niedziela, 7 maja 2023

Niedzielne śniadania - Nadziewane półbagietki

 

Niby mamy wiosnę, ale jakoś w tym roku nie rozpieszcza nas zanadto. Jest zimno i nieprzyjemnie. Wprawdzie pokazuje się słońce, ale cóż z tego, jeśli wieje zimny wiatr a i temperatury nie zachęcają do długiego przebywania na powietrzu.  Na takie dni humor zdecydowanie może poprawić pyszne, sytne śniadanie. 

Dziś zapraszam na zapiekaną półbagietkę, gorącą, cudownie chrupką, z ciągnącym się stopionym serem ;))

 


 

 


 

Półbagietkę nacinamy w kromki, nacięcia smarujemy masłem czosnkowym (masło mieszamy z wyciśniętym ząbkiem czosnku i posiekaną pietruszką) następnie nacinamy ją po długości i w zagłębienia wciskamy tarty w wiórki cheddar, oraz podsmażony na chrupko boczek wędzony, lub podsmażone pieczarki z cebulką. Po wierzchu posypujemy ponownie serem i zapiekamy oko 12-15 min w temperaturze 180*C





Do bagietki podaję sałatkę - zielona sałata, rukola, pomidor, polewam domowym sosem winegret (oliwa, sok z cytryny, łyżeczka musztardy, łyżeczka miodu, sól)  i posypuję podprażonymi pestkami dyni. 




Zdradzicie, jakie śniadanie trafiło dziś na Wasze stoły? 

 

 

57 komentarzy:

  1. Smacznego, właśnie myślę, co bym zjadła. 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Agnieszko w niedzielny poranek <3 Na pewno coś pysznego wymyślisz na śniadanko. Już z góry życzę Ci smacznego :))

      Usuń
  2. Wygląda bardzo smakowicie. Ja niestety jestem już po śniadaniu bardzo skromnym. Na nic nie miałam ochoty i jadłam płatki owsiane z dodatkami. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy mniej, czy bardziej skromne, nieważne, najważniejsze, jeśli smakuje i sprawia nam przyjemność, wtedy jest idealne :))
      Ściskam Cię najserdeczniej <3

      Usuń
  3. Twoje bagietki wyglądają obłędnie. O tej porze też jestem już po śniadaniu. U mnie jak zawsze - śledzie, które są tradycyjnie na niedzielnym stole.
    Życzę slonecznej, ciepłej niedzieli i serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śledziki bardzo, bardzo lubię :)) Pyszne śniadanie u Ciebie :)
      Tobie również pięknego dnia, ściskam serdecznie <3

      Usuń
  4. U mnie dziś rodzinny rosołek więc na nogach jestem już od 7.00 ; śniadanie na szybko; zrobiłam sobie bułeczkę z rzodkiewką i szczypiorkiem , a małżonkowi bułeczki z serem . Twoje zapiekanki tak smacznie się prezentują , że z pewnością je kiedyś przygotuję. Spokojnej niedzieli !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, bardzo polecam, naprawdę świetnie smakują :))
      U mnie rzodkiewka ostatnio dosłownie pochłaniana pęczkami, na przemian z sałatą :)) Uwielbiam i cieszę się sezonem :))
      Pozdrawiam najserdeczniej <3

      Usuń
  5. Aż się głodna zrobiłam. Smacznego:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odrobinkę pracochłonne,ale warto poświęcić chwilę niedzielnego poranka na takie bardziej finezyjne zapiekaneczki mniam.Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, to prawda, chwilkę trzeba poświęcić na zrobienie zapiekanek i sałatki, ale właśnie w niedzielę, kiedy wszyscy w domu, na spokojnie, bez pośpiechu, celebrujemy wspólne śniadanko :))
      Pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  7. Bagietki wyglądają wspaniale. Ja dzisiaj na śniadanie pochłonęłam dwie kanapki chlebka żytniego z serkiem i wędzonym łososiem :) Pozdrawiam niedzielnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, kocham takie kanapeczki... właśnie serek i wędzony łosoś... pycha :))) Jeszcze lubię dorzucić gałązkę koperku :))
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  8. Choć jestem po obiedzie, to ślinka mi cieknie na widok takich smakowitości. U nas dziś na śniadanie tradycyjnie - jajka na miękko. Uściski dla Ciebie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusi, jajka na miękko pyszności. Nawet sobie nie wyobrażasz jaką piętą achillesową były u mnie przez długi czas, zawsze trzymałam je w wodzie odrobinę zbyt długo i zamiast na miękko wychodziły mollet :))) Teraz już potrafię hahaha...
      Pozdrawiam najserdeczniej <3

      Usuń
  9. Ależ to apetycznie wygląda! Może dobrze, że nie można jest przez monitor komputera, bo na pewno bym je sobie wyciągnęła. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko, gdyby tylko można było podesłać w jakiś sposób... światłowodem, czy jakoś podobnie, to już byś je miała na talerzyku :))
      Uściski serdeczne :)

      Usuń
  10. Maj, jak na razie zimny, więc takie śniadanko lub kolacja to dobry pomysł:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jotko, oj zimny i nieprzyjemny, szaro, wietrznie i deszczowo :/ Długo musimy czekać w tym roku na ciepło, ale mam nadzieję, że już niedługo dotrze.

      Usuń
  11. Zapiekanka z bagietki bywa u mnie na kolację, też lubię. A moje dzisiejsze śniadanie... było dawno:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, było dawno, niedługo już będzie kolejne ;)))

      Usuń
  12. Oj ucięło mi, yhhh. Nawet moje odpowiedzi na komentarze trafiają do spamu :)))) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko już dłuższy czas blogger szaleje. Albo znikają komentarze, albo co chwilę wylogowuje, czasami trzeba wielokrotnie się logować, żeby wreszcie zaskoczyło, a czasami nawet nie ma szans na zalogowanie, odrzuca i koniec. A najgorzej, że na każdym kolejnym blogu od początku trzeba się logować... szaleństwo...
      Pozdrawiam Cię najserdeczniej <3

      Usuń
  13. Ale apetycznie wygląda taka bagietka! Dziękuję za podpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę świetnie smakuje, polecam bardzo :))
      Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  14. Niezwykle apetyczne śniadanie, trochę przypomina mi kultowe zapiekanki, ale na bogato :) w tygodniu jem na śniadanie owsiankę z jogurtem i owocami, ale w weekendy lubię coś innego, jajecznicę albo tosty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas owsianka też często pojawia się na stole :))
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  15. U mnie zawsze w niedzielę jajecznica, ja bym chętnie zjadła coś innego Twoje bagietki są super zrobię w sobotę.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, fajne są takie rodzinne przyzwyczajenia :) U nas w tygodniu śniadania szybsze, w weekendy bardziej szalejemy, bo czasu znacznie więcej i na przygotowanie i na posiedzenie wspólnie przy stole :)
      I ja pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  16. Smakowicie, mój mąż byłyby zachwycony podobnym śniadaniem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój też uwielbia wszelkie zapiekańce, chociaż przyznam że i ja kocham takie gorące, chrupiące pieczywko :))

      Usuń
  17. Lubimy takie zapiekane bagietki na różne sposoby
    (z tuńczykiem ,z kurczakiem, z boczkiem).
    Tym razem były plastry białego sera z miodem i pyłkiem pszczelim:)
    Czasami przychodzi ochota na taką odmianę. Pyszotne było 🙂
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maminku, pyszne śniadanko miałaś, czasami faktycznie jest chęć na coś takiego delikatnego, słodziutkiego i pysznego :)))
      I ja pozdrawiam Cię najserdeczniej <3

