niedziela, 22 października 2023

Niedzielne śniadania - szakszuka

 

 Szaro, brzydko i chłodno. Koniecznie coś ciepłego i rozgrzewającego na miłe rozpoczęcie dnia. 

Dziś na stół wskoczyła szakszuka, klasyczna wersja. Pyszna potrawa, pachnąca pomidorami, papryką i przyprawami, z rozpływającymi się, kremowymi żółteczkami <3 






Wariacje na temat szakszuki, z innymi dodatkami podawałam TU i TU 

 


 

 



* 4 - 5 pomidorów (mogą być z puszki)

* 1/2 czerwonej papryki

* 1 cebula

* 1 ząbek czosnku

* 3-4 jajka

* masło klarowane lub olej

* przyprawy - szczypta słodkiej i ostrej papryki, kuminu, gałki muszkatołowej, świeża kolendra lub szczypiorek do posypania

 

Podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę i czosnek, gdy się zrumieni dodajemy obrane i pokrojone pomidory, gdy zaczną się rozpadać dodajemy pokrojoną w kostkę, lub paski paprykę, doprawiamy do smaku. Dusimy, aż powstanie gęsty, aromatyczny sos, z miękkimi kawałkami papryki. Robimy dołki, wbijamy w nie jajka i dusimy jeszcze chwilę pod przykryciem, aż białka się zetną, żółtka muszą pozostać płynne. Przed podaniem posypujemy zieleniną... smacznego <3  





Kochani, i jak w każdą niedzielę pytanie do Was :)))

Co pysznego dziś zagościło na Waszych stołach ? 



50 komentarzy:

  1. Słyszałam o tym daniu ale nigdy go nie robiłam. Muszę spróbować . U mnie tradycyjnie bułeczki. Tym razem z metką - kiedyś jedliśmy często, ostatnie kilka lat jednak w ogóle jej nie kupowałam a okazała się pyszna i do tego plasterki papryki i ogórków. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że metki nigdy nie jadłam, mimo, że widuję ją w sklepach. Muszę kiedyś spróbować :D
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  2. Znam szakszukę tylko ze zdjęć - czas najwyższy spróbować. U mnie dziś śniadanie na słodko - kawa z mlekiem i chałka z dżemem :) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu, bardzo polecam, naprawdę jest pyszna i pożywna :D
      Również pozdrawiam najserdeczniej :))

      Usuń
  3. Widziałam to w programie telewizyjnym, ale u Ciebie wygląda jeszcze lepiej!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  4. Chlebek wygląda jak kaszaneczka<:))U mnie dziś poczciwe kanapki z żółtym serem i pysznym swojej roboty ogórkiem kiszonym startym na wiórki...Ewa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, fajne porównanie, coś w tym jest :))) To ziarna słonecznika robią robotę ;)))
      Kanapeczki zawsze pycha :D

      Usuń
  5. Ależ ta patelnia z tym niby prostym ale jakże pysznym jedzonkiem wygląda! Łał!
    Ślinotoku można dostać a język do kolan😋a do tego ten chlebek...mniammm
    Dawno nie smażyłam i chyba nawet trochę zapomniałam o szakszuce a przecież to takie dobre.
    Ale za tydzień znów będzie niedziela i będzie na pewno na śniadanko:)
    Pozdrawiam serdecznie i ściskam mocno 🤗🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mąż uwielbia szakszukę, więc często mu ją robię, w różnych wariacjach :)))
      Ściskam najserdeczniej <3

      Usuń
  6. Robiłam to bo lubię śniadanka na gorąco ale nie wiedziałam, że to się nazywa szakszuka. Jedzonko znajome a nazwa egzotyczna. Miam, mniam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo mamy zapożyczeń z orientalnych, egzotycznych kuchni, świetnie wpisują się w nasze realia kulinarne :D

      Usuń
  7. Pysznie i kolorowo, jak na jesień przystało.🙂❤️

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealne śniadanie na tą szarzyznę za oknem, chociaż ja jeszcze szakszuki nie robiłam 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, szczerze polecam, to bardzo proste, pożywne i pyszne jedzonko :))

      Usuń
  9. Słyszałam, że to pyszne danie i w końcu będę musiała spróbować. Wygląda baaaardzo apetycznie u Ciebie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weronika, naprawdę szczerze Ci polecam, spróbuj koniecznie, jest pyszne :D

      Usuń
  10. Bardzo ją Lubień w sumie dawno już nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika, teraz jesienią jest idealna na chłodne ranki, wspaniale rozgrzewa i syci :))

      Usuń
  11. Smakowicie wygląda, koniecznie muszę kiedyś spróbować to przygotować. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko, szczerze polecam, jest pyszna :))
      Również pozdrawiam Cię najserdeczniej <3

      Usuń
  12. Uwielbiam!:)
    Zielonapirania

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie jadłam tego dania:)))a wygląda smakowicie:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, naprawdę jest pyszna, szczerze polecam <3
      Również pozdrawiam Cię najserdeczniej <3

      Usuń
  14. Pożywne i pyszne. Bardzo lubię szakszukę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ta potrawa to ideał na chłodne pory roku :)))

      Usuń
  15. Danie wygląda obłędnie i domyślam się, że jest bardzo smaczne.
    Jem jedynie jajka ugotowane na twardo więc szakszuki nie przygotuję.
    Pozdrawiam serdecznie:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusiu, tu można po prostu dłużej pogotować jajka w sosie i wyjdą idealnie na twardo :)) Też smakują pyszne w takim sosiku :D
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  16. Oj, chyba się skuszę! Mniamuśność taka, że aż oskoma bierze! :-)))))))

    OdpowiedzUsuń
  17. Super danie. Apetyczne niedzielne śniadanko. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu, bardzo dziękuję i również najserdeczniej pozdrawiam <3

      Usuń
  18. No właśnie, a ja dopiero teraz. Ale ,,niedzielne śniadanie" też jest przed nami :D Uwielbiam ten cykl, serdeczności przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, nawet nie wiesz jak bardzo się cieszę, że lubisz ten cykl :)) Śniadania to mój ulubiony posiłek, więc najchętniej właśnie je pokazuję :))
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  19. Jak nie wiele trzeba aby śniadanie było pyszne :) uwielbiam :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, to prawda, kilka prostych składników i mamy pyszną potrawę :D
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  20. Kuchnia meksykańska to prawdziwa fiesta smaków! Pikantne, aromatyczne i kolorowe dania, które kuszą zmysły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, pięknie wyglądają i świetnie smakują :)

      Usuń
  21. Lubię szakszukę. Twoja wersja wygląda mega pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Prezentuje się smakowicie! Chętnie sprawdzę ten przepis, bo dobre i sycące śniadanie to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika, szczerze polecam, to jest naprawdę pyszne, a bardzo proste do zrobienia :D

      Usuń
  23. Na śniadanie najlepsza. Bardzo lubię szakszukę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, ja również, a mój mąż to jadłby ją 3x w tygodniu ;)))

      Usuń