poniedziałek, 7 sierpnia 2017

Bransoletki z kamieni naturalnych - Nefryt



Bransoletki u mnie wciąż są na najwyższej pozycji z rękodzieła. 
Czasami w przerwie powstanie jakiś wianek, ale to tylko jako przerywnik :D
Wianki muszą poczekać do jesieni.
 Teraz bransoletki i od czasu do czasu jakiś naszyjnik , czy kolczyki dla urozmaicenia :D



Tym razem pracowałam z przepięknym Nefrytem, 
kamieniem szczególnie przypisanym Pannom i Rakom . 
Towarzyszą mu hematyty, howlity i jadeity... no i oczywiście obowiązkowe srebro :D


Bardzo ciekawa forma Nefrytu, kostki i fasetowane oponki. Przepięknie prezentują się w biżuterii :D







Nefryt - w kulturze chińskiej używany był jako talizman sprzyjający zmianom na lepsze w życiu, dobrej fortunie i przepędzaniu kłopotów i pecha :) 
Pomagał uzyskać długowieczność.
Nazywany była kamieniem życia, miał wzmacniać siły życiowe i chronić od wszelkich chorób.
Wierzono również, że przynosi szczęście w grach hazardowych i chronił swojego właściciela przez złą energią wysyłaną przez innych ludzi.



Ze spraw cielesnych, ma pomagać na wszelkie problemy związane z nerkami, układem moczowym i pokarmowym, na problemy ze wzrokiem i migreny. Jego promieniowanie pomaga również przy problemach z reumatyzmem i bólami stawów.

Kulki z nefrytu stosowane są do masażu twarzy i ciała
 Kamień ten podgrzany, wydziela długie fale podczerwone, które wnikają głęboko pod skórę, nawet na 3-6 cm i mają właściwości lecznicze. 
Znalazł również zastosowanie w medycynie, w łóżkach masujących i w rolkach do masażu. 




Fascynuje mnie ta moc zamknięta w kamieniach i minerałach, ich niesamowite właściwości .
Jesteśmy częścią natury i ona wpływa na nas ze wszystkiego co nas otacza <3 

Ściskam Was serdecznie, pięknego tygodnia <3








35 komentarzy:

  1. Fajne :)
    A jak pięknie uchwycone na zdjęciu.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jak piszesz-minerały maja moc;)piękne;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachwyca mnie ta ich moc, uwielbiam poznawać ją :)

      Usuń
  3. Są piękne:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, bardzo dziękuję i również ciepło pozdrawiam :))

      Usuń
  4. Pięknie Aga łączysz kamienie w swoich bransoletkach. Tworzysz tak cudne zestawienia kolorystyczne. Niezmiennie podziwiam.
    Przesyłam uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Izuniu, nawet nie wiesz jak się cieszę, dziękuję za ciepłe słowa <3
      Również ściskam serdecznie :D

      Usuń
  5. Twoj bransoletki mnie po prostu zachwycają! Co jedna to piękniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tez mam kilka dodatków z kamieniami naturalnymi :)
    Twoje są bardzo fajne - takie letnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że podobają ci się <3 Zdradzisz z jakimi kamieniami jest Twoja biżuteria ?

      Usuń
  7. Ooo To dla mnie, na bóle stawów. Bardzo ciekawie mi się czyta o właściwościach kamieni. Bransoletki super bomba. Moja ulubiona to ta ze skrzydłem. Bardzo lubię te Twoje dzieła!!!! Zdjęcia, o których trzeba napisać, są przecudne i jak zawsze magiczne. :)

    Pozdrawiam, super miłego tygodnie Ci życzę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, może faktycznie pomyśl o bransoletkach z Nefrytem, nawet jeśli nie pomoże, to na pewno nie zaszkodzi... a tak naprawdę to kto to wie, może ich promieniowanie wpłynie pozytywnie ?
      Dziękuję Ci bardzo za ciepłe słowa, ściskam serdecznie <3

      Usuń
  8. To chyba dlatego tak mi się podoba kolor zielony;) - jestem spod znaku Panny :)

    Śliczne bransoletki.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, intuicyjnie czujesz co jest dla Ciebie :D
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  9. Lubię zieleń więc te ciekawe bransoletki przypadły mi do gustu. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu, bardzo się cieszę:D Ja je bardzo lubię :D Nefryt jest piękny :)
      Również serdecznie pozdrawiam <3

      Usuń
  10. Piekne te Twoje bransoletki, a i sposób w jaki je eksponujesz naprawdę zachwyca.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję <3 Miło mi, że podoba Ci się :)
      Również pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  11. rzeczywiście te kosteczki wyglądają bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nefryt jest cudnym kamieniem i ta niespotykana forma jeszcze dodaje mu uroku :D

      Usuń
  12. Tak oglądam twoje propozycje że zaczęłam dostrzegać bransoletki u innych :D
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko jak fajnie :D Bardzo mnie to cieszy :D
      Buziaki <3

      Usuń
  13. Są olśniewające ! Bardzo mi się podobają :) Połączenie szarości z taką zielenią, bardzo lubię.
    Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, bardzo się cieszę, i również serdecznie pozdrawiam <3

      Usuń
  14. Przepiękna biżuteria:-)
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje i również serdecznie pozdrawiam <3

      Usuń
  15. bransoletka zielona wygląda apetycznie... nie wiem czemu ale skojarzyła mi się z ... cukierkiem... hihi
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo... jakie fajne skojarzenie :))
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń