niedziela, 28 kwietnia 2024

Niedzielne śniadania - Bezglutenowy chleb keto

 

W obecnych czasach wiele osób unika, lub ogranicza gluten,  a nawet jeśli nie ma takiej potrzeby, to fajnie czasami zjeść coś innego :)) Przez 3 lata mojej przygody z keto wypróbowałam mnóstwo przeróżnych chlebów, jednak moim zdaniem ten zdecydowanie jest najlepszy. Świetnie smakuje i długo utrzymuje świeżość, w lodówce spokojnie wytrzyma tydzień.









* 500 g twarogu półtłustego

* 3 jajka

* 250g siemienia lnianego

* 100g słonecznika

* 1 łyżeczka proszku do pieczenia

* 2 szczypty soli

 

Wszystkie składniki łączymy i miksujemy tak, aby rozbić wszystkie grudki sera. Wykładamy do keksówki, i pieczemy w 180*C przez 60 minut. Kroimy przestudzony.







Chleb świetnie smakuje z wszelkimi dodatkami na jakie mamy ochotę, warzywami, serami, wędliną, pastami, a nawet smaluszkiem ze skwarkami ;))) Można go również opiekać i chrupiące grzanki też są bardzo dobre.



48 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za świetny przepis. Na pewno go wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, bardzo się cieszę, daj znać kochana czy zasmakował :)

      Usuń
  2. Ten chleb wygląda fantastycznie,lepiej niż niejedno ciacho:)
    Przepis prosty i ja go przygarniam a w tygodniu upiekę ten chlebek...
    Dzięki:) pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przepis przypadł Ci do gustu :)) Jeśli zrobisz, to koniecznie daj znać czy zasmakował :)
      Również serdecznie Cię pozdrawiam <3

      Usuń
    2. Chlebek upieczony i mogę zapewnić wszystkich niezdecydowanych, że jest naprawdę pyszny a te chrupiące nasionka robią dobrą robotę:)
      Polecam a za przepis dziękuję 😘

      Usuń
    3. Kochana, jesteś szybka jak błyskawica :)))
      Bardzo się cieszę, że chlebek zasmakował :))
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  3. Aż nabrałam ochoty by spróbować upiec taki chlebek. Wygląda pysznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucynko, naprawdę polecam, fajna odskocznia od tradycyjnego zbożowego pieczywa :))

      Usuń
  4. Wygląda apetycznie, jeszcze nie miałam okazji jeść chleba z sera. Pozdrawiam serdecznie Agnieszko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lenko, naprawdę fajnie smakuje i dobra alternatywa, żeby odpocząć trochę od zbóż :)
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  5. Dobra z Ciebie kucharka, chleb wygląda apetycznie, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ulu, kocham eksperymentować w kuchni i karmić rodzinkę i przyjaciół, to dla mnie ogromna przyjemność :) Gdy np piekę ciasta, to 1/4 zostaje w domu, reszta idzie ,,na ludzi,, :))
      Również pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń
  6. Gdzieś już widziałam pomysł na taki chlebek, ale sama jeszcze nie piekłam. Muszę w końcu się odważyć i wypróbować pomysł. Bo Twój chlebek Aguś wygląda bomba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana polecam, naprawdę fajnie smakuje, a nie ma w nim grama mąki :)

      Usuń
  7. Ze względu na ilość ziaren nie mogę, mam drażliwe jelito...ale wygląda mega pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jotko, to prawda, nie wszyscy mogą jeść ziarna, szkoda, że Ty również. Ale jest tyle pysznych potraw, że pewnie nawet nie odczuwasz ich braku :))

      Usuń
  8. Wygląda smakowicie a ja uwielbiam piec chlebki więc pozwolę sobie skopiować przepis. A siemię lniane używasz do tego mielone czy w ziarnach ? Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siemię dodaję w ziarnach, bardzo lubię pestki w pieczywie, jak coś w zębach chrupie :D
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  9. Muszę spróbować,wygląda zachęcająco:)...Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, naprawdę polecam, fajna odskocznia od pszennego czy żytniego pieczywa :D

      Usuń
  10. Super przepis, muszę spróbować, bo kiedyś robiłam takie bułeczki z białego sera i były pyszne, chyba do tego wrócę :)
    Dziękuję Agness za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, w takim razie koniecznie spróbuj chlebek, myślę, że również Ci zasmakuje, a to fajna odmiana od pieczywa z mąki zbożowej :))
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  11. Bardzo ciekawy przepis, chętnie wypróbuję :) Na keto jestem od początku tego roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorotko, wypróbowałam różne chlebki keto i ten moim zdaniem jest najsmaczniejszy. Mam nadzieję, że i tobie zasmakuje :)) Fajne jest również to, że można go długo przechowywać, w lodówce spokojnie wytrzyma tydzień, a można pokroić w kromeczki i zamrozić, wtedy, gdy przyjdzie ochota jest gotowy. Nie bez znaczenia jest też, że robi się go błyskawicznie :))

      Usuń
  12. Wygląda bardzo apetycznie. Piekę różne rodzaje chleba, ale z sera jeszcze nie piekłam. Muszę to zrobić. Pozdrawiam serdecznie 💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Janeczko, ten chlebek jest ciekawą odmianą od pieczywa z mąki zbożowej, a kanapki, czy grzanki całkiem fajnie smakują :))
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  13. Super chlebek. Można jeść na diecie keto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Basiu, to właśnie jest chlebek keto :) Można jeść go na każdej diecie bezglutenowej. Przetestowałam sporo chlebów keto i ten jest moim zdaniem najsmaczniejszy :)

      Usuń
  14. Od jakiegoś czasu chodzi za mną właśnie coś podobnego. Dzięki za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że trafiłam z przepisem i już teraz życzę smacznego :))

      Usuń
  15. Nie piekłam jeszcze chlebka z białym serem. Muszę spróbować.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusiu, polecam, to fajna odmiana od pieczywka z mąk zbożowych, czasami chce się spróbować czegoś innego :)
      Również najserdeczniej pozdrawiam <3

      Usuń
  16. Taki ładny, że aż się pokuszę i sama upiekę:)
    M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jak fajnie :D Daj znać proszę, czy zasmakował :)

      Usuń
  17. Jestem w spamie
    Jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jotko, aż wstyd się przyznać, że nie mam pojęcia gdzie szukać tego spamu, nigdy tam nie zaglądałam ;)

      Usuń
    2. Wchodzisz w komentarze na stronie administratora i klikasz u góry : wszystkie, w tym spam i odhaczasz - to nie spam, opublikuj.
      jotka

      Usuń
    3. Dzięki kochana za podpowiedź, zaraz sprawdzę :***

      Usuń
  18. O ekstra. Dzięki Aguś za przepis. Chętnie wypróbuje.Już Skrin zrobiony. Hihi. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, to taka fajna odmiana w domowym menu, od pieczywa z mąki zbożowej :))
      Również pozdrawiam Cię najserdeczniej :***

      Usuń
  19. Chlebek wygląda przepysznie. Muszę wypróbować ten przepis.
    Mnie pasuje ze względu na to, że staram się stosować dietę nisko węglowodanową.
    Miłego majowego weekendu, Agness.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten chlebek jest idealny przy dietach niskowęglowodanowych, szczerze polecam, moim zdaniem najsmaczniejszy ze wszystkich innych bez użycia mąk zbożowych :)
      Tobie również miłego weekendu, pozdrawiam serdecznie <3

      Usuń
  20. Witaj majowo Agness
    Nareszcie coś dla mnie w 100%. Dziękuję...
    Pozdrawiam śpiewem ptaków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ismenko, właśnie miałam nadzieję, że zajrzysz na ten post, bo wiem, że unikasz glutenu i sądziłam, że może chlebek Cię zainteresuje. Szczerze polecam, jest naprawdę pyszny :))
      Również pozdrawiam Cię najserdeczniej <3

      Usuń
  21. Wygląd chlebka wręcz zachęca do tego, aby go spróbować. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przypadł Ci do gustu, jest naprawdę smakowity i również serdecznie pozdrawiam <3

      Usuń
  22. Świetny przepis, muszę wypróbować... Chlebek wygląda smakowicie! Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, naprawdę jest pyszny, moim zdaniem najlepszy z tych wszystkich bezglutenowych chlebów :) Szczerze polecam :D
      Uściski serdeczne <3

      Usuń