czwartek, 1 czerwca 2023

Majowe bukiety

 

Maj jest miesiącem, gdy przyroda wręcz szaleje. Wszystko wokół  rozrasta się, zieleni, kwitnie. Ogrody i łąki zamieniają się w barwne kobierce. Jest ogrom materiału florystycznego, z którego można tworzyć przepiękne bukiety i zapraszać je do naszych domów :))

 

Pierwszymi majowymi bukiecikami były u mnie fiołeczki. Mam w ogrodzie 5 kolorów, te najpiękniej pachnące granatowo-fioletowe - wonne (te niestety nie załapały się do zdjęć) i ich bracia bez zapachu, ale równie piękne, fuksjowe, błękitne, białe piegowate i białe w niebieskie paseczki 











Maria Konopnicka - Niezapominajki

  Niezapominajki
to są kwiatki z bajki!
Rosną nad potoczkiem,
patrzą rybim oczkiem.

Gdy się płynie łódką,
Śmieją się cichutko
I szepcą mi skromnie:
„Nie zapomnij o mnie”.

 

  



 

 


 

 


 

 


Niezapominajki miałam jeszcze różowe, ale niestety wyginęły, zostały tylko błękitne i białe 







Stokrotki, które rosną u mnie na trawniku






I na koniec zagadka, czy wiecie co to za kwiatki w ostatnim bukiecie ???







46 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. To prawda Agnieszko, chyba żaden bukiet nie może być brzydki :)))

      Usuń
  2. To chyba szczypior-siedmiolatka , przynajmniej tak mi wygląda. U mnie fiołki i bzy już przekwitły , konwalie też , a mam ich ogrom na działce. Aktualnie kwitą irysy, orliki i łubin oraz margarety, a piwonie mają już pąki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo, właściwa odpowiedź :))) <3
      U mnie też już te wszystkie kwiatki przekwitły, konwalie rozszalały się na jednej z rabat, większość z nich wyrwałam w tym roku, zaraz po kwitnieniu, za bardzo się rozpanoszyły, zagłuszając sąsiedztwo.
      Margerytki koniecznie muszę posadzić, kiedyś miałam, ale lata temu.

      Usuń
  3. Śliczne bukiety:))))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i również najserdeczniej pozdrawiam <3 :))

      Usuń
  4. Piękne bukiety a ten ostatni to chyba z rod:oby "cebulowych"😊 Milegp weekendu😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucynko, to prawda, to kwiatuszki cebulki siedmiolatki, takiej drobniutkiej odmiany :))
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  5. Slicznosci, kwitnący szczypiorek.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zagadka rozwiązana celująco, gratuluję :))))
      Również pozdrawiam Cię najserdeczniej :)

      Usuń
  6. A u mnie gruby szczypior na tarasie ma wielkie białe kule:)Jak czosnek,tylko białe..Niezapominajki kocham bardzo i całkowicie im wybaczam,że rozsiały mi się totalnie wszędzie:)Łatwo się za to przesadzają ,więc są grzeczne mimo wszystko.Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, niezapominajki cudnie rozsiewają się po całym ogrodzie. Gdy je wyrywam po przekwitnięciu, to jeszcze je wytrzepuję nad rabatkami, niech sobie wędrują, są takie piękne. Żałuję tylko, że różowe wyginęły.

      Usuń
  7. Ten fioletowy to szczypiorek czosnkowy, Nie dość, że smaczny, delikatny, to i pięknie kwitnie. U mnie już od miesiąca królują bukiety z kwiatami szczypiorku, bardzo je lubię, a widzę, że nie jestem jedyna:)
    Ktoś wyżej wspomniał o cebuli siedmiolatce. Jej pojedyncze kwiaty też dodaję do bukietów, ale jeszcze na nie za wcześnie.
    Dom ozdobiony kwiatami wygląda o wiele piękniej i sympatyczniej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, dostałam 2 odmiany siedmiolatki, jedną taką z grubym szczypiorem i dużymi białymi kwiatostanami, a drugą właśnie tę wczesną, z drobniutkimi źdźbłami, jak trawka i niewielkimi fioletowymi kwiatostanami, to właśnie one w bukieciku :)) Zaciekawiłaś mnie tym szczypiorkiem czosnkowym, już sobie o nim poczytałam i chętnie poszukam i posadzę u siebie :))

      Usuń
  8. Piękne bukieciki. Ostatni to chyba czosnek. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu, dziękuję <3 Ostatni bukiecik, to drobniutka odmiana cebulki siedmiolatki :)
      Również serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  9. Zwróciłam tez uwagę na naczynia, pięknie dobierasz odpowiednie do kwiatów!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne. Nie wiem czemu, bez szybko wiądł w wazonie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, to prawda, bez nie wytrzymuje długo po ścięciu, przez te zdrewniałe łodyżki.

