środa, 6 września 2023

Sierpniowe bukiety

 

Sierpień upłynął rozpieszczając nas piękną, słoneczną, wręcz upalną pogodą, w ostatnie dni wieczorami trochę popadało, tak, że rośliny nawodniły się do syta i wciąż okazale kwitną i pięknie zdobią. W moim ogrodzie nie ma zbyt wielu kwiatów schyłku lata. Główną rolę grają hortensje, które bardzo często trafiają do bukietów. Pięknie kwitną jeszcze floksy, słoneczniczki szorstkie, języczki pomarańczowe, pojedyncze róże. Teraz czekam na różne odmiany astrów, rozchodniki olbrzymie i zimowity. Nie mam kwiatów jednorocznych, nad czym ubolewam, bo to bardzo wdzięczny materiał do wazonów. Jednak kompletnie brak na nie miejsca na rabatkach.

A oto co trafiło do moich wazonów w tym miesiącu <3

Piękna, ogromna kurkuma, dostałam ją w nieoczekiwanym prezencie, który sprawił mi wielką radość :))

 


 



Od córci i zięcia kolejna niespodzianka, mieczyki, które uwielbiam, a niestety nie mam w ogrodzie :))







Floksy, które kocham między innymi za to, że zapylają się między sobą i powstają cudne siewki, w bardzo różnych odcieniach. Tu właśnie jedna z takich nowinek, bardzo delikatny, przepiękny róż <3





Słoneczniczek szorstki







I na koniec niezawodne hortensje





Mam nadzieję, że widok kwiatowych dekoracji sprawił Wam przyjemność <3 

Pięknego dnia kochani <3 



30 komentarzy:

  1. Każdy bukiet jest piękny i cieszy oczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, mieczyki mnie wzruszyły, bo zawsze dostawałam na imieniny od ukochanej babci!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jotko, ubolewam, że nie mam miejsca, aby posadzić je w ogrodzie. Bardzo lubię te kwiaty. U Ciebie mają dodatkowo sentymentalne znaczenie :)))

      Usuń
  3. Kocham wszystkie kwiaty ale faktycznie mieczyki są sentymentalne,bardzo dostojne i wręcz magiczne.
    Mama miała je w ogrodzie w w różnych kolorach.
    Były okazałe i w porze kwitnienia wymagały podpór ale warto było.
    Zdobiły i ogród i wazony.
    Niebawem na pewno będziemy podziwiać Twoje jesienne bukiety.
    Zawsze zachwycają:)
    Pozdrawiam i wszystkiego co najlepsze życzę 🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maminku i u nas kiedyś zawsze mieczyki rosły w ogródku. Teraz niestety miejsca na nie brak, tak się porozrastały krzaczki, że nie ma szans na wkopywanie i wykopywanie cebulek. Żałuję, bo je uwielbiam. Ale zawsze staram się mieć choć jeden bukiet tych pięknych kwiatów i wtedy napawam się ich urodą :)))
      Ściskam Cię serdecznie i dziękuję za życzenia <3

      Usuń
  4. Piękne bukiety. Mi raczej żal zrywać kwiaty, bo w ogródku dłużej kwitną. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lenko, kiedyś też tak miałam. Przez całe lata nie zrywałam kwiatów w ogrodzie i nikomu nie pozwalałam tego robić ;)) Jednak stwierdziłam, że ja chcę się nimi cieszyć, ich pięknem, zapachem. W ogrodzie nie zawsze jest taka możliwość, a to czasu brak, a to leje, albo upał niemiłosierny i do ogrodu nie wychodzę, a kwiaty zakwitają i przekwitają niepostrzeżenie... Zauważyłam też, że w wazonie czasami stoją dłużej, niż kwitną na krzaku, bo mają świeżą wodę i dobrą temperaturę, w ogrodzie wielokrotnie mdleją na słońcu, lub niszczy je deszcz. Nawet zaczęłam niektóre sadzić specjalnie po to, żeby były do bukietów :)))
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  5. Ja mam floksy i hortensje w ogródku, w wazonie nie trzymam bo szkoda mi zrywać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, mi też kiedyś było szkoda zrywać, przez lata tego nie robiłam i nikomu nie pozwalałam, ale już wyrosłam z tego i od lat otaczam się nimi, chłonę ich piękno i cieszę się nimi i w domu i w ogrodzie. Szkoda mi przegapiać wielu pięknych kwitnień w ogrodzie :D

      Usuń
  6. Piękne. najbardziej przypadły mi do serca mieczyki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są przecudne. prawda? :)) Bardzo żałuję, że nie mam na nie miejsca w ogródku.

