niedziela, 10 września 2023

Niedzielne śniadania - Zapiekanki z szynką

 

Jak na pewno zauważyliście, często  na moim niedzielnym stole pojawiają się zapiekanki. Różny rodzaj pieczywa, przeróżny farsz, forma przygotowania i podania, różne dodatki.  Zapiekanki to bardzo wdzięczna forma posiłku, smakują wyśmienicie, są gorące, chrupiące i pyszne. A co najważniejsze, możemy kłaść na nie wszystko co lubimy najbardziej, nic nas nie ogranicza. Fajne jest również to, że możemy wykorzystać do ich przygotowania wszelkie końcówki wędlin, serów, warzyw i nic się nie marnuje, wszystko jest pięknie wykorzystane :))





Dziś u mnie wersja z pełnoziarnistymi bułeczkami, z szynką, pomidorem i serem cheddar. Podane z sosem  czosnkowym i keczupem .

 


 


Kochani i jak zawsze proszę, zdradźcie, co dziś u Was na niedzielne śniadanie ?


Pięknego dnia <3 <3 <3 



52 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Z zapiekankami fajne jest to, że każdy robi taki farsz jaki lubi najbardziej :D Jest tyle opcji, że można zaszaleć ;)))
      Uściski serdeczne Agnieszko <3

      Usuń
  2. Jestem przy kawce ale zapiekankę czemu nie.Zapiekanki raczej na kolację a na śniadanie to głównie kanapki a niedziela jajka na miękko i tak będzie zawsze
    Miłej niedzieli, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu, fajne są takie domowe nawyki i tradycje :)) Jajeczka na miękko bardzo lubię, planuję na jutrzejsze śniadanie :))
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  3. Ekstra! Ostatnio myślałam o takich zapiekankach, ale nie wiedziałam jak by je zrobić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika, każdy farsz będzie super. Zależy co lubimy najbardziej i co mamy w lodówce. Tu razowa bułeczka posmarowana masłem, obłożona plastrami szynki, na to plasterek pomidora i na wierzch ser cheddar, zapiekam 12-15 minut w 180*C Uwielbiam farsz z pieczarek podsmażonych z cebulą, na to ser, to chyba moja ulubiona opcja :))

      Usuń
  4. Czyli dziś klasyka. Też często takie robię , z różnego pieczywa , zaleznie od tego co mi zostanie . U mnie dziś bułeczki z pss z pastą jajeczną i szczypiorkiem. Dawno nie robiłam tej pasty wiec mieliśmy "ucztę". Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie zapiekanki, to świetna opcja na wykorzystanie nawet czerstwiejącego pieczywa, którego nie zjedliśmy poprzedniego dnia, a i resztki wędlin, warzyw, serów, wszystko się nadaje, a smakuje cudnie, gorące i chrupiące :)))
      Uwielbiam przeróżne pasty na kanapki, a jajeczna to moja naaajulubieńsza :)))
      Ściskam serdecznie, pięknego niedzielnego popołudnia <3

      Usuń
  5. Pyszności! Ja miałam gofry z jogurtem waniliowym i borówkami.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooooo... ależ pyszności :)))
      Również pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń
  6. Zapiekanki chlebowe czy obiadowe, to najlepsza wersja dania, prosto, oszczędnie i mnóstwo smaków w jednej potrawie:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jotko, zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości :)))

      Usuń
  7. My też bardzo lubimy takie zapiekanki. Są bardzo wszechstronnym daniem.
    U nas dzisiaj jajeczniczka i tosty 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pysznie u Was, jajeczniczka zawsze świetnie się sprawdza :))

      Usuń
  8. U nas najpierw smufi:))z selera naciowego rosnącego na naszym tarasie,gruszki i banana a potem jajka na miękko,chlebek ze szczypiorkiem,wiórki rzodkiewki starte na tarce,wiórki ogórka kiszonego własnej roboty.Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszne i bardzo zdrowe śniadanko. Jakiś czas temu przeprowadzałam selerową kurację, codzienne picie soku z selera :))

      Usuń
  9. Bardzo smakowite zapiekanki :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję <3 To praktycznie najzwyklejsze kanapki, ale na ciepło i dzięki temu smakują wspaniale :))
      Również pozdrawiam serdecznie :D

      Usuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  11. U nas raczej lekkie śniadania, tym razem były kanapki. Zapiekanki jemy popołudniu lub na kolację. Polecam z pasztetem, pomidorem i żółtym serem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lenko, u mnie w sumie też kanapki, tylko moje wylądowały w piekarniku na kilka minut :))) Uwielbiam takie chrupiące i gorące :)) Koniecznie muszę wypróbować Twoją wersję z pasztetem, nigdy tak jeszcze nie robiłam.
      Buziaki serdeczne kochana <3

      Usuń
  12. Super pomysł na te zapiekanki. Jestem pewna że w moim domu będą smakowały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, to taka ulepszona wersja kanapek, niby to samo, ale wskakują na chwilę do piekarnika i od razu inaczej smakują, takie cudnie chrupiące :)))

      Usuń
  13. Lubię Twoje zapiekanki ale nigdy nie robię na śniadanie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusiu, u nas tylko na śniadanie, ale co dom to obyczaj :)))
      Uściski serdeczne kochana <3

      Usuń
  14. Smakowicie, często robię podobne zapiekanki, choć zazwyczaj na kolację. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie kanapki na ciepło to świetna sprawa, są pyszne i znacznie atrakcyjniejsze od zwyczajnych kanapek :))

      Usuń
  15. Uwielbiam takie śniadanka. Odkąd zostałam mamą, rzadko mi się zdarzają. Zazwyczaj są to szybkie kanapki z żółtym serem :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, wczesne rodzicielstwo rządzi się swoimi prawami. Mama praktycznie cały czas skoncentrowana na maluszku :)))
      Uściski serdeczne i dla Ciebie i maleństwa <3

      Usuń
  16. Agness, problem z zapiekankami mam taki, że nie lubię sera na gorąco a bez sera one takie jakieś niedokończone. Próbowałam najrozmaitsze ale wszystkie się ciągną tak jakoś nieapetycznie. Może masz jakieś typy serów które robią się kruche na gorąco?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, moja rodzinka kocha ciągnące się sery, więc nawet nie bardzo potrafię Ci podpowiedzieć, czy są takie, które nie mają tej cechy po podgrzaniu, hmmm... a może przypasowałaby Ci opcja z parmezanem? Nawet do posypania po zapieczeniu już kanapki ? Myślę, że byłyby ciekawe :))

      Usuń
  17. Lubię takie proste przepisy. Akurat nie wiedziałem co zjeść na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapiekanki to zawsze świetny pomysł :)) Niby zwykłe kanapki, a po chwili w piekarniku smakują obłędnie... gorące, chrupiące na zewnątrz, a mięciutkie w środku... pyyycha :)))

      Usuń
  18. Zapiekanki to chyba nawet polska potrawa. Gdzieś o tym słyszałem, ale nie wiem czy to prawda :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Może nie tyle zapiekanki, ale ja pieczywo na każdy swój posiłek wsadzam na chwilę do gorącego piekarnika, bo uwielbiam takie chrupiące :) Twoje zapiekanki wyglądają baaaaardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, mam podobnie, kocham gorące, chrupiące pieczywo, stąd bardzo często u mnie przeróżne zapiekanki, grzanki i grillowanki. W sumie zapiekanki to najzwyklejsze kanapki, tylko podpieczone, a od razu smakują o niebo lepiej :))

      Usuń
  20. Bardzo lubię takie domowe zapiekanki nie tylko na śniadanie ale i na kolację zdarza mi się zjeść. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu, mi się zdarza nawet na obiad, gdy nie mam czasu na gotowanie ;)))
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  21. Bardzo lubię zapiekanki. Twoja wygląda smakowicie.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ismeno i pozdrawiam Cię najserdeczniej <3

      Usuń
  22. Jutro niedziela... to zrobię takie zapiekanki...
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stokrotko, bardzo się cieszę :)
      Pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  24. Proste i8 smaczne, Bardzo lubię takie zapiekanki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 Cieszę się, że trafiłam w Twój gust :))

      Usuń
  25. Takie zapiekanki są najlepsze :D

    OdpowiedzUsuń
  26. To prawda, zapiekanki pozwalają na kreatywność w kuchni i wykorzystanie resztek. Twoja wersja wygląda apetycznie! 🤤 Miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi bardzo, że moja wersja przypadła Ci do gustu :))
      Tobie również miłego <3

      Usuń