piątek, 12 kwietnia 2024

Mój ogród - Moje HYGGE

 

HYGGE jest to duńskie słowo, które oznacza szczęście, spełnienie, wewnętrzny komfort, bezpieczeństwo, swobodę, radość... wszystko, co powoduje, że jest nam dobrze.

Takim hygge jest dla mnie ogród, zawsze czekam z wielką niecierpliwością na wiosnę i pierwsze ciepłe dni, kiedy można przebywać wśród zieleni i kwiatów, na tarasie, czy w którymś z moich wypoczynkowych kącików ukrytych wśród roślin.

Czas gdy kwitną drzewa owocowe, jest jednym z najpiękniejszych i najbardziej romantycznych.

Uwielbiam, gdy cały ogród tonie w bieli, a pszczoły uwijają się wśród kwiatów, jest to krótki okres, więc staram się nacieszyć nim jak najpełniej :))


Zapraszam na poranną kawę na huśtawkę <3





do kawy obowiązkowo ciasteczko ;) 












Aż żal, że ten okres, kiedy możemy cieszyć się kwitnieniem drzew owocowych trwa tak krótko, 

jednak za chwilę inne rośliny wynagrodzą nam to swoimi kolorami :))

 



26 komentarzy:

  1. To prawda, że wszystko tak szybko zmienia się i trwa krótko ale warto mieć te wszystkie wiosenne cudowności chociaż na chwilę :)
    Magiczny czas,który chciałoby się na dłużej. Szkoda, że nie da się zrobić zapasów na zimę:)
    Ale robimy fotki,dużo fotek I one zostają:)
    Kawa i ciasteczko w takim otoczeniu to uczta dla duszy i ciała. Piękny relaks!
    Jak najwięcej tych cudownych chwil życzę i pozdrawiam serdecznie 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maminku, dziękuję kochana, Tobie również samych cudowności, ściskam Cię <3

      Usuń
  2. To prawda, dlatego trzeba cieszyć się każdą chwilą I każdą doceniać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, zgadzam się z Tobą w 100% i właśnie w ten sposób staram się żyć :))

      Usuń
  3. Pięknie U Ciebie i tak kwitnąco. Najbardziej kocham czas, kiedy kwitną drzewa ten ogrom kwiecia i ten zapach. Niestety trwa krótko, a w tym roku jakby się gdzieś spieszyły. Ja też łapię chwile i często siadam odpocząć na tarasie i podziwiam ten piękny widok. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Janeczko, przyroda pędzi, takie upały na początku kwietnia, jak były przez kilka dni to nie jest sytuacja normalna. Kwiaty czereśni po 2 dniach od zakwitnięcia już miejscami brązowieją, szaleństwo, dobrze, że się ochłodziło, jest normalniej na tę porę roku. Najpiękniej pachnącym drzewkiem owocowym chyba jest mirabelka, marzy mi się, żeby posadzić drzewko w ogrodzie, kiedyś miałam, teraz niestety nie mam miejsca, a bardzo żałuję bo i dżemy i soki z niej są przepyszne.
      Dziękuję za miłe słowa i również pozdrawiam Cię serdecznie <3

      Usuń
  4. Piękny ten Twój ogród , a już ta huśtawka ukryta w roślinnym kąciku przecudna i wyjątkowo romantyczna. Ja się wybieram jutro na naszą działkę , pewnie zastanę już kwitnącą jabłoń . Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwitnąca jabłoń nie ma sobie równych, jest przecudna, ten delikatny różowy cień na białych płatkach zachwyca:)
      Dziękuję za miłe słowa i również najserdeczniej pozdrawiam <3

      Usuń
  5. Ja też mam takie swoje ogrodowe zakamarki, które uwielbiam :)
    Pięknie jest właśnie teraz, ale tak jak napisałaś... szkoda, że tak krótko :)
    Pozdrawiam cieplutko, Agness...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, na szczęście, gdy jedne roślinki przekwitają, od razu zastępują je kolejne, więc wciąż jest bujnie i kolorowo... tylko ten pęd wiosny tegoroczny, to jakieś szaleństwo, początek kwietnia, a już kwitną bzy, konwalie... przecież to nie jest normalne, to kwiaty maja... ehhh... dziwne to wszystko :/
      Buziaki serdeczne kochana :*

      Usuń
  6. I moim HYGGE jest moj ogrod tzn dzialka znajdujaca sie 25 km na polnoc od Warszawy. W tym roku wyjatkowo szybko wszystko zaczelo sie na niej rozwijac.
    Cieszmy sie tym pieknem...
    Pozdrowienis od Stokrotki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stokrotko, te wszystkie ogrody, działeczki, pełne zieleni i natury, to takie prawdziwe oazy spokoju i wyciszenia. Cudownie je mieć :))
      Również pozdrawiam Cię najserdeczniej <3

      Usuń
  7. Witaj majem w kwietniu Agness
    Oj takie ogrodowe zakamarki są najwspanialsze. I ja taki mam, w którym odpoczywam po pracującym tygodniu. Nie uwierzysz jest to podobna "huśtawka" pod jabłonką:)))
    Pozdrawiam zapachem bzów za oknem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ismenko, cudownie, że masz takie miejsce wytchnienia i relaksu, to bardzo bardzo potrzebne dla naszego zdrowia psychicznego. W obecnym pędzie takie miejsce wyciszenia i kontaktu z naturą jest na wagę złota :))
      Ściskam Cię najserdeczniej <3

      Usuń
  8. Mam i ja ogród, teraz wiosna " dzieje się " tak szybko, że nie nadążam dokumentować jej poczynań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, to prawda, widać wyraźnie, że klimat się zmienia, w tym sezonie wszystko przyspieszone jest o miesiąc. Już kwitną bzy i konwalie, to aż nieprawdopodobne...

      Usuń
  9. Świetne zdjęcia, bardzo nastrajają na wiosnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 To prawda, cudna wiosna cała w bieli :D

      Usuń
  10. Agness, cudowne są chwile w tak ukwieconym, wiosennym ogrodzie! A kawa smakuje wybornie :-)) U mnie wprawdzie nie ma drzew owocowych, ale wiśnie sąsiadki rosną tuż przy ogrodzeniu i teraz, gdy kwitną to mam tu jak w raju ;-))
    Pozdrawiam najcieplej i życzę Ci pięknej niedzieli!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, to cudnie, że masz przy samym ogrodzeniu pięknie kwitnące drzewka, to tak jakby rosły u Ciebie, zaglądają do Twojego ogródka :D
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  11. tak sobie właśnie wyobrażam raj :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny kącik, idealny na relaks... kwitnące drzewa prezentują się wspaniale. Ja na swojej działce z owocowych drzewek mam tylko wiśnię i rajską jabłonkę, ale są jeszcze młodziutkie i miały zaledwie po parę kwiatków:) Pozdrawiam cieplutko i udanego weekendu życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, uwielbiam drzewa owocowe i bardzo żałuję, że mam mało miejsca w ogrodzie i nie mogę posadzić tego co bym chciała, a marzy mi się jeszcze brzoskwinia, morwa i jeszcze jedna jabłoneczka.
      Twoje szybciutko się rozrosną, nawet się nie obejrzysz, a będą pięknymi dorodnymi drzewkami :))
      Również pozdrawiam Cię serdecznie, uściski :*

      Usuń