sobota, 18 listopada 2023

Pierwszy śnieg

 

Jeszcze przed chwilą  pokazywałam zdjęcia jesiennego tarasu, otoczonego cudnie przebarwioną roślinnością w ogrodzie. Morze złota, czerwieni i brązów. A dziś, poranne odsłonięcie rolet i takie oto widoki za oknami :)))











Zwróćcie uwagę na niesamowity kontrast, grube czapy śniegu na kolorowych jesiennych liściach, przepięknie to wygląda <3 

 


 







Wygląda na to, że najwyższy już czas na schowanie jesiennych dekoracji i na przerobienie dyń na mus do słoiczków ;)))





I to by było na tyle w kwestii planów na niedzielny wypad na grzyby ;)))


Kochani, a jaka aura u Was za oknami... jesień, czy zima ???



86 komentarzy:

  1. Nie jestem fanką zimy, choć przez okno i na Twoich zdjęciach wygląda uroczo. Na szczęście u mnie jeszcze jesienne klimaty, choć niestety nastała pra jesiennej szarugi. W sumie to nie wiem jaka pogoda lepsza.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko, ja mam szczerze nadzieję, że ten pierwszy śnieg szybko stopnieje i jeszcze będzie można cieszyć się jesienią.
      Również pozdrawiam Cię najserdeczniej :))

      Usuń
  2. Śnieg lubię tylko na fotografiach. U nas jeszcze nie ma śniegu i jak dla nie to może tak być aż do marca;). Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucynko, u nas też z dnia na dzień się zmieniło. Jednego dnia piękna, złota jesień, kolejnego, odsuwam po nocy rolety, a tam gruba biała kołdra. Myślę, że długo nie poleży i zrobi się plucha.
      Uściski kochana :))

      Usuń
  3. A u nas słonecznie i pięknie, właśnie wróciłam ze spaceru:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jotko, tylko pozazdrościć, ja miałam nadzieję jutro wyskoczyć do lasu na spacer i może jakieś grzybki, ale podejrzewam, że będzie pucha :/

      Usuń
  4. Ooo całkiem dużo:))u nas jeszcze niema a ja nie jestem miłośniczką zimy:)))ale taki biały puch wygląda ładnie:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, jest dość ciepło, więc podejrzewam, że bardzo szybko śnieg stopnieje i będzie breja :/ Ale chociaż przez chwilę można się pozachwycać :)))
      Uściski serdeczne :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. To prawda, podejrzewam, że bardzo chwilowe ;)) Jest dosyć ciepło, więc pewnie za dzień, dwa, śnieg zamieni się w szarą breję. Ale i to dobrze, bo gleba w mojej okolicy tak wysuszona, że każda woda na wagę złota :))

      Usuń
  6. Ciarki mnie przeszły.Więc to już?To ona,zima?.....Ewa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa, to tylko takiej jej straszenie ;)) Jeszcze jej nie zapraszamy :D

      Usuń
  7. U mnie też zimowa aura ;) niesamowicie wyglądają jeszcze żółte liście brzóz pod białą kołderką ;)
    Pozdrawiam
    P.S. U mnie grzybiarzy mnóstwo mimo śniegu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze mnie raczej marna grzybiarka, więc w śniegu pewnie nic bym nie znalazła ;)))

      Usuń
  8. U nas trochę poprószyło i trawnik wygląda jak posypany cukrem pudrem. U u Ciebie to już tak bardziej zimowo się zrobiło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusi, no naprawdę, dzisiejszy poranek to jakby grudzień czy styczeń był w kalendarzu, bardzo dużo napadało śniegu, aż iglaki powykładały się. Jednak pewnie to wszystko szybko stopnieje i będzie breja :/

      Usuń
  9. Cudne są Twoje pierwsze zimowe zdjęcia. Tysiąckrotnie wolę śnieg niż padający deszcz.
    U mnie niestety, szaro i buro.
    Przesyłam moc uścisków i serdecznych pozdrowień:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusiu, obawiam się, że ten śnieg to tylko na chwilę i zaraz zrobi się i u mnie szaro i buro, jak to wszystko zacznie topnieć. Ale widok był naprawdę bajkowy :))
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  10. U nas jeszcze śniegu nie było, ale przedwczoraj rano spotkała mnie niespodzianka, bo musiałam skrobać zamarznięte szyby auta. Zima się wprasza. Musimy ją powitać. Może będzie uciążliwa, ale też jest piękna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, to prawda, każda pora roku ma coś czym zachwyca i czaruje, ale i każda ma pewne niedogodności :)) Najlepiej zwracać uwagę tylko na to co piękne i cieszyć się chwilą :D

