niedziela, 4 grudnia 2016

Niedzielne śniadania - razowe placuszki z jabłkami i wanilią :)



Dzisiejsza propozycja na niedzielne śniadanie, to placuszki z jabłkami i wanilią.
Bardzo szybkie do zrobienia, łatwe a jakie pyszne :)



Przepis jest banalnie prosty.
Ciasto w typie naleśnikowego, tylko znacznie bardziej gęste i cała masa jabłek .



Pół na pół mąka poznańska i razowa, 2 jaja, 2/3 mleka, 1/3 wody, czubata łyżka cukru z wanilią, szczypta soli , płaska łyżeczka sody lub proszku do pieczenia dla puszystości, ale nie jest to konieczne .Jabłka - dużo, tak, żeby ciasto było od nich aż gęste :)


Placuszki smażę na oleju kokosowym, z dwóch stron na rumiano.
Podaję posypane cukrem pudrem z wanilią, można też polać czekoladą, lub podać ze śmietaną z cukrem :) W każdej wersji świetnie smakują :)



Fajne , szybkie śniadanko, gdy mamy ochotę na coś na ciepło i na słodko :)

Bardzo lubimy przeróżne placki i często je robię.
Pod wieloma postaciami... i na słodko i na słono i mączne i z różnych kasz i płatków i drożdżowe itp Każde inne w smaku i wszystkie pyszne :)
A jak w Waszej kuchni ? Lubicie i smażycie placki ?

Pozdrawiam serdecznie, i życzę pięknego tygodnia, Agness:)  


40 komentarzy:

  1. Jak mam trochę czasu rano to czasem robię sobie takie owsiane z jabłkiem - z paczki, ale bardzo smaczne. I smażę na maśle klarowanym... Pychotka...

    A Twoje - aż ślinka cieknie :)) Ukradnę sobie jedno ;)

    Uściski wieczorne :) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu zapraszam, placuszki są naprawdę smaczne :)
      Owsiane też są super, ja robię z bananem, pycha :)
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  2. Bardzo smakowicie wyglądają:) Też smażę podobne. Tylko na pszennej mące. Natomiast nigdy jeszcze nie używałam oleju kokosowego.
    Wszyscy lubimy placuszki z jabłkami:)
    Ściskam Aga mocno

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izuś, ja bardzo lubię olej kokosowy do wszelkich takich potraw na słodko, ten smak kokosu niesamowicie uatrakcyjnia potrawy :) Bardzo polecam, spróbuj kiedyś :)
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  3. Pyszne są prawda ? :)
    Edytko, również serdecznie pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czuję, że to kolejny Twój przepis, który wypróbuję:-)) Wydaje się idealny na niedzielne śniadanka:-)))
    Ja uwielbiam placki drożdżowe z jabłkami, takie a la racuchy:-)))
    Pozdrawiam serdecznie:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko są naprawdę smaczne i bardzo szybkie do zrobienia. Przez tą razową mąkę, są takie bardziej rustykalne, mniej puszyste, można też zrobić z samą mąką pszenną, wtedy są delikatniejsze i mięciutkie :)
      Drożdżowe racuchy z jabłkami i ja uwielbiam <3 Na razie nie robię, bo są u nas ,, od zawsze,, na wigilię, więc już od jesieni ich nie robimy, żeby były bardziej oczekiwane na święta :D
      Buziaki serdeczne, kochana <3

      Usuń
  6. Też robię podobne, szybko znikają. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj znikają, znikają... u mnie również :)
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  7. razowych to ja jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są bardzo smaczne :) Mniej puszyste i nieco cięższe niż z białej mąki, ale taki to właśnie urok razowych produktów :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. U nás sa hovorí, že vyzerajú veľmi mňamkovo, to je, že určite boli chutné.
    Krásny advent.
    Emily

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emily, jak się cieszę, że zaglądasz :)
      Tobie również miłego adwentu, pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń
  9. Smażymy jak najbardziej.Ziemniaczane i takie jak Twoje tylko mówimy na nie racuchy a na Twoje to już ślinotoku dostałam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w domku racuchy to drożdżowe, ale każdy ma swoje przyzwyczajenia w nazewnictwie :) Ada, a robiłaś drożdżowe ? .... mówię Ci jakie pyszne :)

      Usuń
  10. Uwielbiam racuszki z jabłkami :) Razowych jeszcze nie jadłam, muszę koniecznie spróbować :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, są cięższe, takie bardziej treściwe, od tych z białej mąki pszennej.
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Są bardzo smaczne, im więcej jabłek, tym lepsze :)

      Usuń
  12. Ale pyszne śniadanko. Skuszę się kiedyś,tak smakowicie wyglądają, Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana polecam, są naprawdę smaczne :)
      I ja serdecznie pozdrawiam <3

      Usuń
  13. Uwielbiam takie placuszko-racuszki ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam, ja takie placuchy czasem robię na obiad - i może w tym tygodniu się skuszę :) Od niedzielnych śniadań mam męża ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam placki :) Ale moje nigdy tak ładnie nie wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj na pewno ładnie wyglądają :) Każde mają swój urok:)

      Usuń
  16. Smakowicie wyglądają:)Dziękuję za udział w moim candy, zapraszam wkrótce na wyniki, pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i również ciepło pozdrawiam :)

      Usuń
  17. pysznie wyglądają i pewnie tak smakują; tez je robię :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu, są pyszne, prawda ? Fajne jest to, że pasują na każdy posiłek w dzień, w zależności, kiedy mamy ochotę. Ja często też robię je do obiadu, gdy mam sytniejszą zupkę na mięsie :)
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  18. Też robię z mąki pełnoziarnistej i mam wrażenie, że nie chłoną tak bardzo tłuszczu, jak te z mąki pszennej. Twój przepis muszę w weekend wypróbować. Buziaki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu polecam, są naprawdę smaczne :)
      Ściskam serdecznie :)

      Usuń
  19. ALE pyszności :) muszę je spróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są naprawdę smaczne, polecam :)
      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń