środa, 4 grudnia 2019

Grudniowy las



Leśne spacery są wspaniałe o każdej porze roku. Wiadomo, że teraz, gdy jesień weszła w szary etap, po złocie i purpurze zostało już tylko wspomnienie, nie jest tak bajkowo pięknie. Ale mimo wszystko las zawsze będzie zachwycał i kusił naturą i pięknem przyrody. 
Świeże powietrze, wspaniały mikroklimat, olejki eteryczne jakie wydzielają drzewa, duża ilość tlenu, spokój, cisza, to wszystko powoduje, że nasze organizmy są dopieszczone, zrelaksowane i odstresowane. Czy lato, czy zima, wypad do lasu jest ogromną przyjemnością i nie warto z niej rezygnować <3 



















znaleźliśmy nawet grudniowe grzybki  :))













Kochani, namawiam na wędrówki w leśne okolice, o każdej porze roku, kiedy tylko macie na to chwilkę. W naszym cywilizacyjnym zabieganiu, naprawdę warto łapać każdą chwilę kontaktu z naturą :) 



105 komentarzy:

  1. Uwielbiam leśne spacery, nieważne, czy jest lato czy zima. Zawsze jest pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, mam identyczne odczucia. Kocham las o każdej porze roku :D

      Usuń
  2. Kocham przyrodę o każdej porze roku. A las w szczególności... Uwielbiam spacery leśnymi ścieżkami- z kijami lub bez. Pamietam te Wasze tam :) bezkresne lasy, bo kilka lat temu spędziłam wakacje w Sobiborze nad Bugiem. Cudowny region, cudowne mam wrażenia i wspomnienia ze wspaniałego miejsca, gdzie mieszkałam. Pozdrawiam pięknie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polu, jak fajnie, że odpoczywałaś w moich rejonach. Do Sobiboru ode mnie bardzo bliziutko, najczęściej właśnie tu jeżdżę do lasu :) Faktycznie region przepiękny, park narodowy, pełen niespotykanych, rzadkich zwierząt, ptaków i roślin :D Cieszę się bardzo, że pobyt tu sprawił Ci radość <3

      Usuń
  3. Czuję się jak u siebie! :-)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Polu, bardzo dziękuję i ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  5. Masz rację, las i przyroda o każdej porze roku są piękne, choć inne. Chętnie obejrzałam Twoje zdjęcia, pięknie ukazałaś cudną przyrodę.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko, bardzo się cieszę, że moje leśne zdjęcia sprawiły Ci przyjemność <3
      I ja serdecznie cię pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Do lasu mam kawałek, więc dość rzadko tam jestem. Częściej latem. Teraz spaceruję po parku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, fajnie, że masz w pobliżu park. To też sama przyjemność :))

      Usuń
  7. Lubię las, ale najczęściej wybieram się do niego w sezonie grzybowym. Jak się okazuje może i teraz udałoby mi się jakiegoś borowika znaleźć!
    Cudne zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko, powiem Ci, że bardzo zaskoczyły nas te grzybki, nie spodziewaliśmy się ich znaleźć :)) Ale całkiem dużo rosło takich ,, psiaków,, więc przyroda nie weszła jeszcze w stan spoczynku.
      Również serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  8. las o każdej porze jest piękny i ma swój wyjątkowy urok :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały spacer i śliczne zdjęcia Agnieszko.:) Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lenko, bardzo dziękuję, miło mi, że zdjęcia podobają Ci się :))
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  10. Spacer po lesie nie ma sobie równych, tu jest wszystko - spokój, cisza, feeria zapachów, śpiew ptaków, a i sarenkę można spotkać. Jedyne czego nadmiar to często śmieci...ale udaje, że ich nie widzę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jotka, masz całkowita rację i ja zachwycam się tym wszystkim <3 U nas na szczęście raczej śmieci nie widać :)Może do ludzi coraz więcej dociera ? :)

