niedziela, 19 września 2021

Słodkie chwile - Tort intensywnie czekoladowy

 

Przy niedzieli obowiązkowo musi być coś słodkiego ;))  a więc pora na prezentację kolejnego tortu. Wyjątkowo lubuję się w intensywnych, czekoladowych smakach. Czekoladowy biszkopt z olejem, to dosłownie mistrzostwo świata. Zwięzły, ciężki, niesamowicie intensywny, obłędnie pachnący :))) Do tego krem truflowy, czekoladowy i śmietankowy z mascarpone. W śmietankowej warstwie zatopiona galaretka z mnóstwem wiśni, pod pozostałymi masami wiśniowa frużelina, a w warstwie czekoladowego kremu, ukryła się cudnie chrupiąca warstwa  białej czekolady z płatkami migdałów.  







Tort powstał w prezencie na okrągłą rocznicę urodzin brata. Jestem bardzo zadowolona, bo była to kompletna niespodzianka i zaskoczenie. Jubilat był baaardzo zdziwiony i zachwycony, a to sprawiło mi ogromną radość :)




 

 






Kochani, a czy u Was było niedzielne łasuchowanie ? 

Zdradźcie co pysznego znalazło się na Waszych stołach, w towarzystwa kawy lub herbaty :)) 



57 komentarzy:

  1. Wygląda obłędnie. A te buteleczki na górze wyglądają bardzo ciekawie. To jakieś specjalne egzemplarze? Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolina, bardzo mi miło, dziękuję <3 Te buteleczki, to malutka, 50 ml whisky :D
      I ja serdecznie Cię pozdrawiam :))

      Usuń
  2. Od jakiegoś czasu obserwuję możliwości ozdobnicze tortów i jestem oszołomiona co też można wyczarować. Tak jak teraz. Przecież to arcydzieło, ozdoby wyglądają tak prawdziwie. Coś nieprawdopodobnego :)))
    Wszystkiego dobrego życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, miło mi bardzo, że tort podoba Ci się <3
      Kochana, tu wszystko jest prawdziwe... do zjedzenia i do wypicia ;)))
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  3. Ten tort jest przepiękny. Idealnie w moim guście. Uwielbiam czekoladowe torty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, serdecznie dziękuję, tort jest baaaardzo czekoladowy :)))

      Usuń
  4. on wygląda niesamowicie pięknie, jestem nim oczarowana :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Po prostu dzieło sztuki. Też bym się cieszył. Ja w niedzielę jadłem ciasto drożdżowe ze śliwkami.
    Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :D Drożdżowe ze śliwkami pyyycha :))
      Również serdecznie Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Normalnie dzieło sztuki! cóż tu dodać? podziwiam i ślinka leci...

    OdpowiedzUsuń
  7. Tort wygląda obłędnie:))))czekolada to moje drugie imię:)))u mnie również musi być coś do kawy i tym razem padło na biszkopt kakaowy nadziewany masą z mleka w proszku i polewą czekoladową:))robiłam pierwszy raz tą masę i jak dla mnie za słodka,nastepnym razem zmniejszę ilośc cukru,bo sama masa jest mega prosta i szybka do zrobienia:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, a podzielisz się przepisem na masę? nigdy z mlekiem w proszku nie robiłam, zaciekawiła mnie :D

      Usuń
  8. Beautiful cake with a super delicious look.

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Agnieszko, faktycznie smakował świetnie :)))

      Usuń
  10. To jest mistrzostwo świata !!! Nie potrafię i nigdy nie próbowałam zrobić czegoś podobnego... Twój tort dla brata na pewno był pyszny. Zachwyciły mnie te małe buteleczki i owocki. Coś niesamowitego ! Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu, bardzo dziękuję, miło mi, że podoba Ci się <3 Trunek z buteleczek szybko został wypity hahaha ;)))
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  11. Mega czekoladowy i wygląda fantastycznie. Jesteś kobietą wielu talentów Agnieszko.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyznam, że wygląda obłędnie, więc może się skuszę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że naprawdę smakuje obłędnie czekoladowo ;)))