      Usuń
  11. Teoretycznie miał padać śnieg z deszczem , ale jak to w moim mieście ; zaświeciło słońce i dzień zrobił się tak piękny, że na działce zrobiliśmy więcej niż było w planach. Mieliśmy tylko pochować do altany taczki , wyczyścić toaletę i odkręcić kran, żeby nam mróz nie rozsadził. Skończyło się porządkami i przesadzaniem barwinka. Takiej zimy jak u Ciebie to już prawie nie pamiętam . Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż wstyd mi się przyznać, bo u Was tak pięknie zakończony sezon ogrodowy, a u mnie selery jeszcze w ogrodzie, przysypane śniegiem. Zaskoczył mnie ten śnieg niesamowicie, jutro pójdę wyrwę, dobrze, że mrozu nie było, więc nic im nie będzie ;))
      Uściski serdeczne :))

      Usuń
  12. U mnie tylko deszcz i szarzyzna. I chociaż śnieg w mojej pracy to utrudnienia, to bardzo tęsknię za taką zimą. Jestem z grudnia więc uwielbiam zimę, taka śnieżną ale póki co w Poznaniu się na to nie zanosi, więc chętnie jeszcze raz obejrzę Twoje fotki Agnieszko 😘 serdecznie pozdrawiam 🙂🏵️🌹

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas nadal się trzyma i wciąż dosypuje. Zaskoczyło mnie to bardzo, bo byłam pewna, że za dzień dwa wszystko stopnieje...
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  13. U nas zimy póki co, nie ma. Jest chłód, wiatry i deszcze, i raczej na wizytę Pani Zimy jeszcze poczekamy!. Ale Ci pozazdrościłam takiego pięknego śniegu!
    Serdeczności ślę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, jestem zaskoczona, że śnieg wciąż leży, a nawet dosypuje. Byłam pewna, że moment i stopnieje, jak to bywa przeważnie z tym pierwszym śniegiem :))
      Uściski serdeczne Fuscilko <3

      Usuń
  14. Fotki zachwycają!
    Trudno uwierzyć, że te piękne kolory sprzed kilku dni już przykryły śniegowe czapy🤔
    Na pewno jeszcze nie na stałe ale nic już nie będzie takie samo.
    U nas plucha,ziąb i szarzyzna brrr. Zdecydowanie wolałabym śnieg:)
    Ciepełka życzę i pozdrawiam serdecznie ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maminku, mimo przepięknego śniegu aura jest nieprzyjemna, wieje i jest takie przenikliwe wilgotne zimno :/ A u mnie selery jeszcze w ogrodzie hahaha...
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  15. Śnieg to dla mnie najpiękniejsze oblicze zbliżającej się zimy! Cudnie okrył się białym puchem Twój ogród Agness i jeszcze te kolorki wyłaniające się gdzieniegdzie...
    U mnie dziś szaroburo i wciąż sączy deszcz, więc korzystając z wolnej od obowiązków zawodowych soboty, zaszyłam się w cieplutkim domowym zaciszu ;-))
    Ściskam i pozdrawiam weekendowo!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, bardzo zaskoczyło mnie, że śnieg wciąż leży i to nadal w dużej ilości. A byłam pewna, że dzień, dwa i stopnieje.
      Ciepły i przytulny dom w takich dniach jeszcze bardziej doceniamy :))
      Ściskam Cię serdecznie, Agness:)

      Usuń
  16. Liczę na to, że szybko stopnieje;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ja byłam pewna, że tak będzie, a to prawie już tydzień leży i ma się świetnie ;)))

      Usuń
  17. o widzę, że nie tylko u mnie napadało ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. W wielu miejscach napadało, ale w niektórych nadal nic, wciąż jesiennie :)

      Usuń
  18. Znowu zima, od pewnego czasu uświadomiłam sobie, jak ten czas leci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leci błyskawicznie, to aż niesamowite, dopiero czekaliśmy na stopnienie śniegu i pierwsze wiosenne kwiaty i a tu już kolejny sezon ze śniegiem...