      Usuń
  18. pyszności uwielbiam takie bułeczki na ciepło- u mnie królują na kolacje przeważnie a w niedzielny poranek jest jajeczko na miękko ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, jajka na miękko uwielbiam, chyba zrobię jutro na śniadanie, takiej ochoty mi zrobiłaś :))
      Buziaki :)

      Usuń
  19. kocham takie śniadanko:D dałabym jeszcze sos mocno czosnkowy:D

    OdpowiedzUsuń
  20. O kurcze! Takie śniadanie to mogłabym jeść codziennie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jak fajnie, że trafiłam w Twój gust :)) My też bardzo lubimy takie chrupiące, gorące kanapki :))

      Usuń
  21. U nas na niedzielne śniadania najczęściej jajka na twardo i mnóstwo warzyw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszności, bardzo lubimy jajka pod każdą postacią :)

      Usuń
  22. Ojej u Ciebie Aguś zawsze smacznie, aż glodnieje jak patrzę, a tyle co zjadłam śniadanie i już głodna jestem na widok bagietek. Mniam mniam... Pozdrowionka... I życzę pogody w maju. Powiem Ci ze u nas też nie rozpieszcza pogoda, też wieje zimny wiatr, przymrozki w nocy... Coś nie tak.... Nie tak miało być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, mam nadzieję, że już wreszcie będzie ciepło, bardzo zimna ta wiosna, aż trudno uwierzyć że to już prawie połowa maja...
      Buziaki serdeczne :))

      Usuń
  23. Ale apetyczne bagietki, ślinka mi poleciała 😘 no fakt w tym roku wiosna się nie spisała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że pomysł na bagietki przypadł Ci do gustu <3
      Mam nadzieję, że wreszcie zrobi się ciepło i będziemy mogli korzystać w pełni z uroków wiosny:))

      Usuń
  24. Kobieto, litości! Ja na śniadanie jedno jajko, jeden pomidorek, kubeczek kefiru i szklanka mineralnej. Lekarka zakazała nawet patrzyć na takie śniadanka jak Twoje. A na drugi posiłek serek biały wymieszany z pokrojonym na drobno ogórkiem, rzodkiewkami i szczypiorkiem. A za oknem wiatr i deszcz, zimno i mokro. Więc może się jeszcze skuszę na filiżankę czarnej kawy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, Twoje jedzonko jest naprawdę pyszne, twarożek z warzywami uwielbiam, a i jajeczka pod każdą postacią też pyszności :)) Tak, że jest super :))
      U nas piękne słońce, ale naprawdę chłodno i wieje niesamowicie :/ Gdzie ta wiosna, gdzie ten ciepły maj ???

      Usuń
  25. No i pewnie mój wczorajszy komentarz gdzieś do spamu wleciał!
    A Takie bagietki to pamiętam z PRL-u, ale tam tylko na bule były pieczarki z cebulą. No i ser!
    Twoje aż powodują, że ślinianki się cieszą!
    Pozdrawiam pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilko już od jakiegoś czasu blogger szaleje, a to ciągle wylogowuje i zalogować się nie można, albo na każdym blogu aby skomentować, to trzeba na nowo się logować, albo giną komentarze, mam nadzieję, że wreszcie się to ureguluje :/
      Uwielbiam te klasyczne zapiekanki z pieczarkami i serem... chyba moje ulubione :)))
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  26. Witaj rozkwitającą połówką maja Agness
    Uwielbiam takie śniadanie. Tylko czasem odpowiedniego pieczywa mi brakuje
    Pozdrawiam nadchodzącym Dniem Niezapominajki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień niezapominajki... jak fajnie :)) U mnie właśnie wazony pełne niezapominajek.
      Ja również pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  27. Bardzo apetyczne bagietki. Patrząc na nie zamarzyły mi się i idę sobie przygotować zapiekankę. Dziękuje za śniadaniową inspirację.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko, bardzo się cieszę, że moja propozycja śniadaniowa zainspirowała Cię :)) Smacznego kochana i również pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  28. thanks for your sharing, very good article.

    OdpowiedzUsuń