwiecznienia na fotce, bo główki zwieszają w kierunku ziemi.
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Oj tak, gdy tylko słońce zaświeci i pojawiają się pierwsze kwiaty, to jakoś tak radośniej od razu :))

      Usuń
  11. Rośliny cudnie wyglądają właśnie w takich grupach. Szczególnie te kwitnące tworzą niepowtarzalne,barwne kobierce.
    Ciemierniki to wdzięczne kwiaty. Bardzo je lubię:)
    Teraz to już wiosnę naprawdę widać.
    Zielenieją wierzby ,kwitną forsycje,na trawnikach są pierwsze stokrotki.
    No i ten wesoły świergot ptaków🙂
    Masz to wszystko w ogródku i tego Ci zazdroszczę.
    Pozdrawiam wiosennie.
    Wszystkiego dobrego🍀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maminku, wiosna z każdym dniem piękniejsza. U mnie jeszcze forsycja śpi, ale muszę naścinać gałązek i wstawić w bukiety, w domu szybko rozwinie się :))
      Ściskam Cie serdecznie <3

      Usuń
    2. Przepiękna wiosna zawitała do Twojego ogrodu. Patrząc na te obłędne kępy krokusów jestem pewna, że u Ciebie nie buszują nornice.
      Pozdrawiam wiosennie:)

      Usuń
    3. O tak, to prawda, nie mam kłopotu z gryzoniami, okoliczne kociaki skutecznie je przepędzają :D
      I ja pozdrawiam Cię najserdeczniej <3

      Usuń
  12. Są krokusy, a więc wiosna już za pasem. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko, wiosna robi krok do przodu, krok do tyłu... u mnie znów śnieg i przymrozki :/

      Usuń
  13. Pięknie! Uwielbiam ten czas, gdy wiosna zaczyna wygrywać z zimą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, to cudny okres :)) U nas niestety wiosna przystopowała, zimnica okrutna, nawet śniegiem sypie...

      Usuń
  14. Krokusy urządziły sobie prawdziwy spektakl. Uwielbiam je oglądać bo to pierwszy zwiastun wiosny. W tym roku wyjątkowo dopisały, ale to chyba przez to że zima była dość wilgotna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu krokusy uwielbiam, muszę koniecznie dosadzić. Wiosną wydaje się, że tak dużo miejsca jeszcze na nie czeka, ale jesienią, gdy rośliny w pełni kwitnienia i rozrostu, nie ma możliwości wcisnąć cebulek, bo wszystko zarośnięte.

      Usuń
  15. Piękne są te Twoje krokusowe kępy! Tyle świetlistej radości wnoszą do ogrodu! Co do ciemierników, też często mam problem, żeby je dobrze pokazać na zdjęciu. U mnie coraz więcej wiosny każdego dnia... Dużo serdeczności dla Ciebie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusi, u mnie roślinki przystopowały, bo znów zimnica niesamowita. Śnieg sypie i spore przymrozki nocą :(
      Buziaki najserdeczniejsze <3

      Usuń
  16. Gdzie przyszła tam przyszła. U nas dzisiaj -4 i wszystko biednie wygląda. Moje wyrośnięte cesarskie korony leżą pokulone na ziemi. Zal:(
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja wiosna też się wycofała. Kwiaty wprawdzie nadal kwitną, ale nocą śniegu nasypało, a i mrozik niezły... a mówią, że do końca kwietnia nie będzie zbyt ciepło... zobaczymy.
      Trzymam kciuki za Twoje korony, oby przetrwały.

      Usuń
  17. Wspaniałe kępy krokusów. U mnie ciągle cień i zimno i nie mogę ich podziwiać w całej krasie bo ciągle są w pąkach. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu bardzo chłodna i szara ta wiosna, mało słońca. Ciepło długo każe na siebie czekać...

      Usuń
  18. Piękna kolekcja krokusów, moje już przekwitły... Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na moim zimnym wschodzie wszystko zakwita nieco później niż w cieplejszych partiach kraju.
      I ja pozdrawiam najserdeczniej :))

      Usuń
  19. Witaj już wiosną Agness
    Tak mamy już wiosnę
    U mnie już po krokusach. A twoje są naprawdę piękne.
    Pozdrawiam oczekiwaniem na Wielki Tydzień

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ismenko, nie rozpieszcza nas tegoroczna wiosna nadmiernym ciepłem, już koniec kwietnia a nadal zimno, brrr...
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  20. Aguś prześliczne kępki krokusikow. Uwielbiam te małe, slodkie kwiatuszki. Jeszcze w kępkach wyglądają naprawdę ślicznie. Tak u Ciebie kolorowo, wiosennie... Wiosną przyszła, ale mogłoby być ciepłej. Tak porównując do zeszłego roku, wiele już kwitło, dzisiaj wiosna się ociąga.... Ale jeszcze troszkę i napewno się wypogodzi. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, już koniec kwietnia a nadal zimno, nie rozpieszcza nas wiosna ciepełkiem w tym roku, nie rozpieszcza...
      Krokusy uwielbiam, każdego roku planuję dosadzić jesienią, bo gdy kwitną to wydaje się, że tyle jeszcze miejsca na nie czeka, niestety, gdy przychodzi czas sadzenia, to byliny zasłaniają każdy skrawek gleby i nie bardzo jest szansa, żeby wcisnąć gdziekolwiek jakieś cebulki :/
      Ściskam Cię serdecznie :))

      Usuń
  21. Jak ja lubię krokusy! Pięknie kwitły u Ciebie. To taka radość wczesna wiosną!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niesamowite, jak wiosną, po długiej szarej zimie, każdy, najmniejszy nawet kwiatuszek cieszy. Krokusów zdecydowanie muszę posadzić więcej, wiosną wydaje się, że tyle jeszcze miejsca na nie czeka, ale jesienią, gdy przyjdzie czas sadzenia, nie ma nawet gdzie palca wcisnąć, tak rozrośnięte są byliny i nie ma dojścia do gleby :D

      Usuń
  22. Piękne soczyste kolorki tych kwiatuszków.

    OdpowiedzUsuń