niedziela, 24 września 2023

Niedzielne śniadania - Bezglutenowa kanapka z jajkiem sadzonym

 

Sporo osób ogranicza, a nawet całkiem odstawia gluten. Dziś podzielę się przepisem na pyszny i błyskawiczny chlebek z patelni. Świetnie wpisuje się w dietę keto, czy low carb, czyli diety niskowęglowodanowe. Ale i przy ,,normalnej,, diecie, bez eliminacji jakichkolwiek składników, też jest fajnym urozmaiceniem, szczególnie wtedy, gdy zabraknie pieczywa w domu :))





U mnie dziś wersja z podsmażonym boczkiem wędzonym, pomidorami, rukolą i sosem z majonezu i domowego keczupu z cukinii, oraz sadzonym jajkiem :))





Chlebek robi się błyskawicznie


*3 jajka

* 50g mascarpone

* 60g mąki migdałowej

* 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia

Wszystkie składniki przez chwilę zmiksować  na gładką masę i usmażyć z obu stron, na odrobinie masła klarowanego. 

Podawać z tym na co mamy ochotę :)

 


 

 




Kochani i tradycyjne niedzielne pytanie... co u Was dziś pysznego na  śniadanko ?

 <3 <3 <3 



39 komentarzy:

  1. Świetna propozycja i urozmaicenie diety, zawsze cos ciekawego zaproponujesz!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno zrobię sobie chlebek. Jajka w tej postaci też bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, cieszę się, że pomysł przypadł Ci do gustu. Wiem, ze nie jesz mięsa, więc zamiast bekonu proponuję Ci wersję z grillowaną cukinią, albo podsmażonymi pieczarkami... pycha jedno i drugie :))

      Usuń
  4. Wszystko fajne tylko mąki migdałowej i serka to na codzień nie mam ,pieczywo musiałabym pożyczyć lub naleśniki zrobić.U mnie tradycja, jajka.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu, u mnie kiedyś mąki migdałowej też nie było, nie używałam. Od jakiegoś jednak czasu mam ją zawsze, ponieważ robię np. tartaletki z nią w składzie. Kupuję kilogram, wsypuję w słoiczki i stoi sobie w spiżarce, czekając kiedy będzie potrzebna :)))
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  5. Ale pycha! Zrobię tak w kolejny weekend. U mnie dziś były tosty z lazurem ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, koniecznie daj znać czy smakowało :D Twoje śniadanie pyszne :D

      Usuń
  6. Co prawda dziś miałam szwedzki stół, bo jestem na wycieczce, ale Twój chlebek wygląda bardzo apetycznie i ma pewno go zrobię w najbliższym czasie.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celu, naprawdę zachęcam, jest pyszny, całkowicie inny niż pszenne, czy żytnie chleby, fajna jest czasami taka odmiana od codzienności i spróbowanie czegoś nowego :))
      Buziaki serdeczne :)

      Usuń
  7. Pomysłowy chlebek , muszę go wypróbować. U Ciebie zawsze smakowicie i oryginalnie . Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu, dziękuję i również pozdrawiam najserdeczniej <3

      Usuń
  8. Słyszałam o takim pieczywie ale nigdy nie próbowałam. U mnie dziś klasycznie; jajecznica ze szczypiorkiem , na maśle i oczywiście tradycyjne bułeczki z pss. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pysznie u Ciebie, kocham jajka pod każdą postacią i jajecznicę i gotowane i sadzone :)))
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  9. Wygląda pysznie i na pewno tak smakuje. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super propozycja, muszę sobie zapisać przepis. U mnie była sałatka. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pysznie :) u nas była mozzarella z pomidorami i klasyczna jajecznica z wędliną i cebulką... muszę wypróbować Twój przepis :) Serdeczności przesyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, pyszności u Ciebie :)) Ubolewam, że już sezon pysznych, pachnących pomidorów powoli będzie się kończył, bo uwielbiam je.
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  12. Podoba mi się Twoja inwencja śniadaniowa :-) Ja lubię śniadania smaczne i pożywne, ale nie celebruję, raczej coś prostego.
    Nie sięgam po pieczywo bezglutenowe, nie smakuje mi i często ma składniki, które mi nie służą, ale Twój chlebek wygląda nad wyraz apetycznie i ślinka mi pociekła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłeczko, u mnie posiłki są zawsze celebrowane, w miarę możliwości oczywiście :))
      Co do bezglutenowego pieczywa...cóż... nigdy nie dorówna temu klasycznemu, pszennemu, czy żytniemu, to bezapelacyjnie nie ma sobie równych, jednak są osoby, które muszą je odstawić, a przynajmniej bardzo ograniczać, stąd fajnie, że można je czymś smacznym i atrakcyjnym zastąpić :)
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  13. Ależ pięknie podane i zarazem świetny pomysł! Póki co u mnie nie ma czasu na celebrowanie śniadań. Albo inaczej - nie tworzymy na to przestrzeni. Może czas w końcu to zmienić chociaż w niedziele?
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, bardzo zachęcam do celebrowania posiłków. To bardzo przyjemne rozpieszczać się nawet przy posiłkach, przecież zasługujemy na to co najlepsze i najpiękniejsze <3 :))
      Ściskam Cię serdecznie :)

      Usuń
  14. Wygląda pysznie, aż ślinka cieknie. :) Jeśli chodzi o niedzielę, to u mnie były tosty z awokado i jajkiem w koszulce, czyli szybko i smacznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniałe miałaś śniadanko, kocham chrupiące pieczywko pod każdą postacią :))

      Usuń
  15. Ale pyszności!!! I jakie fajne nadzienie! U nas w niedzielę zazwyczaj są jajka pod różną postacią. Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajka rządzą :)))) Zawsze świetne, pyszne i zdrowe, w każdej formie :))
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  16. Bardzo dziękuję za ten przepis i pomysł w imieniu mojej córki, której go podesłałam.
    Zięć jest na diecie bezglutenowej i ten chlebek bardzo mu smakuje.
    Dodatki można sobie dobierać według uznania i stale ma się coś nowego.
    Super!
    Wielkie dzięki i uściski 🤗🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maminku, bardzo się cieszę, że przepis przydał się i przypadł rodzince do gustu. Fajne jest to, że tak szybko się go robi, chwila i gotowe śniadanko :))
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  17. Na pewno to bardzo smaczna i zdrowa kanapka. U mnie codziennie omlet z jajek i mąki orkiszowej, ostatnio ze zdrowszą wersją nutelli tzn. krem orzechowy z kakao.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Omlety super sprawa, można szaleć z dodatkami i za każdym razem mamy inny smak :))) Kremik wydaje się pyszny :))

      Usuń
  18. Witaj letnią końcówką września Agness
    Dziękuję za ten bezglutenowy przepis. Jak wiesz i ja jestem na takiej diecie. Niestety z konieczności:(((
    Zaczyna się czas aniołów. Spotkaj zatem dobrego anioła, który przeważnie w ludzkim ciele jest

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ismenko, pamiętam kochana, miałam nadzieję, że zajrzysz i zobaczysz przepis. Naprawdę polecam, fajnie smakuje :)
      Jestem wdzięczna za piękne słowa, niech się spełnią<3
      Ściskam Cię serdecznie :))

      Usuń
  19. Bardzo ciekawy pomysł na śniadanie czy kolację.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie fajne urozmaicenie, inaczej niż zwykle :)) Czasami chce się coś innego :)

      Usuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń