środa, 29 listopada 2023

Biżuteria z kamienia naturalnych - Turkus afrykański

 

Właśnie skończyłam pracę nad kompletem biżuterii z przepięknego i pełnego mocy kamienia, jest nim turkus afrykański. Turkus, to kamień zwycięzców, wojowników, królów. We wcześniejszych epokach wybierany był jako talizman, który chroni i dodaje sił. 




 


 O turkusie i jego właściwościach można pisać naprawdę długo, ale chociaż kilka słów na temat jego mocy -  Jest to bardzo silny kamień ochronny. Dodaje siły, zwalcza stres, depresję i ataki paniki, poprawia nastrój, przywraca równowagę i podnosi na duchu. Chroni przed złym losem i wypadkami. Oczyszcza otoczenie z negatywnej energii. Sprzyja zachowaniu sił witalnych. Jest symbolem szczerości i oddania.  Przyciąga do nas dobra materialne i to nie tylko w postaci pieniędzy, ale również przyciąga sytuacje, które powiększą nasze dobra materialne, np dobrą pracę, lukratywne kontrakty, czy projekty.

 


 



 

 Łagodzi stany depresyjne, przyspiesza proces regeneracji organizmu, działa wzmacniająco na serce, płuca, a także zapobiega chorobom nowotworowym. Łagodzi bóle reumatyczne.Wspomaga układ krążenia, oczyszcza i odkwasza organizm. Pomaga przy infekcjach wirusowych, likwiduje gorączkę, wzmacnia organizm. 




 

Jego moc powoduje, że zaczynamy bardziej rozumieć siebie, swoje emocje. Pomaga rozwinąć nasze naturalne zdolności i talenty. Przynosi mądrość, kreatywność i pobudza wyobraźnię. Wzmaga zdolność samorealizacji, pomaga odkryć i rozwinąć silne strony osobowości.




 

Turkusowi towarzyszy srebro i miedziany hematyt.


68 komentarzy:

  1. Piękna jest. Uwielbiam taki rodzaj biżuterii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, bardzo dziękuję kochana, miło mi, że podoba Ci się <3

      Usuń
  2. Piękna biżuteria:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu, bardzo dziękuję, ściskam Cię serdecznie <3

      Usuń
  3. Coś pięknego, nie wiedziałam że turkus ma tyle właściwości.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ulu, bardzo dziękuję <3 Fascynuje mnie świat minerałów, jest niesamowicie ciekawy:))
      Ściskam Cię serdecznie :)

      Usuń
  4. Piękna biżuteria. Turkus jest kamieniem akurat dla mnie. W dodatku lubię jego kolorystykę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, bardzo dziękuję, cieszę się, że trafiłam w Twój gust :))

      Usuń
  5. Piękna ozdoba, bardzo lubię biżuterię z kamieni naturalnych, jest niezwykła... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna,piękna, piękna!!!
    A do tego ta dobroczynna moc!
    Bardzo wartościowa biżuteria!
    Pozdrawiam cieplutko i wszystkiego dobrego życzę 🤗❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maminku, dziękuję bardzo, miło mi ogromnie, że podba Ci się<3
      Uściski serdeczne :))

      Usuń
  7. Piękna biżuterię tworzysz. Jak na razie dużo słyszałam o walorach kamyczków bursztynu. O turkusie nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję <3
      Bursztyn uwielbiam, jest przepiękny :)

      Usuń
  8. Śliczna biżuteria. Dziękuję za ciekawe informacje, kamień idealny dla mnie. Może kiedyś będzie trzeba kupić coś z tym kamieniem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lenko, dziękuję <3 Fajnie, że trafiłam z kamieniem w Twój gust :))
      Buziaki serdeczne <3

      Usuń
  9. A ja dodam tylko , że jest to kamień przyjaźni. Podarowany przyjacielowi ochrania go i w pewnym sensie jest strażnikiem przyjaźni. Legenda głosi, że jeśli przyjaciel zdradzi kamień straci swoją moc i zszarzeje lub się rozpadnie. Potrafi też zmienić barwę , jeśli jego właścicielowi coś zagraża. Piękny komplet ! jesteś mistrzynią !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne właściwości :))
      Dziękuję kochana za miłe słowa <3

      Usuń
  10. Jesteś nie tylko czarodziejką ciast i bukietów, ale także biżuterii:-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękna :) Taka troszkę sroczka ze mnie, każdą biżuterię chętnie przygarnę! Naprawdę pięknie prezentują się te kamienie, zachwycający efekt wow!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudia, mam podobnie, ja również nie umiem przejść obojętnie obok biżuterii. A w naturalnych kamieniach jestem po prostu zakochana. Teraz marzy mi się komplet z bursztynu, niestety nie umiem nigdzie znaleźć takich koralików, o jakich myślę.
      Miło mi bardzo, że moja praca przypadła Ci do gustu <3

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają pięknie. Nie kupowałam nigdy takiej biżuterii

    OdpowiedzUsuń
  14. Trzeba przyznać że naprawdę są piękne. Lubię takie ozdoby

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepiękna biżuterii. Taka misterna praca! I nie wiedziałam że tyle doskonałych cech ma ten szlachetny kamień.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękna biżuteria. Taka misterna praca! I nie wiedziałam że tyle doskonałych cech ma ten szlachetny kamień.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana, cieszę się, że biżuteria podoba Ci się <3 Kamienie mają niesamowite moce, a ja uwielbiam czytać i dowiadywać się o nich :))
      Buziaki serdeczne :)

