wtorek, 14 czerwca 2022

Czerwcowe bukiety

 


 

,,Przy piwoniach,,  Czesław Miłosz

   Pi­wo­nie kwit­ną, bia­łe i ró­żo­we,
A w środ­ku każ­dej, jak w pach­ną­cym dzba­nie,
Gro­ma­dy żucz­ków pro­wa­dzą roz­mo­wę,
Bo kwiat jest dany żucz­kom na miesz­ka­nie.

Mat­ka nad klom­bem z pi­wo­nia­mi sta­je,
Się­ga po jed­ną i płat­ki roz­chy­la,
I dłu­go pa­trzy w pi­wo­nio­we kra­je,
Dla któ­rych ro­kiem bywa jed­na chwi­la.

Po­tem kwiat pusz­cza i, co sama my­śli,
Gło­śno i dzie­ciom, i so­bie po­wta­rza.
A wiatr ko­ły­sze zie­lo­ny­mi li­ść­mi
I cęt­ki świa­tła bie­ga­ją po twa­rzach.

 

 


 

Czerwiec to miesiąc, gdy pierwsze skrzypce  grają piwonie. Przepiękne okazałe kwiaty, o cudownym zapachu i niesamowitej urodzie. Jedyna ich wada to taka, że bardzo szybko przekwitają i na kolejny spektakl, trzeba czekać przez cały rok. Ale naprawdę warto :D <3 







A tu już mistrz drugiego planu, z silnym parciem na szkło ;)))




Kochani, pięknego dnia i do napisania <3 



33 komentarze:

  1. Piwonie piękne ale mistrz drugiego planu wymiata jest bezkonkurencyjny😁 Miłego dnia😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucynko, to prawdziwy przyjaciel i pieszczoch. Wszędzie gdzie i my, tam i kicia :)))
      Tobie również miłego dnia, uściski serdeczne <3

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia i ich temat przewodni, również żałuję, że kwitnienie tak krótko trwa.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celu, bardzo dziękuję i również pozdrawiam gorąco <3

      Usuń
  3. Kotek najlepszy. Cudowne piwnie. Radość życia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne zdjęcia. Uwielbiam ten czas kiedy kwitną piwonie a ich zapach roznosi się tez po całym domu.
    Miłego dnia, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana, Tobie również pięknego dnia <3 <3 <3

      Usuń
  5. Białe piwonie 😀 . Ostatnio uświadomiłam sobie, że jeszcze tego koloru brakuje w moim ogrodzie. Za rok dołaczą białe i żółte 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też lubię piwonie za ich urodę i zapach. U mnie kwitną dopiero różowe i bordo. Białe nieco później, czyli muszę jeszcze poczekać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie niestety już końcówka kwitnienia, tak szybko przekwitają, aż żal...

      Usuń
  7. Bardzo lubię piwonie. Śliczny wiersz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko i mnie ten wiersz zauroczył, czytam go często :))

      Usuń
  8. Uwielbiam piwonie . Moje niestety w tym roku nie zakwitły , za późno je przesadziłam; musiałam bo rosły akurat w środku budowanej altanki a szkoda mi było zniszczyć. Może odżyją w przyszłym roku . Kocisko nie z tej ziemi . Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, żeby Twoje piwonie pięknie zakwitły w przyszłym roku :)) Ja mam 1 krzaczek, który nie kwitnie, ma zbyt ciemno, koniecznie muszę przesadzić, tylko jak znaleźć miejsce w tym ogrodowym ścisku ...
      Ściskam serdecznie <3

      Usuń
  9. Lubię bardzo piwonie, ale niestety w moim ogródeczku nie chcą rosnąć.
    Moja Córka też jest oczarowana tymi kwiatami od dziecięcych lat.
    A z pełnych różowych miała bukiet ślubny. Kwiaciarka się postarała, bo ślub był w lipcu.
    Pozdrawiam cieplutko💚🍀😊🌼


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bukiet ślubny musiał być przepiękny, uwielbiam piwoniowe bukiety :))
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
    2. Był na blogu, 5 lat temu w lipcu-zapraszam😀

      Usuń
    3. Zajrzę na pewno, bardzo chętnie zobaczę :)))

      Usuń
  10. Piwonie kocham mocno. Niestety kwitną tylko japońskie i zupełnie nie wiem dlaczego te ogrodowe nie. Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polinko, jak cudnie Ciebie widzieć po długiej przerwie. Świetnie, że wróciłaś :***
      I ja pozdrawiam najserdeczniej <3

      Usuń
  11. Piękne są piwonie. Szkoda, że u mnie nie chcą kwitnąć.ale rok rocznie dostaje takie piękne bukiety na urodziny. Pachnie wtedy w domu tak cudownie. Uwielbiam ich zapach... Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, takie bukiety to wspaniałe zastępstwo kwiatów w ogrodzie. Ja mam tak z mieczykami :) Uwielbiam je ale nie mam miejsca, żeby corocznie sadzić, więc pocieszam się bukietami :))
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  12. Uwielbiam piwonie, zwłaszcza ich zapach. Mistrzuniu piękny i nie wiem, kto tu jest z drugiego planu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kicia jest wszędzie tam gdzie my, ostatnio skakała z mężem po drzewie, intensywnie pomagając przy zbiorze czereśni :)))

      Usuń
  13. Ładny wiersz, nie znałam go wcześniej. Białe są piękne, w swoim ogrodzie mam tylko różowe. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje różowe niestety nie kwitną już kolejny rok. Koniecznie muszę przesadzić w jaśniejsze miejsce, tylko jak takie znaleźć w ogrodowym ścisku ;)

      Usuń
  14. Witaj Agness
    Dobrze, że znowu jesteś.
    W moim ogrodzie piwonie już przekwitły. W tym roku były wyjątkowo okazałe. Kiedyś miałam je wyrzucić, bo nie kwitły. Ale dałam im ostatnią szansę i... Nigdy jednak nie miałam tych, o białych kwiatach, a są one naprawdę piękne.
    Dziękuję, że jesteś, czasem dobre słowo na moich zielonych stronkach zostawisz. Wówczas wiem, co u Ciebie. Zawsze czekam na Ciebie tutaj i oczywiście u siebie. Pozdrawiam ciszą przed upałami. Nie daj się im

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ismenko, pojawiam się i znów znikam na jakiś czas. W moim życiu obecnie taki ogrom obowiązków, że nie pozostaje wiele czasu na przyjemności... Ale tęsknię i zaglądam, gdy tylko znajduję na to czas <3
      Cudownie, że piwonie tak pięknie Ci zakwitły, one czasami po przesadzeniu potrzebują kilku lat, aby się zaadoptować i zakwitnąć, ale potem już pięknie kwitną każdego roku :))
      Ściskam Cie serdecznie <3

      Usuń
  15. też kocham piwonie i ich zapach. A ilość płatków powoduje to, że szybko można je uzbierać do koszyczka do sypania na procesji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, to prawda, pamiętam to zbieranie kwiatów do koszyczków :)))

      Usuń
  16. Piwonie przepiękne kwiaty, szkoda, że tak krótko kwitną. Odmian cała masa na rynku. U mnie trzy kolory białe, bordowe i pastelowy róż. Teraz szukam żółtej. Pozdrawiam Ola

    OdpowiedzUsuń