      Usuń
  19. U mnie wciąż jesień, śniegu nie ma i jakoś nie za bardzo za nim tęsknię. Choć widoki są bajkowe, śnieg kojarzy mi się ze śniegowym błotem... Może dlatego, że dawno nie było u nas takiej zimy, żeby ten śnieg utrzymywał się długo w takiej postaci :) A może zmienię zdanie, jak spadnie i zobaczę jak udekorował mi ogród i przykrył jeżówki, które wciąż jeszcze kwitną? Serdeczności Agness przesyłam z życzeniami śniegowego weekendowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko, u mnie wciąż leży gruba śniegowa kołdra. Przyznam, że bardzo mnie to zaskoczyło, bo byłam pewna, że dzień, dwa i stopnieje... Do tej pory było baśniowo pięknie, śnieg i słońce, ale dziś jest obrzydliwie, zimno, niesamowicie wieje i sypie takim zamrożonym deszczem :///
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  20. U mnie te biało i piękną sceneria za oknem.

    OdpowiedzUsuń
  21. I u nas spadł pierwszy już śnieg, ale zaraz stopniał. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko, byłam pewna, że i u nas tak będzie, a tymczasem nadal gruba śniegowa kołderka uparcie trwa :)))
      Ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  22. Ho ho ho!!! U Ciebie też biało!!! Jak ja się cieszę, bo ciągle słyszę, że tylko u mnie... Kochana, bardzo Ci dziękuję z tą poradą do pisania, podziałało :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, bardzo się cieszę, że udało się pokonać trudności :***

      Usuń
  23. U nas w zachodniopomorskim parę płatków tylko ale dzieci już radoche miały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko, to prawda, ten pierwszy śnieg to dla dzieciaczków największa frajda :)))

      Usuń
  24. Pieknie fotki i widoki, śląskie kilka płatków widzialam.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu, a u nas nadal biało. Przyznam, że zaskoczyło mnie to, bo przypuszczałam, że szybko stopnieje i będzie breja...
      Uściski serdeczne < 3

      Usuń
  25. Zawsze ten pierwszy śnieg cieszy, ale później tak po miesiącu już mamy go dosyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, co by nie mówić, taka jest prawda :)) Szczególnie, gdy odśnieżać trzeba, albo robi się breja, w której trzeba brnąć ;)))

      Usuń
  26. Ale napadało u Ciebie! U nas tez dziś rano padał śnieg, ale mi się nawet aparatu nie chciało wyciągnąć ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ten ból ze zdjęciowym lenistwem ;))) Czasami każdego dopada ;)

      Usuń
  27. Piękna zima tej jesieni. Troszkę zazdroszczę bo jeszcze u nas śniegu nie ma, chociaż w niedalekich górach już coś poprószyło.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że zaskoczyło mnie, że gruba śniegowa kołdra leży do tej pory, sądziłam, że dzień, dwa i wszystko stopnieje...
      Również przesyłam moc serdeczności <3

      Usuń
  28. Pierwszy śnieg wzrusza i zachwyca. Ta czysta biel, ten zapach świeżości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, to prawda, ten pierwszy śnieg przykrywa całą późnojesienną szarzyznę, świat zmienia się bajkowo z dnia na dzień :)))

      Usuń
  29. U mnie był już pierwszy śnieg. Jak dziecko z nosem przyklejonym do szyby patrzyłam na spadające pierwsze białe płatki. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu, widok jest przepiękny :)) i ja uwielbiam wirujące płatki śniegu, szczególnie wieczorem w świetle latarni... bajkowe widoki :))
      Uściski serdeczne <3

      Usuń
  30. Witam serdecznie ♡
    Nie jestem fanką zimy, ale trzeba przyznać, że świat w takiej białej odsłonie wygląda naprawdę cudownie :) Niby mieszkam blisko gór a u mnie śniegu ni widu ni słychu. Coś tam na wierzchołkach widać, jakieś białe plamki, ale u mnie nie padało. Zimno jest, to fakt, czuć jakby ten śnieg gdzieś leżał ale płatków na żywo jeszcze nie widziałam. Przepiękne zdjęcia!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że mnie ten pierwszy śnieg, a szczególnie to, że tak długo się trzyma, bardzo zaskoczyło. Byłam pewna, że poleży chwilę i stopnieje, a on już prawie tydzień leży. Myślę, że dziś to będzie jego koniec, ponieważ pogoda zrobiła się paskudna, mocno wieje, pada deszcz i szybko stopi tę białą kołdrę.
      Dziękuję za miłe słowa o zdjęciach i również pozdrawiam najserdeczniej <3