      Usuń
  11. Kocham spacery po lesie z moim ulubieńcem 🐕
    Nie byłam ostatnio, bo mam akupunkturę i brak czasu.
    Pozdrawiam cieplutko w ten mroźny grudniowy poranek, dla mnie urodzinowy 💖🍵🏵️🙋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, mam nadzieję, że akupunktura pomoże na Twoje dolegliwości. A na spacer znajdzie się czas w wolniejszej chwili :)
      I ja serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  12. Las mam w okolicy jeden, poniemiecki. Nie chadzam tam, bo strach :-)
    Ale, że grzyby jeszcze znalazłaś!!!???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłeczko, ja mieszkam na terenie Sobiborskiego parku narodowego, więc lasów u mnie w bród :D Praktycznie otaczają moje miasto z każdej strony :D Gdzie się nie ruszysz, tam las, rzeka, lub jezioro :)))
      Grzyby i mnie bardzo zaskoczyły :D

      Usuń
  13. To prawda, las ma i swój urok o tej porze roku ;)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Las tak jak i morze jest piękny przez cały rok . Urocze zdjęcia. Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu, masz rację. Niestety na nadmorski spacer nie mam szans, a szkoda.
      Miło mi, że zdjęcia podobają Ci się :)
      Tobie również miłego dnia, uściski <3

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. O tak Agatko, było wspaniale. Kocham takie spacery <3

      Usuń
  16. A u mnie śnieg, a u mnie śnieg!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany... u mnie co najwyżej mżawka, bo nawet nie deszcz :/ Ale mam nadzieję na białe święta ;))

      Usuń
  17. Też to lubię, chociaż do lasu mam daleko, to włóczę się po moim przydomowym lasku, gdzie jest kilka sosenek, bo to w nich o tej porze zostało najwięcej życia. Reszta śpi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, w mojej okolicy rozciągają się ogromne sosnowe lasy (chociaż i mieszanych wiele). To właśnie takie lubię najbardziej, bo mają cudowne dywany z mchu, po których się wspaniale wędruje :D

      Usuń
  18. Bardzo piękny, relaksujący spacer. Las o każdej porze roku ma niezaprzeczalny urok. Grzyby o tej porze roku to prawdziwa niespodzianka.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę bardzo mnie te grzybki zaskoczyły, były miłą niespodzianką :)))
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  19. Spacer po lesie jest super o każdej porze roku. Ach to świeże powietrze <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, o tak, cudowne świeże powietrze nasycone olejkami eterycznymi. Po prostu bajka :)))

      Usuń
  20. Jeszcze gdyby był śnieg to już w ogóle byłaby bajka :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, już nie mogę doczekać się śniegu. Wtedy las zamienia się w krainę z baśni :)))

      Usuń
  21. Odpowiedzi
    1. Basiu, las jest taki piękny o każdej porze roku :) I ja się nim zachwycam nieustannie :D

      Usuń
  22. Spokojnie i zielono, tak nietypowo jak na grudzień.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, najbardziej to zaskoczyły mnie te grzybki :))) W grudniu jeszcze nie zbierałam :)))
      Buziaki <3

      Usuń
  23. Aga, naprawdę był bardzo przyjemny spacer. Już nie mogę doczekać się śniegu, wtedy to dopiero są widoki... jak z bajki :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Masz rację, las zawsze warto odwiedzić, jeśli nie ma kolorów bardziej zwracamy uwagę na inne detale. Grzybkami mnie zaskoczyłaś;)
    Dziękuję za wycieczkę i pozdrawiam ciepluteńko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, grzybki i dla nas były prawdziwym zaskoczeniem. Ale naprawdę sporo było takich grzybów niejadalnych, więc cały czas wegetacja trwa.
      Cieszę się, że wycieczka sprawiała Ci przyjemność i pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  25. Najbardziej mi się podoba to pierwsze zdjęcia. Ale tam cudnie. Chyba się gdzieś wybiorę za miasto żeby pochodzić po lesie. Uroczy ten twój zakątek. Widok brzóz sprawił że aż mi się cieplej na sercu zrobiło. Ściskam najmocniej Agness. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, cieszę się, że podoba Ci się zdjęcie <3 Mnie też chyba najbardziej przypadło do gustu, dlatego pojawiło się na pierwszej pozycji :)))
      I ja ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  26. mało chodzę do lasu, ale często do parków. we Wrocławiu są piękne, czasami można poczuć się jakby wcale nie było się w mieście

