niedziela, 17 grudnia 2017

Niedzielne śniadania - Kanapka z pastą z awokado... i nie tylko :D



Dzisiejszą propozycją na niedzielne śniadanko, jest sycąca i zdrowa kanapka :D


 
Składa się na nią grahamka z sezamem, pasta z awokado z suszonymi pomidorami, polędwica, suszone pomidory,  sadzone jajo i pestki słonecznika.




Często robię pasty z awokado.
 Staram się wykorzystać zdrowotne właściwości tego owocu, w okresie kiedy mamy małą ilość świeżych warzyw i owoców. A awokado obfituje w ogromną ilość witamin i minerałów.  Braku składników odżywczych zarzucić mu nie można :D 




Wersje past robię bardzo różne, ale ważne dla mnie jest to, że dodane składniki muszą być intensywne w smaku, żeby zdominować mdły posmak awokado.
Dziś - do rozgniecionego widelcem owocu, dodałam łyżeczkę zmiksowanej pestki ( tu się kryje ogromna ilość składników zdrowotnych ) posiekane suszone pomidory w sporej ilości, czosnek i papryczka chili z zalewy tychże pomidorów, pestki słonecznika, posiekana cebula, sok z połowy cytryny, sól, pieprz i posiekane listki bazylii. 
Do pasty dobrze jest włożyć pestkę, wtedy całość nie ciemnieje :D


Bułkę, po przekrojeniu, posmarowałam na górze i dole pastą - grubo. Ułożyłam pozwijaną w rulony polędwicę, na to suszone pomidory, następnie jajko sadzone, posoliłam, popieprzyłam, posypałam obficie pestkami słonecznika i ... smacznego :D  Pycha :D



Wcześniej podawałam inną wersję pasty z tego owocu, równie pyszną TU 
Tam też napisałam znacznie więcej o wartościach i właściwościach odżywczych awokado :D
 Zapraszam, zajrzyjcie, obie pasty naprawdę fajnie smakują :D


Święta zbliżają się wielkimi krokami, pewnie każdy już wpadł w wir  prac przygotowawczych - planowania potraw, zakupów, pierwszego pichcenia, dekorowania domu. 
Życzę Wam jak najprzyjemniejszego nastroju i wspaniałego humoru przy tych pracach.

Pozdrawiam serdecznie, Agness <3 




30 komentarzy:

  1. Po takiej kanapce rano cały dzień ma się energię do działania. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu o tak, sycąca i wartościowa :D
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  2. Kolejna ciekawa propozycja. Nigdy nie wykorzystywałam pestki awokado, dobrze wiedzieć, Pozdrawiam cieplutko. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celu, gdy przed laty spotkałam się z wiadomościami na temat wartości zdrowotnych pestki, też byłam bardzo zaskoczona :D Teraz zawsze jedną mam zmiksowaną i po troszkę dodaję do past :D
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  3. Uwielbiam avocado! Ta pasta musi być pyszna! Radosci z przygotowań świątecznych ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elwira, naprawdę jest pyszna :D Polecam również tę z jakiem, do której podałam link do posta, też jest fajna :D
      Tobie również radosnych przygotowań, uściski <3

      Usuń
  4. Śniadanko pyszneeee:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostatnio polecałam pastę awakodo tacie, ale nie w takiej fantastycznej odsłonie :)
    Kanapka wyśmienita i zdrowa :)
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu dziękuję :D Ja również staram się, żeby moi rodzice, którzy są w podeszłym wieku i nie mają zbyt dużego apetytu, jedli pasty na bazie awokado, ponieważ nie da się przecenić właściwości zdrowotnych tego owocu :D
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  6. Taka kanapka to ja rozumiem:-) Dla mnie na obiad byłaby też doskonała:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lussi o tak, na obiad też jak najbardziej się nadaje :D
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  7. Mniam...:)
    Aż ślinka cieknie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychota być musi, bo wygląda obłędnie :)Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :D Było naprawdę pyszne :D
      Również serdecznie pozdrawiam <3

      Usuń
  9. Wygląda przepysznie. Dobrze, że mam wszystkie składniki, jutro zrobię taką kanapkę mężowi :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bom aspecto! Dá vontade de comer. Feliz Natal.

    OdpowiedzUsuń
  11. Królewskie śniadanko - wyglada znakomicie - pozdrawiam Agness serdecznie i życzę wszystkiego dobrego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wandziu, bardzo dziękuję, również serdecznie pozdrawiam i przesyłam ciepłe życzenia <3

      Usuń
  12. O rany, jak to apetycznie wygląda! I takie proste w wykonaniu... Jak nic, będzie taka kanapka u nas na przekąskę po południu:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pasta z awokado to raj dla mojego podniebienia. Na różne sposoby robiona. Pycha.
    http://sztukaspodstrzechy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, z awokado można poszaleć :D Świetnie smakuje w różnych konfiguracjach :D

      Usuń