      Usuń
  17. Agness, przepiękny komplet biżuterii! I choć nie znam się na symbolice kamieni, to jestem pod wrażeniem Twojego talentu, który nie raz już prezentowałaś nam tutaj :-))
    Podziwiam i gorąco pozdrawiam!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anitko, ogromnie mi miło kochana, dziękuję za ciepłe słowa <3
      Również najserdeczniej Cię pozdrawiam :))

      Usuń
  18. Uwielbiam turkusy. Ich kolor nieokreślony pasuje do wielu kreacji. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  19. Projektujesz i wytwarzasz przepiękna biżuterię. Jesteś wyjątkowym artystą.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusiu, ależ mi miło, dziękuję kochana za tak miłe słowa <3
      Również pozdrawiam Cię najserdeczniej :))

      Usuń
  20. All they are a real collection of beautiful pieces of fine jewelry. The photographs that you show us, about this fine work, are fantasticals.

    OdpowiedzUsuń
  21. Witaj początkiem grudnia Agness
    Nie wiem, czy pamiętasz, ale mam słabość do takich pięknych bransoletek
    Życzę pozytywnego nastawienia pomimo zimy za oknem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ismenko, pamiętam, pamiętam. Cieszy mnie że lubisz bransoletki, to cudowne otaczać się pięknem, a kamienie mają w sobie ogromne pokłady piękna :))
      Dziękuję za życzenia i wzajemnie kochana <3

      Usuń
    2. Turkus - mój ulubiony kamień. Widziałam turkusową biżuterię robioną przez Indiana Navajo. Trudno opisać to piękno. Twoje cudeńka też prześliczne :)

      Usuń
    3. Kochana, bardzo dziękuję <3
      Indiańska biżuteria jest przepiękna, ma w sobie magię ...

      Usuń
  22. Bardzo ładnie prezentuje się ta biżuteria :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doris, dziękuję kochana <3 Bardzo mi miło, że podoba Ci się :))
      Również serdecznie Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  23. Lubię wszystkie odmiany koloru niebieskiego! Twoje turkusy są przepiękne! :-))))

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudownie, że nadal tworzysz Agness. Piękna ta Twoja pasja i jej rezulaty zachwycające....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polu, dziękuję kochana <3
      Biżuteria z kamieni to moja miłość od wielu, naprawdę wieeelu lat i pozostanie ze mną na zawsze :)))

      Usuń
  25. Od samego patrzenia człowiek staje się spokojniejsza a co dopiero gdy się go głaszcze i dotyka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, z tym dotykaniem i głaskaniem trafiłaś w sedno, uwielbiam gładzić kamienie i trzymać w ręku. To wspaniałe, jak takie chłodne w pierwszej chwili, za moment nabierają ciepła naszego ciała i robią się ciepłe :))

      Usuń
  26. To ciekawe, że wczoraj napisałam komentarze u Ciebie w dwóch postach, w tym o rybach i o turkusach! Oba się pojawiły, ale dzisiaj nie ma komentarza o turkusach, za to jest w poście o makreli.
    Może zatem powtórzę, że bardzo lubię wszystkie odcienie koloru niebieskiego. Turkusy są dlatego piękne! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilko, niestety i mnie zdarza się tak z komentarzami, czasami w ogóle się nie pokazują, a czasami pokażą się, niby wszystko ok, wchodzę za jakiś czas zobaczyć odpowiedź, a okazuje się, że nie tylko nie ma odpowiedzi, ale i mojego komentarza nie ma :/
      Cieszę się, że trafiłam z kolorystyką biżuterii w Twój gust <3
      Buziaki serdeczne :))

      Usuń
  27. Ojejku... Ale cudeńko... Jak przeczytałam o jego właściwościach...
    Chyba taki by mi się przydał... 😨 Ostatnio 🙁🙁🙁 ale nie lubię o takich sprawach pisać na forach... Co moje to moje.
    Piękne. Ilekroć spojrzę na wianuszek od Ciebie tak miło na serduchu... Fajnie... Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, ależ się cieszę, że wianek już tyle czasu Ci służy i cieszy :***
      Kochana, trzymam kciuki, żeby wszystko dobrze się poukładało <3
      Ściskam Cię serdecznie :)

      Usuń
    2. Dziękuję Aguś. I wzajemnie. Spokoju i miłości i zdrowia na nadchodzący świąteczny czas. Pozdrawiam.

      Usuń
    3. Dziękuję kochana i wzajemnie <3

      Usuń
  28. O wow! Niesamowitą robisz biżuterię! <3 Przepiękne odcienie, widać fachową rękę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ mi miło, że podoba Ci się, dziękuję za ciepłe słowa <3

      Usuń
  29. Piękny komplet biżuterii, ciekawa kolorystyka:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, miło mi bardzo, że podoba Ci się <3

      Usuń
  30. Śliczna biżuteria, gratuluję talentu

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękne. Moja mama lubi takie ozdoby

    OdpowiedzUsuń