      Usuń
  31. A to niespodzianka o poranku! Przyznam szczerze, że cieszę się, że jeszcze u mnie nie ma zimy z prawdziwego zdarzenia. Co innego w górach, a co innego w mieście. Sama przyznasz, że zima w mieście nie ma w sobie wiele magii...
    Piękne kadry, mam nadzieję, że w przyszłym roku już na spokojnie będę mogła się również pochwalić kwiatami z własnego ogrodu:)
    Pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, liczę na zdjęcia Twojego ogródka w przyszłym sezonie :)))
      A zima cóż... masz rację, najpiękniejsza jest na łonie natury
      Ściskam Cię serdecznie :))

      Usuń
  32. Cudowne kadry... W niedzielę tyle śniegu jak u Ciebie a w poniedziałek... Jesień szara ale ciepła, dużo wody i grzybów wkoło. Hihi. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, a u mnie, co jest prawdziwym zaskoczeniem, śnieg utrzymał się do tej pory. Dopiero dziś niesamowicie wieje i leje, więc pewnie śnieg szybko stopnieje... o jak ładnie zrymowało się hahaha...
      Buziaki <3

      Usuń
  33. Jak pięknie! Ja załapałam się tylko na śnieg na autostradzie, gdy jechałam do mojego przyszłego domku na remont, a na miejscu już nic nie było. 🙈 Już nie mogę się doczekać, aż i ja będę mogła zachwycać się swoim ogrodem. ❤️ Przepięknie śnieg pokrył ten jesienny klimat, jestem zakochana w tych zdjęciach! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, czas tak szybko płynie, że ani się obejrzysz, a będziesz piła kawkę wśród kwiatów w swoim ogródku :)))

      Usuń
  34. U nas jeszcze śniegu nie ma, jakoś nie tęsknię za nim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, bardzo wcześnie nasypało śniegu w tym roku w niektórych okolicach i jak na złość, długo się trzyma. A sądziłam, że to tylko takie straszenie zimy i szybko stopnieje...

      Usuń
  35. Lubię pomalowany na biało świat przez matkę naturę:)
    Radocha zawsze była dla dzieci, dziś cieszy się wnusio:)
    Serdeczności moc cieplutkich przesyłam kochana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, dla dzieciaczków śnieg to wielka atrakcja i świetne zabawy :)) Dla dorosłych już troszkę mniej, ale nie można odmówić niesamowitego piękna śnieżnym krajobrazom :))
      Również ściskam Cię najserdeczniej <3

      Usuń
  36. Klimatycznie... U nas śnieg był tylko z deszczem. Mamy jeszcze ostatki jesieni, choć raczej to już przedzimie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śniegowa kołdra długo wytrzymała w nienaruszonym stanie, co mnie zaskoczyło, bo sądziłam, że ten pierwszy śnieg szybko stopnieje. Tymczasem do dziś miał się świetnie. Ale dziś cały dzień wieje i leje, więc pewnie jutro już będzie po śniegu.

      Usuń
  37. Beautiful snow photos! Winter is coming.
    Thank you for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  38. Witaj kapryśnym listopadem Agness
    Piękny zimowy świat u Ciebie. U mnie szary, zapłakany, szumiący głośno wiatr...
    Pozdrawiam ciepło. Uśmiechaj się do świata, uśmiechaj się do siebie...

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękne zimowe obrazki. <3 U mnie bardziej jesień niż zima, jednak chłód daje o sobie znać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj spadł deszcz i już po śniegu niewiele zostało. Ale powiem szczerze, że zaskoczona jestem że tak długo się utrzymał, sądziłam, że ten pierwszy stopnieje bardzo szybko.

      Usuń
  40. U nas też śnieżek sypał, ale niestety od razu wszystko się topiło. Na śnieżny krajobraz musimy jeszcze poczekać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różnie ta zima zagląda do nas, w każdym rejonie inaczej. U nas cały czas się trzyma, jednego dnia niesamowicie lało, śnieg stopniał, ale nocą znów nasypało grubą warstwą.

      Usuń
  41. U mnie bez sniegu, za to z lekkim mrozem. Grzyby można znaleźć i pod śniegiem😃😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, można, ale to już dla bardziej wytrawnych grzybiarzy niż ja ;)))

      Usuń
  42. U nas na troszkę znikł i znowu się pojawił :D

    OdpowiedzUsuń
  43. Zima w tym roku przyszła z zaskoczenia... ale pierwszy śnieg zawsze cieszy oko, zimowe pejzaże są niezwykle malownicze! Pozdrawiam cieplutko i życzę pięknego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, to prawda, zaskoczyła nas i przyszła niesamowicie wcześnie. U nas od połowy listopada regularna zima, śnieżno, mroźnie i wcale nie odpuszcza...
      Również pozdrawiam Cię najserdeczniej :))

      Usuń