      Usuń
  7. A ja z kolei nie wiedziałam,że kurkuma to taki piękny kwiat. Zdecydowanie z pośród wszystkich kwiatów przez Ciebie zaprezentowanych skradła moje serce. Gorące uściski 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, jest przepiękna i taaaaka ogromna :)))
      Buziaki serdeczne kochana :))

      Usuń
  8. Gladiole i floksy , to kwiaty mojego dziecinstwa , ogród mojej babci dosłownie w nich tonął. U mnie letnie bukiety to na razie zielsko z rowu , ale będą i kwiaty. Nieustająco podziwiam szkło ; te zielone baniaczki prześliczne. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana i zielsko z rowu ma niesamowity urok. Uwielbiam takie polne, niepozorne roślinki, z przyjemnością robię z nich bukiety, niestety bardzo rzadko mam taką możliwość :)))
      Miło mi bardzo, że wazony podobają Ci się :))
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  9. Każdy kwiat przepiękny i wspaniale "oprawiony" w wazon. Zachwcająco aranżujesz dekoracje domowe...
    Pozdrawiam, Pola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polu, miło mi przeogromnie. Dziękuję kochana i pozdrawiam Cię najserdeczniej <3

      Usuń
  10. Śliczne te bukiety. Najbardziej podobają mi się te z słonecznikiem szorstkim, ponieważ przywołują moje wspomnienia z dzieciństwa spędzonego u babć na wsi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze najpiękniejsze są rzeczy, które przywołują cudne wspomnienia :)))
      Ściskam Cię serdeczne <3

      Usuń
  11. Bardzo lubie takie klimaty. Masz piękne wazony, które zawsze podziwiam. A kwiaty w nich ocieplają wnętrze domu. Teraz też przynoszę do wazonów ucięte kwiaty, bo dzień coraz krótszy, a wieczorem też mam co podziwiać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłeczko bardzo dziękuję <3
      Uwielbiam przynosić kwiaty do domu, w ogrodzie nie zawsze możemy się nimi cieszyć, a tak, gdy przyniesiemy je do domu, mamy je zawsze obok siebie :)) Zazdroszczę Ci Twoich dalii (ale tak pozytywnie :))) ) teraz one królują i w ogrodach i cudnie zdobią w wazonach. Marzy mi się taki bukiet dalii, niestety, ani nie mam miejsca w ogrodzie, żeby je sadzić, ani nigdzie nie mogę trafić ciętych do wazonu. Ale może kiedyś uda mi się gdzieś na nie trafić :))

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne bukiety jak zwykle. Nie wiedziałam, że kurkuma ma tak piękny kwiat. Cudo. Ja też dostałam dwa duże bukiety mieczyków w kolorze łososiowym. Wyjątkowo długo wytrzymały w wazonie. To też cudny kwiat. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Janeczko, mnie również kurkuma zachwyciła, po raz pierwszy miałam ją w wazonie :))
      Mieczyki uwielbiam, łososiowe musiały być przepiękne. W ogródku kiedyś miałam cudne seledynowe, z takimi pofalowanymi kwiatami. Marzy mi się trafić na takie do wazonu:))
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  15. Przepiękne. Mieczyki bardzo mi się podobają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję <3 Mieczyki są takie wyniosłe i szlachetne, uwielbiam je :)))

      Usuń
  16. Uwielbiam Twoje bukiety. Kurkuma jest obłędna a mieczyki przecudne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana <3 Miło mi bardzo, że podobają Ci się. Ja Twoimi również zawsze się zachwycam :)))
      Uściski serdeczne <3

      Usuń