piątek, 22 grudnia 2023

Budyniowe rogaliki

 

Kolejnymi ciasteczkami, które polecę, są budyniowe rogaliki. Chyba moje ulubione ciasteczka.

 Są tak kruchutkie i pyszne, że trudno się od nich oderwać, to one znikają u nas w domu jako pierwsze :)))







* 220g mąki pszennej

* 120g masła w temperaturze pokojowej

* 80g cukru pudru

* 2 żółtka

* 1 budyń waniliowy bez cukru

* 2 łyżki mleka

 szczypta soli





Za pomocą miksera utrzeć masło z cukrem na puszystą masę, dodać żółtka i mleko, utrzeć, następnie wsypać mąkę z budyniem i małą szczyptą soli, dokładnie połączyć na gładką masę. Włożyć na około 1godzinę do lodówki.

Niewielkie kawałki ciasta rolować dłonią na desce, wyginać w kształt księżyca i układać na wyłożonej papierem blasze. Piec w 180*C przez 12-15 minut. Jeszcze ciepłe otaczać w cukrze pudrze z dodatkiem wanilii.








48 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Agnieszko, bardzo :))) Kruchutkie, wprost rozpływają się w ustach :))

      Usuń
  2. Takie pyszności, to musiałabym schować w sejfie!!!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jotko, muszę przyznać, że naprawdę są pyszne :)))

      Usuń
  3. Ależ urocze! Mam w planach coś podobnego zrobić 😍

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale słodziaki:) nie dziwię się że znikają błyskawicznie bo przecież takie ciasteczka są niezwykle wciągające, ręka sama sięga po kolejne i kolejne i.....nie ma:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja sobie chyba pokopiuję te przepisy . Wszystkie te ciasteczka wyglądają tak smakowicie, że aż mam ochotę upiec coś na Sylwestra . Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, szczerze polecam. Robi się je bardzo łatwo, a są przepyszne :))
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  6. Wrrr! Trzecia próba, mam nadzieję, że w końcu się uda!
    U mnie na każde Święta koniecznie muszą być ciasteczka maślane z wiśnią, ale myślę sobie, że nic nie stoi na przeszkodzie, by upiec rogaliki budyniowe! :-))))
    Spokojnych Świąt Bożego Narodzenia życzę, i nowych Nadziei na Nowy Rok! :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilko, zaciekawiłaś mnie tymi ciasteczkami z wiśnią, mam nadzieję, że podzielisz się przepisem. Chętnie zrobię :)))
      Kochana, bardzo dziękuję za życzenia, Tobie również dużo szczęścia w Nowym Roku <3

      Usuń
    2. Masz jak w banku! Zaraz po Nowym Roku podrzucę.
      A tymczasem życzę samych najlepszosci , gdy zegar się zmienia!
      Dosiego Roku!
      Fuscila@gmail.com

      Usuń
    3. Fuscilko, w takim razie czekam na przepis i będzie pieczone ;)))
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  7. Takie rogaliki to już tradycja w mojej rodzinie.
    Agness życzę Ci ciepłych Świąt Bożego Narodzenia i tylko pięknych i dobrych chwil w nadchodzącym Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ismenko, bardzo dziękuję kochana <3 Tobie również wspaniałego i szczęśliwego Nowego Roku <3

      Usuń
  8. Jaki prosty przepis, chyba spróbuję na Nowy Rok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, szczerze polecam, są przepyszne, a robi się je niesamowicie prosto :))

      Usuń
  9. Wyglądają bardzo zachęcająco. Kochana Agnieszko, z okazji świąt chcę życzyć Tobie i Twoim najbliższym wszystkiego co najlepsze! Niech to będzie czas przepełniony wiarą, nadzieją i miłością. Ściskam świątecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko, dziękuję kochana <3
      Tobie również dużo szczęście i radości w Nowym Roku <3

      Usuń
  10. Wyglądaja przepysznie:-) Radosnego Świętowania Agnieszko!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, bardzo dziękuję <3
      Tobie dużo szczęścia w Nowym Roku i wielu pięknych dni <3

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :))) To zdecydowanie jedne z moich ulubionych ciasteczek :)))

      Usuń
  12. zadziałało Kobieto Wielka, pojawiła się opcja Skomentuj jako Alis :D (uśmiech) ozłocić Cię powinnam, blogi lubię i Twój komentarz to prawdziwa niespodzianka noworoczna. Pozdrawiam serdecznie Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu, bardzo się cieszę, że mogłam pomóc i że zadziałało <3 :D

      Usuń
    2. tak zadziałało cudnie, odzyskałam mój podpis blogowy, dobrze, że zostawiałam te komentarze, dzięki temu mogłaś mi pomóc. Dziękuję pieknie jeszcze raz, postem u mnie również. Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku

      Usuń
    3. Alu również pozdrawiam Cię najserdeczniej i Tobie również dużo szczęścia w Nowym Roku <3

      Usuń
  13. Dziecinko, jak ty te cud wyczarowujesz? Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewuniu :*** Tobie również kochana, szczęścia i radości w Nowym Roku <3

      Usuń
  14. Zdrowia i samych dobrych zdarzeń na Nowy Rok życzę.
    Pozdrawiam serdecznie ❤️🥰

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku,zdrowia,optymizmu,pysznych czarów w kuchni :)Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, dziękuję najserdeczniej <3
      Tobie również szczęścia, miłości i jak najwięcej radości w Nowym Roku <3

      Usuń
  16. Wspaniałe ciasteczka! Przypominają krakowskie ciastka "maślane" (kupuję je zawsze przy okazji pobytów w Krakowie w jednej z cukierni z tradycją). Moja przyjaciółka dała mi przepis na takie ciastka, po babci krakowiance, nazywa je rożkami, a wyglądają, jak twoje budyniowe. Te moje są z drobno mielonymi migdałami i też z wanilią. Także rozsypują sie w ustach. Na pewno wypróbuję Twój przepis. Bardzo lubię piec (i jeść) ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu, te migdałowe są faktycznie bardzo podobne, nawet podobnie smakują, są pyszne. Robię je zamiennie z tymi budyniowymi, nawet nie wiedziałam, że to krakowskie ciasteczka :)))
      U mnie różne ciasteczka pieczone są ze względu na moją córcię, która szczególnie uwielbia właśnie ciasteczka, ciastka i różne monoporcje, a ciasta zdecydowanie mniej :))
      Te budyniowe naprawdę polecam, jestem bardzo ciekawa jak je odbierzesz w porównaniu z tymi migdałowymi :))

      Usuń
  17. Na pewno spróbuję. Jeszcze nigdy nie widziałam takich rogalików

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu naprawdę szczerze polecam, są przepyszne, to chyba moje ulubione ciasteczka :D Dosłownie rozpływają sie w ustach :))

      Usuń
  18. Buduniowych chyba jeszcze nigdy nie próbowałam. Zapowiadają się smacznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, jeśli zrobisz, to daj znać jak wrażenia :))

      Usuń
  19. Budyniowe rogaliki wyglądają niesamowicie smacznie! To muszą być prawdziwe cudeńka, biorąc pod uwagę, jakie składniki używasz. Chyba skuszę się na ich przygotowanie, zwłaszcza że opisujesz je jako kruchutkie i pyszne. Dziękuję za przepis i inspirację! 🌟😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, naprawdę szczerze polecam, to chyba moje ulubione ciasteczka, są przepyszne :)))

      Usuń
  20. Nigdy nie robiłam takich. Będę musiała wypróbować przepis

    OdpowiedzUsuń