niedziela, 20 sierpnia 2017

Niedzielne śniadania - Szakszuka


Szakszuka - potrawa, której nie może zabraknąć w sezonie letnim, kiedy jest mnóstwo pysznych, pachnących , słodkich pomidorów i papryki :)
Klasyczna wersja ( taka dziś u mnie ) to podsmażone pomidory z papryką, cebulą i czosnkiem i w tym ,,sosie,, ugotowane jaja. 




 Na maśle lub oleju podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę, wciskami czosnek 2-3 ząbki, zależy jak lubimy, gdy już się przyrumieni, dodajemy pokrojoną w paski paprykę i 2-3 duże pomidory. Mieszamy wszystko razem, solimy i dusimy kilka minut ( już bez mieszania )  żeby warzywa zmiękły i odparowały. 
Robimy 3-4 dołki w masie i wbijamy jaja. Przykrywamy i smażymy kilka minut, żeby białka się ścięły a żółtka pozostały płynne. Doprawiamy pieprzem, chili, kminem rzymskim.
Podajemy posypane bazylią, z pieczywem.



 
Wariacji na temat szakszuki jest całe mnóstwo (tak jak z jajecznicą ) można dodawać co lubimy, pyszne wersje są z pieczarkami, cukinią, szpinakiem, ugotowanymi ziemniakami, boczkiem, mielonym mięsem, kurczakiem, posypane kozim serem itp. co kto lubi :)
 Jednak zawsze podstawą są pomidory :)




Warto korzystać z sezonowych warzyw, właśnie teraz są wyjątkowo pyszne i zdrowe.




Szakszuka jest potrawą wartą polecenia pod każdym względem.
Niesamowicie wartościowa, mnóstwo witamin i mikroelementów, niskokaloryczna, robi się ją błyskawicznie i jest naprawdę bardzo, bardzo pyszna.... cóż chcieć więcej ;)))



Fajne też jest to, że praktycznie nie może się znudzić. 
Jeśli nawet jemy ją często- kilka razy w tygodniu, to w zależności od dodatków, za każdym razem smakuje inaczej i zawsze jest pyszna :D




Czy znacie tę potrawę, robicie ? W jakiej wersji smakuje Wam najbardziej ?




Życzę pięknego i smacznego tygodnia <3 


36 komentarzy:

  1. Podobnie robię jajecznicę, ale teraz wiem, jak się nazywa ta potrawa z papryką. Zdjęcia jak zawsze takie smakowite!! Aż ślinka przysłowiowa cieknie.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celu bardzo dziękuję <3 Szakszuka jest naprawdę przepyszna :)

      Usuń
  2. Wygląda przepysznie i pewnie tak smakuje:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, jest naprawdę pyszne i co dla mnie istotne, bardzo łatwe i szybkie do zrobienia :D Szczerze polecam :D
      Ściskam Cię serdecznie :)

      Usuń
  3. Nie znam tej potrawy. Wygląda smakowicie. Niestety nie jadam jaj, a szkoda. Pozdrawiam:):):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie... szkoda z tymi jajami, u mnie są bardzo ważnym elementem diety, w moim domu je się ich naprawdę dużo. Ale wiadomo, wszędzie inaczej, nie wszystko jeść możemy, nie wszystko też lubimy :)
      Również serdecznie pozdrawiam, uściski <3

      Usuń
  4. To danie wygląda tak aapetyacznie, że nawet teraz byłabym gotowac je pochłonąć (a jest już przed północą!). Nie znałam tego smakołyku, tym bardziej ciesze się, że się podzieliłaś przepisem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda, naprawdę polecam, jest przepyszne, zdrowe i robi się je błyskawicznie :D