    ------
    mój blog. zapraszam w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie parki to wspaniałe zastępstwo lasu, również sama przyjemność przebywania wśród natury :D
      Pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję, że wpadłaś <3

      Usuń
  27. Uwielbiam leśne spacerybi latem i zimą. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, ja mam podobnie, uwielbiam leśne wędrówki, zawsze kiedy tylko można :)
      I ja serdecznie Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  28. Ahh, gdyby jeszcze przystroił się w biel, byłoby idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam taką cichą nadzieję, że święta będę białe i bajkowe :)))

      Usuń
  29. Aguś piękne, takie nastrojowe zdjęcia. I nawet grzybki jeszcze znalazłaś :)). Ja kocham las o każdej porze roku i czekam kiedy spadnie śnieg, bo uwielbiam kiedy pokrywa go biały puch. Dwa lata temu jechaliśmy w śnieżycy przez Puszczę Białowieską po stronie białoruskiej i spotkaliśmy rodzinę łosi :))). Niesamowite wrażenie :). Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko, las otulony śniegiem to dosłownie bajka, coś przepięknego. Mam nadzieję, że będziemy mieli takie widoki w tym roku, bo tych śnieżnych zim coraz mniej.
      Spotkanie z łosią rodziną to naprawdę niesamowita przygoda, wyobrażam sobie wasz zachwyt :))
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  30. Zdecydowanie są to moje klimaty ♥ Las w każdej porze roku ma swój urok, a ten zimowy w ogóle mega ♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, masz rację, las otulony śniegiem wygląda przepięknie, jak z najpiękniejszej baśni :))) Mam nadzieję, że będą nam dane takie widoki w tym roku, bo tych śnieżnych zim coraz mniej...

      Usuń
  31. Uwielbiam spacery po lesie, mam to szczęście że mieszkam naprawdę bliziutko lasu i jestem w nim bardzo często, polecam każdemu. Zdjęcia Cudne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrycja, wspaniale jest mieszkać blisko natury i móc korzystać z jej dobrodziejstw najczęściej jak się da :))
      Dziękuję za miłe słowa o zdjęciach <3

      Usuń
  32. Świetne zdjęcia! Czasami takie spacery do lasu są potrzebne, aby się wyciszyć :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak kochana, masz rację. Las daje wspaniałe wyciszenie i relaks. Regeneruje naszą psychikę :))
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  33. To prawda, Agness- spacer do lasu o każdej porze roku jest dla nas korzystny. No chyba tylko wyjątkiem jest czas, gdy bardzo mocno wieje. Wtedy w lesie robi sie niebezpiecznie, bo mnóstwo gałęzi spada z góry.Można dostać w głowę.
    Grzybki znalazłas w grudniu? Ale fajnie!U nas, niestety za duzy był mróz by było to mozliwe.
    Śliczne zdjęcia. Uwielbiam widok lasu na zywo i na fotografiach.
    Pozdrawiam Cie serdecznie!:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olga, bardzo zaskoczyły mnie te grzybki, ale poza kilkoma podgrzybkami, było bardzo dużo takich niejadalnych. Tak że natura wciąż działa, nie idzie spać bardzo długo. Ale pewnie za chwilę przyjdą większe mrozy, jak to być powinno :)
      I ja serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  34. Mieszkam w miasteczku otoczonym lasami i bardzo lubię spacery do lasu,często idę do lasu na spacer z psem!Pies się wybiega a ja się delektuje ciszą i spokojem☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, mieszkam podobnie jak Ty :)) Również dookoła mojego miasta są piękne lasy :) Cudowne to jest, ta ilość natury wokół :D

      Usuń
  35. Kocham ten klimat i jak tylko jest w miarę ciepło to spaceruje po tego typu miejscach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łukasz, fajnie, że czasami udaje się wyskoczyć do takiego naturalnego, pełnego wspaniałych fluidów miejsca :D

      Usuń
  36. Cudne fotki, las jest piękny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalko, dziękuję <3 Las czaruje o każdej porze roku, obyśmy tylko mieli jak najwięcej czasu by go odwiedzać :D

      Usuń
  37. Odpowiedzi
    1. Las jest cudny, szkoda tylko, że brakuje czasu, żeby jak najczęściej w nim przebywać.

