niedziela, 5 czerwca 2016

Niedzielne śniadania


Kochani, zapraszam na niedzielne śniadanko :)
Dziś klasyczna sałatka jarzynowa i świeżo upieczona pieczeń rzymska :)




Pieczeń rzymska w najprostszej postaci, bez urozmaicających ją dodatków, bo taką lubię najbardziej :)





1 kg  wieprzowiny ( szynka, łopatka, karkówka )
ok 25 dkg chudego boczku
1 duża cebula
1 namoczona i odciśnięta kajzerka
2 jaja
1/4 kostki masła
sól, pieprz

Mięso, cebulę i kajzerkę przekręcić przez maszynkę.
Dodać pozostałe składniki  bardzo dokładnie wyrobić, żeby zrobiła się kleista masa.
Jeśli jest bardzo gęste, to dodać ok 2 łyżki zimnej wody.
Doprawić do smaku solą i pieprzem.
Wyłożyć do prodiża lub keksówki. Piec około 2,5 godziny.

Tak jak wspomniałam, to jest najprostsza wersja, którą ja lubię najbardziej, ale czasami też kombinuję;)))
Masę można urozmaicać w przeróżny sposób. Można w środek wkładać całe, ugotowane na twardo jajka. Pięknie wygląda po przekrojeniu.
 Do masy można dodać podsmażone plastry pieczarek, ugotowane i pokrojone suszone grzybki, czy pokrojoną w kosteczkę kolorową paprykę. Każda wersja jest pyszna :)




Świetnie smakuje i na gorąco , do obiadu i na zimno, do kanapek :) 
Fajny zamiennik dla wędliny, zdrowa, bez konserwantów i ulepszaczy i pyszna przy tym  :) 




I moja ulubiona wersja herbaty, czarna z żurawiną :))




Kochani, życzę miłej, pięknej niedzieli.... i dalej leniuchuję na tarasie :)))



Agness <3 

57 komentarzy:

  1. Pięknie podane śniadanie... Możesz podać przepis na tę pieczeń? Kurcze kiedy, miałam przepis na gotowaną i przepadł... musiałam komuś pożyczyć :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, już edytowałam post i podałam w nim przepis :) Ja zawsze piekę, ale jak najbardziej można też ugotować, najlepiej zawiniętą w ściereczkę, podobnie jak galantynę :)

      Usuń
    2. Bardzo Ci dziękuję :)

      Usuń
  2. Sałatka jarzynowa jest w dziesiątce moich najbardziej ulubionych potraw. Pieczeń natomiast to specjał zwykle świąteczny, modyfikowany odpowiednio. A to jajeczko, albo grzybki suszone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam wszystkie sałatki i gromadzę na nie przepisy, żeby była różnorodność :) A właśnie jarzynowa i jeszcze taka z ananasem i selerem konserwowym, to moje ukochane :) Pieczeń faktycznie, po dodaniu odpowiednich składników,zamienia się w świetne świąteczne danie :)

      Usuń
  3. szkoda, że już jestem po obiedzie ... pychota Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu, sałatka już pochłonięta, ale na pieczeń zapraszam :)))

      Usuń
  4. Kochana, u Ciebie zawsze tak pięknie i tak pysznie. Śliczne foteczki. Pozdrawiam cieplutko i dziękuję za odwiedzinki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu dziękuję , kochana, za takie miłe słowa <3
      Również cieplutko pozdrawiam :*

      Usuń
  5. Miłej niedzieli! ja dziś uczę młodą jeździć na rowerze :) Przynajmniej nie myślę o tych Twoich śniadaniowych pysznościach :) hihi Ściskam, Monia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniś, życzę córci powodzenia w nauce jazdy :) Ale macie frajdę :))
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  6. U ciebie jak zwykle pysznke. My też dzisiaj leniuchujemy na skoszonej świeżo trawce :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko cudny jest taki relaks na powietrzu....a skoszona trawa tak cudnie pachnie... uwielbiam :)
      Również pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń
  7. Miłej niedzieli :-) Bardzo smacznie i ładnie u Ciebie, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko, bardzo dziękuję <3
      Również pozdrawiam Ciebie serdecznie :)

      Usuń
  8. Mniam pyszne śniadanko. Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sałatka już wymieciona do czysta :))) Właśnie się zastanawiam, jaką zrobić następną , uwielbiam sałatki :)
      Tobie również miłego dnia <3

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Martusiu sałatka już pochłonięta, jeszcze tylko klopsik został na kanapeczki :))