      Usuń
  11. Jakie piękne te bukiety i bukieciki! Maj to rzeczywiście magiczny miesiąc- obdarowuje nas barwami, dźwiękami (bzyczą pszczoły, ptaki śpiewają) i zapachami - jak zapach bzu czy jaśminu! Śliczne zdjęcia, takie nostalgiczne. Przywołujące wspomnienia dzieciństwa :) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu, te wszystkie kwiatuszki to faktycznie takie, które zawsze były obok nas i przywołują wspomnienia. Lilaki, stokrotki, niezapominajki... wszystko kojarzy się z latami dzieciństwa :))
      U mnie jaśminowiec jeszcze nie kwitnie, ale już lada chwila, pąki już nabrzmiałe i za moment otworzą się kwiaty. Bardzo się cieszę, bo uwielbiam ten zapach :)))
      Pozdrawiam najserdeczniej <3

      Usuń
  12. Agness, pokazujesz moje wszystkie najulubieńsze majowe kwiatki! Na dodatek w tak pięknie zaaranżowanych bukiecikach!!! Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusi, miło mi bardzo, że trafiłam w Twój gust :)))
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  13. Prześliczne bukieciki i bardzo klimatyczne zdjęcia.
    Ostatnie to na pewno kwiatki siedmiolatki- szczypiorka.
    Pozdrawiam. Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że bukieciki podobają Ci się :))
      Zagadka rozwiązana w punkt, gratuluję :)))
      Również pozdrawiam najserdeczniej <3

      Usuń
  14. Im drobniejsze kwiateczki tym bardziej mnie zachwycają. Więc nie róże tylko niezapominajki, nie piwonie tylko stokrotki ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, te drobne kwiatuszki mają w sobie jakiś czar :))) Wiosną właśnie dostatek tych maleństw, teraz, im dalej w lato, tym więcej tych większych, już pierwsze róże i piwonie zakwitły, ale i drobny jaśminowiec w blokach startowych... już tylko chwila :)))

      Usuń
  15. Kwiaty cudowne, aranżacje też. Bardzo romantycznie, aż westchnęłam. cudny kobaltowy szklany wazonik. Pamiętam je sprzed lat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten wazonik to ze zbiorów mojej mamy, mam od niej trochę takich perełek, które uwielbiam :)))

      Usuń
  16. Witaj pachnącym czerwcem Agness
    Maj obdarowuje nas najpiękniejszymi kwiatami. Doskonale to pokazałaś.
    Ale i czerwiec ofiarowuje nam całe ich bogactwo. Ciekawe co z nich wymyślisz?
    Pozdrawiam pourlopowymi nostalgiami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ismenko, w czerwcu też będzie kwiecia pod dostatkiem w moim ogrodzie. Chyba lipiec i sierpień będą uboższe pod tym względem. Wtedy jest u mnie bardziej zielono:)
      Pozdrawiam Cię najserdeczniej <3

      Usuń
  17. Cudne kwiatki rosną w Twoim ogrodzie i prześliczne robisz z nich bukieciki. PIękno natury nie ma sobie równych.
    Pozdrawiam Cie serdecznie, Agness!:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu <3 To prawda, natura jest cudem :)
      Ściskam najserdeczniej :***

      Usuń
  18. Przecudne są Twoje bukiety. Jak dobrze, że znowu zaczęłaś je prezentować.
    Przepiękny wazonik kobaltowy. Przeczytałam, że to pamiątka ze zbiorów Twojej Mamy. Tym bardziej cenniejszy. Ja też mam kilka w swojej kolekcji. Przywiozłam je z Syrii było to kilka lat temu.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, jak wiesz, to dzięki Tobie ten mój powrót do prezentacji bukietów. Sama nie wiem czemu zaniechałam pokazywanie ich, a przecież kwiaty są takie piękne i powiem szczerze, że ja uwielbiam oglądać czyjeś kompozycje i bukiety :))
      Widziałam u Ciebie kilka różnych kobaltowych wazoników, jak również piękne ozdoby miedziane chyba. Gdy oglądam Twoje bukiety, to i bardzo kontempluję całe śliczne otoczenie :))

      Usuń
  19. Ja uwielbiam maj i te wszystkie majowe kwiaty, a najbardziej bez. Prześliczne Twoje bukiety, pozdrawiam cieplutko 😊♥️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu bardzo dziękuję. Bez mam tylko jeden krzaczek, ten, który widać na zdjęciu, marzy mi się jeszcze krzak białego, ale ogródek niewielki i miejsca brak...
      Ja również serdecznie pozdrawiam <3

      Usuń
  20. Kocham bzowe kiście kwiatów tak bardzo, że nie potrafię odmówić sobie przyjemności zerwania ich chociaż raz każdej wiosny i umieszczeniu ich w wazonie na stole. Bardzo poprawiają mi one humor. Piękne są te Twoje majowe bukiety. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko i ja kocham bez w bukietach, jest taki piękny, romantyczny i wypełnia cały dom przepięknym aromatem :)))
      Ściskam Cię najserdeczniej <3

      Usuń
  21. Urocze bukieciki...fiołki uwielbiam we wszystkich kolorach i ten zapach...
    Pozdrawiam Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu <3 I ja kocham fiołeczki. Mam cudne wspomnienia z dzieciństwa, gdy chodziliśmy na cegielnię całą paczką i tam rosły całe połacie tych drobnych kwiatuszków, zawsze przynosiłam mamie bukieciki :))
      Uściski serdeczne :)

      Usuń