      Usuń
  13. Wygląda zjawiskowo czy można liczyć na przepis? U nas w niedziele szarlotka:)Pozdrawiam Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, zajrzyj jeśli możesz na poprzednie tortowe posty, tam podawałam większość przepisów, dlatego tu się nie powtarzałam. Jeśli czegoś będzie brakować, to pisz, natychmiast podrzucę <3
      Szarlotka pyszna sprawa, dawno nie jadłam, ależ narobiłaś mi ochoty :))
      I ja serdecznie Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Agus jesteś mistrzynią, a tort wyglada obłednie :) tez bym była zdziwiona i zszokowana gdybym taki dostała :) no i z chęcią bym się takim poczęstowała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu ogromnie mi miło, bardzo dziękuję kochana <3 Muszę przyznać, że był pyszny ;)))

      Usuń
  15. Ależ przepiękny tort! Zjadłabym I to nie tylko jeden kawałek. Te figi na torcie są tak apetyczne I kuszące, że moje ślinianki szaleją 🙂 Cudo Agus!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edytko, bardzo się cieszę, że tort przypadł Ci do gustu :))) Dziękuję kochana <3

      Usuń
  16. Już sam opis wywołuje tak przyjemne doznania, że tylko jeść.
    Jestem pod wrażeniem. Przepięknie udekorowany tort, wyobrażam sobie jego zapach, te figi cudownie mnie zaskoczyły. Chylę czoła, bo ja nie piekę.
    Tort wygląda wspaniale :-)
    Irena - Hooltaye w podróży

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irenko, bardzo się cieszę, że tort przypadł Ci do gustu. Teraz sezon figowy, uwielbiam je i używam do wielu potraw. I na słodko i na słono :))

      Usuń
  17. ja bym żarła monitor:D ślinotok mam na sam widok tego cuda;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha... niemożliwa jesteś :)) Bardzo dziękuję kochana <3 :))

      Usuń
  18. Wow jestem pod wrażeniem tego jak piękny jest ten tort. Poplakalabym się z radości gdyby dla mnie ktoś taki zrobił

    OdpowiedzUsuń
  19. zdradzas przepis jak robisz ta chrupiaca praline?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że jest to najprostszy przepis świata :))) Rozpuszczam w kąpieli wodnej białą czekoladę, dodaję do niej migdałowe płatki, wylewam na papier do pieczenia i do lodówki - gotowe :D Dobrze, przed włożeniem do tortu, jest ją posiekać, bo jeśli jest w całości, to ciężko się kroi.

      Usuń
  20. Piękny, perfekcyjny tort, idealne wykonanie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie wiem, może jesteś profesjonalną cukierniczką, a może utalentowaną artystką cukiernictwa domowego :) W każdym razie tort jest "konkursowy", przepiękny i na pewno wyśmienity :) Nigdy nawet nie zbliżyłam się do Twojego poziomu wykonania (chociaż moje są chwalone za smak). Czy masz specjalną wysoką formę? Bo Twoje torty są "wyższe niż szersze" ;) Bardzo zgrabne. No ślinka cieknie i tyle. Gratuluję talentu i pracowitości!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu, bardzo dziękuję kochana, miło mi bardzo, że podoba Ci się :)) Cukierniczką nie jestem, ale mam takie korzenie i kocham kuchenne zabawy i na słono i na słodko ;)))
      Co do formy, to biszkopty piekę w regulowanych rantach, wybieram te wysokie, ponieważ wspaniale się w nich późnej torty składa, one w nich dobrze ,,związują się,, i są równiuteńkie.

      Usuń
  22. Już myślałam, że może zrobiłaś ten tort na zamówienie, taki dopracowany, artystyczny, no! po prostu przepiękny. Ale pokazałaś go pokrojonego, znaczy dla domowników:-) dobrze mieć takiego artystę-kucharza w rodzinie; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, bardzo dziękuję <3 Tort był prezentem urodzinowym dla brata, taką niespodzianką :))
      I ja serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  23. Ten tort, oprócz tego że tak artystycznie wygląda, jest w moim ulubionym czekoladowym smaku. Super!!! Gratuluję Ci talentu i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusi, miło mi bardzo, że trafiłam w Twój gust, ja też najbardziej lubię takie głębokie, czekoladowe smaki :))
      Kochana dziękuję za miłe słowa i również pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  24. Nie dość, że wygląda to i na pewno smakuje <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam nieskromnie, że smakował obłęęędnie :)))

      Usuń
  25. Tort w mistrzowskim wykonaniu.

    OdpowiedzUsuń