      Usuń
  5. Nie spotkałam jeszcze osoby, której by szakszuka nie smakowała. Ja jeszcze nigdy jej nie jadłam. Ba, nawet nie próbowałam jajecznicy z pomidorami. Muszę to danie koniecznie przygotować. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko, wyobraź sobie, jajecznicy z pomidorami po prostu nie cierpię, a szakszuka jest taka pyszna, że trudno się od niej oderwać :D Szczerze polecam :D
      Również serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Nigdy jej nie robiłam i nie jadłam, ale chodzi za mną od ubiegłego roku. A czytając dziś Twój wpis, właśnie sobie o niej przypomniałam. Może jednak jak się obudzę po wakacyjnej labie i wrócę do rzeczywistości to uda się zrobić na śniadanko :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justynko, naprawdę namawiam, jest przepyszna i robi się błyskawicznie :D
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  7. Ależ mi narobiłaś ochoty na takie danie:)))
    Ja teraz często robię taką pastę z cebuli ,papryki i cukinii:)duszę cebulę na oliwie z octem tzn 1/2 szkl oliwy 1/4 szkl octu,jak się zeszkli dodaję paprykę a na końcu cukinię bo ona nie potrzebuje długo się dusić,solę pieprzę i dodaję łyżkę przecieru pomidorowego a na koniec wszystko razem miksuję i dodaję pietruszkę zieloną:)))pychotka:)ale muszę skosztować tego Twojego smakołyku:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, ależ świetny pomysł mi dałaś na pastę, nigdy tak nie robiłam i z ogromną ochotą spróbuję :D

      Usuń
  8. Nigdy nie robiłam takiego dania, ale bardzo chętnie je zrobię. Wygląda bardzo smacznie i zdrowo.
    Śliczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu dziękuję <3
      Szakszukę naprawdę polecam, jest pyszna i co ważne rano, szybka do zrobienia :)

      Usuń
  9. Nie jadłam takiego Dania,Chetnie zapisze przepis.Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, bardzo polecam, jest pyszne :D
      Również pozdrawiam ciepło <3

      Usuń
  10. Uwielbiam szakszukę U mnie wygrywa z jajecznica tysiąc razy :-)
    Piękne i smakowite zdjęcia
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko, dziękuję <3
      U mnie podobnie, jest na znacznie wyższej pozycji niż jajecznica... chociaż tę też lubię ;))
      Również pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń
  11. W sezonie pomidorowym obowiązkowo gości na naszym stole nie tylko na śniadanie:)))Czasem podaję z czipsami z boczku lub z szynką parmeńską:)Szkoda,że nie potrafię swoich potraw tak pięknie obfocić:((Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu i ja uwielbiam z przysmażonym boczusiem, czy szynka parmeńską... pycha :D
      Również pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń
  12. Latem praktykujemy jajecznicę z pomidorami, która jest zdecydowanie mniej fotogeniczna
    Kurczę ...muszę spróbować Twojego sposobu na jajka wydaje mi się że rodzina przyklaśnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamila, bardzo Cię namawiam, to jest naprawdę przepyszna potrawa, a tak naprawdę, nie wymaga większej pracy niż dobra jajecznica :D

      Usuń
  13. Great post! Very interesting :)
    Hope you'll leave a comment on my new post --> http://howaboutjourney.blogspot.hr/2017/08/crikvenica.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  14. Danie zdecydowanie dla mnie, bo lubię połączenie smaku smażonych jajek i pomidorów. Muszę koniecznie wypróbować !
    Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, wypróbuj koniecznie, to naprawdę przepyszne i szybkie jedzonko :D
      Ściskam serdecznie <3

      Usuń
  15. O mamusio ... takie śniadanie to ja rozumiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łukasz, naprawdę pycha i szybciutko się robi :D Bardzo polecam :D

      Usuń
  16. Nie znałam tego, na pewno wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwia, naprawdę bardzo namawiam, jest przepyszna :D

      Usuń
  17. No i wpadam do Ciebie po pomysł na dzisiejsze śniadanie. Zabieram Twój przepis, bo ja robiłam lata świetlne temu... :-) Buziaki i słonecznego weekendu :-)

    OdpowiedzUsuń