      Usuń
  10. Wygląda bardzo pysznie :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Klasyka jest najlepsza:) Uwielbiam naszą tradycyjną sałatkę warzywną. Muszę koniecznie zrobić, bo dawno u nas w domu nie było.
    buziaki kochana i słonecznego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalko, ja w ogóle jestem sałatkożercą ;) Uwielbiam je pod każdą postacią. A ta warzywna, jest na samym szczycie moich ulubionych :))
      Kochana i Tobie pięknego tygodnia, ściskam serdecznie <3

      Usuń
  12. pyszne śniadanko :D też uwielbiam tę herbatę, w ogóle cała jestem herbatomaniakiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolina, to tak samo jak ja :))) Uwielbiam herbatę, a najchętniej z dodatkami takimi jak np żurawina, sok malinowy, czy konfitura z wiśni.....
      Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  13. Śniadanie w łóżku to jest TO! Cudnie i smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, to na tarasie, błogie lenistwo przy śniadanku :)))
      Buziaki <3

      Usuń
  14. Och takie śniadanko nie dość że pyszne, to smakuje podwójnie dobrze, gdy się je zajada na świeżym powietrzu :) I masz cudną leżankę! A ja bardzo chętnie wypróbuję przepis - dzięki za niego :) Pozdrawiam serdecznie! Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, uwielbiam posiłki w ogrodzie lub na tarasie, faktycznie dużo lepiej smakują :)
      Mam nadzieję, że pieczeń przypadnie Ci do gustu :)
      Również cieplutko pozdrawiam :)

      Usuń
  15. ooo i jeszcze podane do łóżka Marzenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko, to śniadaniowy relaks na tarasie :))

      Usuń
  16. Ale kusisz tymi przepisami:-) Nigdy takiej pieczeni nie robiłam więc tym bardziej przepis wypróbuję:-)
    Ja mam słabość do zielonej herbaty!
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, taka pieczeń, to moim zdaniem lepsza wersja kotletów :)) Świetnie smakuje na kanapki, zamiast wędliny, a i na obiad jest super. Kroję wtedy w grubsze plastry, obtaczam w jajku i bułce tartej i podsmażam. Pycha :)
      Ja niestety za zieloną herbatką nie przepadam, piję ją ze względu na ogromne wartości dla organizmu :)
      Buziaki serdeczne :)

      Usuń
  17. takie śniadania moge mieć na obiad i kolacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wpadaj, jak będziesz w pobliżu :))

      Usuń
  18. Wspaniale wygląda!!! Pozdrawiam! :))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu bardzo dziękuję :) Również pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  19. Jak ja dawno nie robiłam pieczeni. A Twoja tak kusi. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, ja dosyć często robię takie różne mięska, bo moja rodzinka mięsożerna a staram się nie kupować wędliny ze sklepu. Tak więc gotuję i piekę różne pasztety, klopsy, pieczenie, rolady, żeby zawsze było coś atrakcyjnego i zróżnicowanego :)
      Również pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  20. wszamałabym :) mam taki sam kuban;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martusiu zapraszam :))) Kubas to jeden z moich ulubionych :)))

      Usuń
  21. Trochę się spóźniłam na to niedzielne śniadanko, ale i dziś z chęcią po przełykam ślinkę:)
    Smakowicie i pięknie to wygląda, a ja jak na złość jestem głodna...:)
    Pozdrawiam ciepło i serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, w takim razie zapraszam, dziś dla odmiany piekę pasztecik :))
      Również pozdrawiam serdecznie, pięknego weekendu :)

      Usuń
  22. Agness, u Ciebie jak zwykle pięknie, nastrojowo! :) I smacznie! :) Uściski ślę!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu bardzo dziękuję Ci za cieplutkie słowa <3
      Również ściskam Cię serdecznie :)

      Usuń
  23. Jak ja dawno sałatki jarzynowej nie jadłam!! Ależ mi smaka narobiłaś;)) Pięknie u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu, sałatka jarzynowa to chyba królowa sałatek ;)) Ja w ogóle uwielbiam sałatki, pod każdą postacią :)
      Pozdrawiam Cię serdecznie, pięknego weekendu <3

      Usuń
  24. Pyszności, jeszcze takiej pieczeni nie jadłam. Słonecznego czwartku ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pieczeń robię raz na jakiś czas, lubię ją na obiadek, zamiast kotletów mielonych :) Panieruję w jajku i bułce tartej, pycha :)
      Kochana, Tobie pięknego weekendu życzę :)

      Usuń
  25. Mięsa nie jadam, ale rozkoszuję się sposobem podania :)
    Piękna taca, kubeczek i kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że podoba Ci się :)
      Moja rodzinka mięsożerna, podziwiam Cię bardzo, że nie jesz mięska, ja tak nie potrafię :)

      Usuń
  26. chwilkę mnie nie było i takie pychotki mnie ominęły:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, nic straconego, za chwilę znów coś smakowitego będzie :)))

      Usuń