      Usuń
  38. Witam :)
    ...O tak, jestem jak najbardziej za taką chwilą relaksu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja witam Cię serdecznie <3
      Cudne spędzenie czasu, oby jak najwięcej było chwil na takie przyjemności :D

      Usuń
  39. Chyba sie jutro wybiorę na spacer po parku.

    OdpowiedzUsuń
  40. Spacery po lesie o każdej porze roku, to jest to, czego mi bardzo brakuje z czasów dzieciństwa i wczesnej młodości. Jako dziecko mieszkałam w sąsiedztwie dużego lasu i spędzałam w nim długie godziny każdego dnia.... Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, w cudownym miejscu dorastałaś. U mnie miasto otoczone z każdej strony lasami, ale jednak wszędzie trzeba podjechać, bo na piechotę zbyt daleko i nie zawsze to się udaje w tym codziennym zaganianiu.
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  41. ja kocham las każdą porą roku;) nieważne czy jest ciepło czy zimno zawsze tuptam śmiało w leśne ostępy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, mam tak samo. Po takim spacerze energia i dobry humor na długo zapewniony :))

      Usuń
  42. Szkoda, że ten grudniowy las nie jest jeszcze zimowy, śnieżny. Taki las lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daria, ja mam nadzieję, że przynajmniej święta będą cudnie białe, śnieżne i bajkowe... Oby się udało :D

      Usuń
  43. Uwielbiam las o każdej porze chociaż teraz jest bardziej melancholijny niż piękny, bardziej posępny niż kolorowy. Ale za to wygląda jak katedra i jutro będę w moim żeby poprosić o pomyślność.

    OdpowiedzUsuń
  44. Często chodzę po lesie, uwielbiam takie spacery w ciszy... to najlepszy reset dla głowy. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, całkowicie się zgadzam. Po takim spacerze człowiek zrelaksowany i napełniony pozytywną energią :D
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  45. W niedzielę byłam na wycieczce w lesie mimo silnego wiatru z grupą znajomych. Następna też jest zaplanowana w lesie. Śliczne zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudnie spędzacie czas ze znajomymi, takie leśne wyprawy to ogromna przyjemność :)
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  46. Oj my uwielbiamy przyrodę, a takie miejsca to wręcz kochamy, a jeszcze jak pogoda sprzyja, ptaszki śpiewają to nie ma nic lepszego jak spacer po lesie :) okres jesieni jej najpiękniejszy bo z pełnymi koszami można wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grzybobranie to ogromna przyjemność, uwielbiam :)) W tym roku nie było zbyt dużo grzybów w mojej okolicy, ale każdy znaleziony cieszył bardzo :D

      Usuń
  47. Pięknie, chociaż z odrobiną białego puchu wyglądałby jeszcze piękniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda o tak, las pod śniegiem wygląda po prostu bajkowo. Bardzo liczę na to, że na święta natura nas obdaruje śniegiem :D

      Usuń
  48. Masz rację, las ma w sobie coś takiego, że ładuje baterie bez względu na porę roku:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, żeby tylko było więcej czasu, żeby móc do niego wpadać jak najczęściej :D
      I ja serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  49. Cudny leśny klimat, uwielbiam las o każdej porze roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zawsze czaruje i otacza nas wspaniałą aurą :D <3

      Usuń
  50. Dobrze że przypominasz i namawiasz. Do natury warto namawiać. Kiedyś na blogu napisałam cały wpis opisujący terapie leśną i książkę "Kąpiele leśne". Las jest w nas. Las to balsam i lekarstwo. Dobrego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości <3 Nie znam pozycji ,, Kąpiele leśne,, ale na pewno się za nią rozejrzę, ja zaczytuję się w ,,Sekretne życie drzew,, i ,,Dotknij, poczuj, zobacz,, obie suuuper :))
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  51. Jak dla mnie najlepszym sposobem na odreagowanie stresu jest spacer po lesie. Nie ma nic lepszego.

    OdpowiedzUsuń