czwartek, 28 lipca 2022

Ogrodowe królowe lipca - lilie

 

Kochani, życie realne wchłonęło mnie na całego. Ostatni post pojawił się 1,5 miesiąca temu, aż nie do uwierzenia... Obowiązków ogrom, a do tego jak to latem, dochodzą przetwory, które uwielbiam robić i robię ich naprawdę dużo. Zaczęło się od czereśni, później przyszły truskawki, wiśnie, jagody, cukinia, ogórki, fasolka szparagowa, a jeszcze wiele przede mną. W piwnicy pysznią się już soki, dżemy, kompoty, konfitury, owoce w cukrze,  przeciery, kiszonki, sałatki ... itd...

Ogród tętni życiem, jedne rośliny przekwitają, kolejne natychmiast zajmują ich miejsce. Teraz mamy czas królowania lilii i liliowców, sporo lilii już przekwitło, niestety nie doczekały się uwiecznienia na zdjęciach (ahhh... ten brak czasu ;) ) Ale kwitnie jeszcze kilka kęp, które udało mi się sfotografować i dziś je pokażę :))

Zapraszam na spacer <3 



 
 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
I na zakończenie, moja mała psotnica, która w pracach ogrodowych i spacerach nie odstępuje mnie na krok. Ostatnio z moim eM rwała czereśnie, mąż na jednej gałęzi, ona nad nim, sprawdzała, czy za bardzo się nie leni ;) Mały inspektor nadzoru ;)))




37 komentarzy:

  1. Uroczy ten Twój inspektor, lilie oczywiście też. Zawsze żałuję, że nie ma jeszcze sposobu, aby uwiecznić zapach. Lilie niewątpliwie na to zasługują. Pozdrawiam jeszcze lipcowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zapach jest obłędny. Właśnie najbardziej kocham te pachnące odmiany :))
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  2. Piękne lilie, bardzo lubię te kwiaty. Również te intensywnie pachnące- w tym mocnym zapachu jest coś urzekającego.
    Mały inspektor nadzoru jest ślicznie umaszczona.
    Ja mam obecnie dwie kotki. Marudę - niepełnosprawną córkę mojej ukochanej Figi i Miłą- kotkę, która przyszła i jest.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja kocham lilie, szczególnie te pachnące :)) Dla mnie to królowe ogrodu (zdetronizowały róże;))) Moja kicia też do nas przywędrowała i została :))
      Pozdrawiam najserdeczniej <3

      Usuń
  3. Śliczne są. Zarówno kwiaty, jak i kicia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne lilie, szczególnie te na pierwszym zdjęciu. Podziwiam i odrobinkę zazdroszczę bo u mnie wyginęły. A kocia urocza:) Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu, to już końcówka kwitnienia, niestety nie udało mi się zmobilizować wcześniej, żeby zrobić zdjęcia ;))
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  5. Piękne lilie i śliczna kocia :) nie mam ani jednej lilii u siebie w ogrodzie... czas to nadrobić :) Widzę, że nie jestem sama w temacie braku czasu... Pozdrawiam i serdeczności przesyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, brak czasu latem, to nagminne, szczególnie u osób, które mają ogrody, lub robią przetwory :D Ale to fajny czas :))
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  6. Twój ogród wygląda pięknie o każdej porze roku:)))kicia urocza:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, bardzo dziękuję kochana i również pozdrawiam najserdeczniej <3

      Usuń
  7. Ty to masz rękę do ogrodu ! Podziwiam ! Kocica przeurocza. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, bardzo dziękuję za miłe słowa <3 Ogród to moja pasja, niestety ostatnio mało mam czasu dla niego.
      I ja serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
  8. Przepiękne królowe lipca. Nie można oderwać od nich oczu.
    Agness, masz już sporą kolekcję tych zachwycających kwiatów.
    Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana <3 To już końcówka kwitnień, większość już przekwitła, niestety nie doczekały się uwiecznienia na zdjęciach. Ten brak czasu daje mi się we znaki ;)
      Pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  9. Pięknie! Myślę, że wiele osób korzysta z tego lata i to mnie ogromnie cieszy, Internet to nie wszystko, istnieje też świat poza nim :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj środkiem lata Agness
    Dobrze, że już jesteś, Zaglądałam tu w każdy weekend
    Lilie piękne. Zastanawiam się, dlaczego ich już nie ma w moim ogrodzie, Przecież to taki uroczy kwiat. .
    Pozdrawiam niespodziewanym, ale oczekiwanym deszczowym końcem lipca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ismenko, dziękuję kochana, że zaglądasz. Ja do Ciebie również, ale z braku czasu jedynie czytam, bez komentarza. Ale mam nadzieję, że powolutku wszystkie zaległości nadrobię :***
      I ja pozdrawiam Cię najserdeczniej <3

      Usuń
    2. Witaj początkiem sierpnia Agness
      Cieszę się jednak, że tym razem coś napisałaś. Zostaw czasem nawet zwykły przecinek, bo wówczas wiem, że nadal jesteś.
      Posta wyżej nie komentuję, bo kawa i czekolada to nie moja bajka:(((
      Pozdrawiam ciepło i życzę spokojnego, pełnego smaków i zapachów dojrzałego lata

      Usuń
  11. Piękną i bogatą kolekcję lilii masz. Wyobrażam sobie ich zapach. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu, faktycznie pachną niesamowicie. Do domu do wazonu zrywam po 1 kwiatku, a i tak muszę na noc na taras wynosić, tak mocno pachnie :))
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  12. cudne te kwiaty! Królewskie iście:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, oj tak, lilie to faktycznie królewskie kwiaty :))

      Usuń
  13. Piękne masz lilie Agness! Koci inspektor nadzoru jak przystało na modelkę pięknie pozuje do zdjęcia :) A przetwory i prace ogrodowe zajmują dużo czasu, ale to jest czas dobrze i przyjemnie spożytkowany :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusi, to prawda, lato pracowite, ale zimą miło wyciągnąć taki pachnący latem słoiczek :))

      Usuń
  14. I u mnie czasu mało ma wszystko, ale staram się wstawiać coś na bloga. To taka moja ucieczka i chwila odpoczynku ;) piękne masz lilie Agus ;) ka w tym roku skupiłam się na Hortensjach no i mam ładne :) lilie dostałem od teścia i misze je gdzieś wsadzić a miejsca już nie mam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, hortensje uwielbiam, właśnie teraz królują w ogrodach :)))

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Aż żal że już przekwitły, ale tym bardziej będą cieszyły w przyszłym roku :)))

      Usuń